Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettivaatekaupat ja kauniskasvoiset mallit - tunnetteko itsenne rumiksi verrattuna heihin?

Vierailija
20.01.2021 |

Olen itse jo kolmekymppinen eli minun tulisi olla kai itsevarma aikuinen ihminen, mutta usein kun selailen nettivaatekauppojen tarjontaa, huomioni kiinnittyy toinen toistaan kauniimpiin mallinaisiin, jotka niitä vaatteita esittelevät.
Toki se on visuaalista nautintoa myös, mutta sitten kun pitäisi ajatella vaatteita itseni päällä, iskee epätoivo ja jotenkin paine siitä, että pitäisi näyttää yhtä kauniilta kuin ne mallit. En tiedä onko tämä sairasta vai ihan tavallista ja yleistäkin?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi pitäisi näyttää yhtä kauniilta kuin mallit?

Oletko sinkku ja etsit miestä?

Vierailija
2/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta voisivat käyttää normaalikokoisia ihmisiä. Hirveän lihavia nykyään käyttävät. En yhtään pysty hahmottamaan miltä vaate näyttää päälläni kun en ole pallo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta voisivat käyttää normaalikokoisia ihmisiä. Hirveän lihavia nykyään käyttävät. En yhtään pysty hahmottamaan miltä vaate näyttää päälläni kun en ole pallo.

Nykyään näyttää mallit olevan joko hyvin laihoja tai sitten ’pyöreitä’ - harvoin normaaleja.

Vierailija
4/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Olen itse kaunis ja hyväkroppainen, niin ei tarvii verrata eikä ole kyllä käyny edes mielessä :D

Vierailija
5/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Vaikka en olekkaan missimalli ja ikääkin on jo yli 50 niin minulla on kumminkin hyvä itsetunto. Ei minun tarvitse olla jotain muuta, olen minä.

Vierailija
6/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ulkonäkö, elämä ja persoona ovat kaikki mielestäni niin monipuolisia asioita että luokittelu, vertailu ja arvottaminen on niissä aina vähän teennäistä. Olen ihan omassa luokassani ja ainutlaatuinen, sekä minä itse että muut pitävät minua omasta mielestäni tällä tavoin hyvännäköisenä ja viehättävä. Ja niin minä pidän muitakin. Olisipa hölmöä ajattella että joku olisi jotenkin ruma tai huonomman näköinen.

Vierailija
7/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, sehän on myös epäesteettistä.

Vierailija
8/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oikeastaan. Ympärilleen kun katselee, niin harvassa ovat katalogimallit. Miksi luoda itselleen paineita asiassa, joka on luontaista ehkä muutamalla prosentilla ihmisistä? Toisaalta malleissa on mielestäni menty myös tavismaisempaan suuntaan eli heissäkin voi olla näkyviä "kauneusvirheitä". Kuvankäsittelyä tehtäneen silti edelleen paljon, joten voiko niihin edes täysin luottaa.

Vierailija
9/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen itse lyhyt ja hieman ylipainoinen. Selasin juuri nettikauppoja ja on vaikea arvioida luikkulaihan mallin päältä, miten joku vaate istuisi minulle. Samoin tummaihoinen malli voi olla itselleni sellainen, että en voi niin samaistua siihen, kuinka joku vaate sopisi minulle värien puolesta. Tarkoitan sillä sitä, että vaaleaihoisen mallin päällä voin nähdä, miltä jotkut värit näyttävät ja arvioida sitä asiaa.

Farkkujen osalta osassa kuvia on myös xl-malleja, joten sai paremmin suuntaa.

Nuo mallit voi olla esimerkiksi 15-18 -vuotiaita. Niin en näin vanhana voi kokea alemmuutta siitä, että en näytä niin nuorelta tai kauniilta.

Vierailija
10/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi pitäisi näyttää yhtä kauniilta kuin mallit?

Oletko sinkku ja etsit miestä?

En ole sinkku. Minä vain nautin kauneudesta. Vähän sama kuin jos joku katsoo että kylläpä jalkapallo näyttää siistiltä lajilta, haluaisin itsekin alkaa harrastaa sitä tai miksei olla vaikka ammattilainen.

Mulla taas tulee sama fiilis, kun katson kaunista mallia nätissä asukokonaisuudessa, eli haluaisin itsekin olla yhtä kaunis 🙂

Ap

Vierailija
11/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä sen enempää edes katso niitä malleja, vaan vaatetta.

Kuvia on käsitelty, ja joskus vaatteitakin on viritelty jollain hakaneuloilla näyttämän kuvassa paremmalta. Sitäpaitsi ainoa mihin koskaan kiinnitän huomiota on lapsimalleilla liian pienet vaatteet. Siis jotku toppahaalarit kaks numeroo liian pieniä. Wot?

Muuten mullekin ihan sama mille joku bikinimalli näyttää. Onnee sille.

Vierailija
12/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkka-mankulla on rumia ja rupsahtaneita malleja, niitä katsoo ilman huonommuuden tunnetta :)

Vierailija
13/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne, ainoastaan välillä ärsyttää, mikseivät voi laittaa normipituisten (korkeintaan 175cm) mallien päälle vaatteita. Että jotenkin osaisi nähdä paremmin mittasuhteet itsensä päällä.

Vierailija
14/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa vaatteet kivijalasta.

Mikä estää?

Näkee suoraan miltä vaate näyttää päällä, ja asiakaspalvelijat ovat normaaleja ihmisiä.

Olen yrittäjä, myyn kokoja XS-XXL..

Silti ihmiset toivovat täällä av:lla että tekisin konkan Covid viruksen takia?

Vierailija
15/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nettivastekaupoissa on ollut tapana katsella niitä vaatteita, ei malleja, joilla ne on päällä.

Itselläni on Marilyn-tyyppinen hoikka tiimalasivartalo ja välillä toivon, että nykymalleillakin edes välillä olisi, niin näkisi paremmin miten vaatteet istuvat omaan kroppaan. Kasvoja en katsele.

Vierailija
16/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivijalassa on huonot valikoimat.

Netistä saa kaiken ja ilmaiseksi ja heti

Vierailija
17/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mitä saa ilmaiseksi, nyt alkoi kiinnostamaan...?

Vierailija
18/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mitä saa ilmaiseksi, nyt alkoi kiinnostamaan...?

Wish.comissa on tuhansia tuotteita ,joista maksat vain postikulut

Vierailija
19/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa vaatteet kivijalasta.

Mikä estää?

Näkee suoraan miltä vaate näyttää päällä, ja asiakaspalvelijat ovat normaaleja ihmisiä.

Olen yrittäjä, myyn kokoja XS-XXL..

Silti ihmiset toivovat täällä av:lla että tekisin konkan Covid viruksen takia?

Olen niin ruma ja lihava , että kivijalkakauppiaat sanoo mulle heti ovella :meillä ei ole sinun kokoasi .ap

Vierailija
20/34 |
20.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt tuollaista että joku olisi universaalisti kaunis tai ruma. Ihmiset ovat eri näköisiä ja jos joku on toisen mielestä kaunis niin toisen mielestä välttämättä ei. Miksi pidät itseäsi rumana? Onko silmät liian kaukana tai lähellä toisiaan, onko nenä liiaan suuri tai pieni. Onko leuka jotenkin väärän mallinen mielestäsi. Liian kapea tai liian leveä? Ehkä tämä on nyt vain joku vääristynyt kehonkuva tai huono itsetunto.