Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miesten ylipaino on niin suuri tabu?

Vierailija
20.01.2021 |

Miksi miesten ylipaino on niin suuri tabu?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruman näköistäkin lihavuus on.

Vierailija
42/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on niin hyvä juttu, että sen takia kannattaa kärsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIehet eivät kestä kritiikkiä eivätkä kykene itsekritiikkiin. Heistä 75% on läskejä ja 99% i d i o o t t e j a.

Vierailija
44/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin lällätetäön, että lihava nainen saa kuitenkin jonkun miehen, mutta lihavalla miehellä ei ole toivoakaan saada minkäänlaista naista.

Vierailija
45/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIehet eivät kestä kritiikkiä eivätkä kykene itsekritiikkiin. Heistä 75% on läskejä ja 99% i d i o o t t e j a.

Naiset kestävät ja kykenevät.

Vierailija
46/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin lällätetäön, että lihava nainen saa kuitenkin jonkun miehen, mutta lihavalla miehellä ei ole toivoakaan saada minkäänlaista naista.

No ei pidä paikkaansa. Terveyskirjaston mukaan suomalaisista aikuisista miehistä normaalipainon ylittää melkein kaksi kolmasosaa ja naisista selvästi yli puolet. Veikkaisin, että näistä miehistä on suhteessa vähintään 80%. Jos miehistä ylipainoisia on kerran kaksi kolmasosaa, niin eihän meillä Suomessa olisi perheitäkään, jos lihava mies ei saisi naista.

Vierailija
47/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaakohan minä kuulun?

Vierailija
48/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Keskustelu kääntyy aina siihen, miten bmi ei mittaa lihaksia, koska lihasmassan kasvustahan bmi-lukeman nousu väestötasolla johtuu, ja sitten siirrytään naisten ylipainoon.

Noin varmaan naisten teorioissa. Käytännössä on aivan totta, ettei BMI-laskussa oteta lainkaan huomioon sitä, että miehillä on jo luonnostaan 25-35% lihasmassaa naisiin verrattuna. Kun mitataan ihmisten terveyttä, pitäisi olla täysin lahjomaton keino mitata kummaltakin sukupuolelta kehon rasvan määrä, mutta myös lihasten määrä. Nythän tilastoissakin on vääristymä, joka tekee miehistä ylipainoisempia kuin naisista ja tätähän kaikki naiset jaksavat jankuttaa, miten muka miehet ovat lihavempia kuin naiset. Katselkaapas naiset oikeaasti toisianne ja nähkää se järkyttävä rasvan määrä.

Miehillä on luonnostaan enemmän lihasta kuin naisilla, mutta naisilla on taas luonnostaan  suuremmat rinnat ja lantiot, joten pääsääntöisesti terveillä rasvaprosenteilla olevat ihmiset sijoittuvat miehissä ja naisissa siihen vaihteluvälille BMI 18-25. Sitten on se pieni vähemmistö, joilla paino johtuu suurista treenatuista lihaksista, mutta se ei vaikuta BMI:n toimivuuteen väestötasolla. Se, että jonkun bodarin BMI on 27 ei tarkoita, että BMI valehtelisi jonkun perus BMI 40 AV-mamman ylipainosta.  

Vierailija
49/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tabu. Olen läski. Oliko vielä kysyttävää?

Vierailija
50/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mietin samaa. Enimmäkseen olen kuullut kommentteja naisten ylipainoisuudesta, vaikka ylipainoisia miehiä taitaa olla jopa enemmän? Ei sillä ettäkö eroa paljon olisi. Mutta mielestäni ongelmaan pitäisi kiinnittää huomiota ihan yleisesti.

Vierailija
51/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on tutkimusten mukaan kehonkuvanhäiriö eli he eivät havaise omaa ylipainoaan. Mies voi olla jäätävä läski ja kuvitella olevansa vain roteva tms. Miehet eivät havaise omaa ikääntymistään tai lihomistaan samalla tavoin kuin naiset.

Vierailija
52/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni sanoi minulle viime viikolla: "Katsoin töissä pukuhuoneessa peiliin, mä oon lihonut, kauhea pötsi. Miksi sä et ole sanonut mitään?" Sanoin, että mulla ei ole tapana kommentoida kenenkään painoa. Oon itsekin lihava ja mies mua hoikempi, vaikka pieni kumpu hänellä onkin. Mies ei myöskään kommentoi mun painoa, vaikka tiedän, että hän tykkää hoikista naisista. Jotkut miehet siis kyllä tiedostavat lihavuutensa.

Vierailija
53/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa kun katsoin mökillä suomen huippumalli haussa. Siellä oli monta ylipainoista/lihavaa naista malleina. Mutta kaikki miehes mallit olivat laihoja...

Vierailija
54/60 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kuuluu olla vahva ja isokokoinen, naisen pieni ja siro.

Toisinpäin ei toimi lainkaan. Kukaan ei tykkää sotanorsumammoista tai toisaalta kynäniskamiehistä.

Musta tuntuu että onnellisimpia aviopareja ovat kyllä just ne joissa mies on hintelä hyypiö ja vaimo sellainen pyöreämpi. Nämä liitot myös kestävät (näkeehän niitä vanhoja pyöreitä mummuja langanlaihoine ukonkalsoineen). 😊

Vierailija
55/60 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tervettä olla läski, eikä viehättävää.

Vierailija
56/60 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UH UH UH

ÖH ÖH ÖH

Vierailija
57/60 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄH ÄH ÄH

IH IH IH

Vierailija
58/60 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖH ÖH ÖH

Vierailija
59/60 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÄH ÄH ÄH

Vierailija
60/60 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI on huono mittari. Vyötärön ympärys kertoo enemmän ja peili todellisuuden.