Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan maskia

Vierailija
20.01.2021 |

Suu kuivuu, hankala hengittää ja koulupäivän jälkeen joka helvetin päivä ihan kamala päänsärky.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä käytä sitä.

Vierailija
2/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi sääliksi niitä alakoululaisia alueuutisissa, joita haastateltii kun maskit tuli oppilaille pakollisiksi. Valittivat seuraavaa: vaikea hengittää, pää tulee kipeäksi ja väsyttää enemmän kuin ennen, silti sanoivat että hyvä kun tulivat käyttöön ja kyllä sen kestää. Lapset aivopestään täysin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko purkka mitään?

Vierailija
4/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko purkka mitään?

Mihin sen purkan pitäisi auttaa?

Vierailija
5/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa myös aivan sikana, mutta pidän kaupassa käydessä kun ei jaksa katsella toisten irvistelyitä.

Vierailija
6/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi maski tuntui hankalalta, ajattelin ettei tule mitään, nyt olen jo aika tottunut siihen. Hengittäminen on parantunut, eikä ikäviä pikku nuhia yskiä ole ollut läheskään niin paljon. Osasyynä sairastumattomuuteen varmasti myös aktiivinen käsienpesu. Saattaa olla, että jos koronasta selvitään käytän maskia silti jatkossakin.

Vierailija
7/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi silloin olla etänä (lait?) tai ilman maskia tai kertakäyttömaskilla josta saa sivusta ilmaa, jos tulee noin hankalia oireita. Ei voi sivuuttaa oikein jos on terveyshaittoja. Maski on tarkoitettu enemmän lyhytaikaiseen käyttöön tai sitten hapen pitää todella kulkea, se saattaa hiertää kasvoja.

Vierailija
8/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama täällä. Pelkät kauppareissutkin maski päällä tuntuu kamalilta. Tuntuu, että on vaikea hengittää ja lasit huurtuu, vaikka kuinka painelisi nenäosan kiinni.

Tsemppiä niille, jotka joutuvat käyttämään maskia koko päivän. Toivottavasti kesään mennessä olisi jo parempi tilanne.

Vierailija
9/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, maski hiostaa ja haukottelen vähän väliä. Lisäksi nenänpää alkaa kihelmöimään ja lopuksi puutuu, en ole saanut sitä niin ettei se paina nenään. Kärsin tuntoaistin häiriöstä.. Käytän töissä visiiriä, pienempi paha tuntunut olevan.

Vierailija
10/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta saa ongelman kun aivopesee itsensä niin että asia on ongelma. Lapsillakin on kuitenkin ymmärrys siitä, että maskinkäyttö on hyödyllistä ja siitä tulevat haitat pienempiä kuin korona. Tietyltä joukolta aikuisia tämä ymmärrys puuttuu.

Vierailija
11/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen täysin tottunut.  Noi FFP2-tason maskit on oikein miellyttäviä käyttää. Jotkut kirurgiset maskit on tuntuneet ikäviltä, ja yksi ostamani musta kirurginen maski haisikin pahalle itsessään. 

Vierailija
12/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin viime viikolla käyttämään kertismaskia eka kertaa koko korona-aikana (olin tilanteessa, jossa ei mitenkään voinut pitää turvaväliä ja painotus oli maskiin, yleensä pidän vain turvavälin kuten suositus on) ja puolen tunnin maskin käytön aikana naamaan ilmestyi todella raivoisa, punainen ihottuma juuri sille alueelle, jossa maski oli ollut. Ihottuma kesti pari päivää ja oli kyllä kauhean näköinen. Mikä lie kemikaali sen aiheutti, tuskin sentään vain uloshengitysilma..

Vierailija
13/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin viime viikolla käyttämään kertismaskia eka kertaa koko korona-aikana (olin tilanteessa, jossa ei mitenkään voinut pitää turvaväliä ja painotus oli maskiin, yleensä pidän vain turvavälin kuten suositus on) ja puolen tunnin maskin käytön aikana naamaan ilmestyi todella raivoisa, punainen ihottuma juuri sille alueelle, jossa maski oli ollut. Ihottuma kesti pari päivää ja oli kyllä kauhean näköinen. Mikä lie kemikaali sen aiheutti, tuskin sentään vain uloshengitysilma..

Ihan sama, vaikka sen aiheuttaisi uloshengitysilma, silloin sitä uloshengitysilmaa ei kannata hillota iholle ja hengittää uudelleen sisäänsä. 

Vierailija
14/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin näin on käynyt. Sinulla on vain jokin kummallinen tarve olla maskeja vastaan. Luultavasti olet q-anon tyylisiä hönöjä

Vierailija
15/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläl käytä. Itse en edes omista sellaista enkä aio hankkia myöskään.

Vierailija
16/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa myös aivan sikana, mutta pidän kaupassa käydessä kun ei jaksa katsella toisten irvistelyitä.

Mä käyn Helsingissä pari kertaa viikossa kaupassa ilman maskia, enkä ole huomannut mitään irvistelyitä, eikä kukaan ole sanonutkaan asiasta mitään.

Vierailija
17/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihottuma ei ole kestänyt pelkästään pari pv vaan viikkoja kipeitä paukuroita leuassa ja iho punainen jne. Kun viimeksi käytin maskia, tein sen hetkellä, jolloin nenän limakalvo oli jo valmiiksi vähän ärtynyt ja nyt se tihkuu lähes kolmatta viikkoa verta ja on fyysisesti kipeä sekä nenä karstaa. Paha sanoa, mihin tilanne olisi mennyt ilman maskia, mutta tuskin näin pahaksi, koska tällaista ei ole koskaan ollut. 

Vierailija
18/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kaikista eniten, että iho alkaa kukkimaan. Onneksi olen äippälomalla niin ei tarvitse usein pitää.

Vierailija
19/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko maskinalla hyvä ilmasto jo aikanaan saaduille herpeksille yms jotenkin epäilen sitä että itse maski olisi haitallinen

Vierailija
20/42 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta irvistelevätkö maskittomat kuitenkaan? Heitä ei kai haittaa jos olisit ilman maskia. Maskipään ilemttähän taas ei meinaa millään nähdä edes, kun ouolet ilmeistä jää kankaan taa. Olin minäkin pitkään käymäti kaupasa mutta eilen sitten menin ilman maskia. Aattelin että k-marketissa varmimmin viittii käydä, kun en muista nähneeni mitään maskisuosituslappuja siellä. En oo maskia kyllä pitänytkään kuin pari tuntia yhteensä, parissa kaupassa, viime vuoden puolella