Vauvakuumeinen 35v+ nainen, mistä olet valmis tinkimään miehen suhteen?
Vai kelpaako edelleen vain 100% täydellinen mies?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko se vauvakuume vai ihan normaali kypsyminen ja viisastuminen elämässä joka tietyllä tavalla pakottaa laskemaan kriteerejä, tai pikemminkin lapsellisia haavekuvia. Tietyt asiat vaan menettävät merkityksensä kun tajuaa mikä on tärkeintä, niin yleisesti kuin henkilökohtaisesti. Kokemuksesta yleensä rupeaa vasta huomaamaan näitä asioita kirkkaammin.
Parikymppisenä oli hienoa jos mies oli hyvin samankaltainen, sama musiikkimaku, tietty pukeutuminen ja ulkonäkö hiusten pituutta myöten, ”cool” olemus ja mielenkiintoinen kaveripiiri, ehkä sama ala ja ajatus että tehdään yhdessä töitä, samat mielipiteet ja maku melkein kaikessa, täydellinen seksielämä, täysin terve fyysisesti, ei takana avioliittoa tai lapsia jne. Miehen piti olla maailman mielenkiintoisin ja ihastuksen tunteen suuren suurta. Miehen piti myös mielellään tuntea että minä olen kaikista erityisin ja kaunein ja seksikkäin maailmassa, objektiivisesti. Sekä olisin hänen ainoa oikea rakkautensa koskaan.
Nyt reilu kolmekymppisenä millään noilla asioilla ei ole oikeastaan väliä.
Sen sijaan en usko että kukaan tinkisi ainakaan ajatuksena rehellisyydestä, luotettavuudesta, kommunikaation sujuvuudesta, kunnioituksesta, yhteisestä arvomaailmasta ja hyvästä ja miellyttävästä olosta toisen seurassa. Myöskään kukaan tuskin kelpuuttaisi jonkun jos toinen on vastenmielinen. Miksi pitäisi? Täytyy tykätä toisesta.
Varmaan tuossa on yksilöllistä eroa. Iän ja elämänkokemuksen myötä voi nimittäin käydä myös niin, että kriteerit kasvavat noista lapsellisista jutuista tavallaan vielä korkeammalle, koska itsekin on kehittynyt omien päämääriensä suuntaisesti.
Esimerkiksi tuossa kolmenkympin tietämissä huomaa, että osa ikätovereista jää lapsellisiksi. Lapsellisuudella tarkoitan mm. itsekeskeisyyttä ja kiinnostusta samanlaisiin juttuihin kuin teinit tai parikymppiset.
Tivaajamies, sinulla on ilmeisesti jostain syntynyt ajatus, että menestyt sillä, että yrität puhua ihmset pussiin tai jotenkin muuten väsyttämällä saada heidät myöntämään, että ovat väärässä.
En ensinnäkään ymmärrä, miksi tuollainen päämääärä. Ihmisillä on erilaisia ajatuksia, ei ole realistista odottaa, että koko maailma ajattelisi ja kokisi samoin kuin sinä ja että sinä paimennat ajatuksissaan harhautuneet sinne itse muovaamaasi karsinaan.
Toinen on sitten ihan vinkiksi. Parhaiten pystyt vaikuttamaan toiseen kertomalla sen, miltä asiat sinusta tuntuvat, miten sinä itse ne näet. Näin ehkä toinen vaihtaa tai täydentää omaa näkökulmaansa sinun näkemyksensä mukaisesti tai ainakin pystyy suhtautumaan sinuun empaattisesti, kun olet jakanut oman kokemusmaailmasi.
Nyt vaikutat keskenkasvuiselta kiukuttelijalta, joka ei osaa käyttäytyä kuten aikuinen.
Siis mikä kysymys tuo edes on? Miksi kukaan haluaisi kakaran vaivoikseen ja vielä jonkun jämämiehen kanssa?
t. Nainen 35+, vela
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin jään lapsettomaksi kuin otan huonon miehen, joka alentaa elämänlaatuani.
Kerro toki tästä suunnattoman voimaantunen naisen elämänlaadustasi?
Yksioikoisen ja semikatkeran miehen voi olla mahdotonta tajuta mitä eroa on sillä, että elät kodissa jossa on rento ja harmoninen tunnelma verrattuna siihen, että ruokapöydässä ja sohvalla istuu kaltaisesi kitkerä tivaaja. Sänkyä en viitsi edes mainita, siellä ei tapahdu mitään kivaa takakireän naista miesvihaajana pitävän miehen kanssa.
Et vastannut kysymykseen sitten ollenkaan. Mikä tämä sinun elämänlaatusi on palstalla vittuilemisen lisäksi?
Saman kysymyksen haluaisin esittää sinulle. Onko taustalla jotenkin ajatus siitä, että nainen, kuka tahansa nainen, nostaisi sinun elämänlaatuasi ja nostaisi sinut suostasi?
Eli sinun elämänlaatuasi et osaa itsekään kuvailla?
SINULLE ON KUVAILTU JO USEITA KERTOJA!
Elämänlaatu on onnellisuutta! Jos vieressä on katkera ihminen se ei ole hyvää elämää. On parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa.
Mitä vielä haluat lisää? Kysy tarkempia kysymyksiä jos et ymmärrä vastausta! Ihme vittuilija ja vänkääjä joka tahalleen tivaa ja tinkaa ja väärinymmärtää. Kaltaisesi kanssa ei varmaan olisi laadukasta elämää..
Kylläpä menee tunteisiin ja lujaa. Kuvittelet siis olevasi jotenkin miesten yläpuolella vai mitä yrität sanoa?
Noinko kommunikoit miesten kanssa elämässäsi?
En erottele lähtökohtaisesti miehiä ja naisia. Voisin antaa saman palautteen kenelle tahansa.
En yritä painaa sinua alas vaan ystävällisesti kertoa, ettei keskustelu muiden kanssa onnistu, ellei opettele itse tuottamaan puhetta (ketään ei kiinnosta vastata asiallisesti tivaamiseen ja väittelyssäkin pitää osata itsekin argumentoida eikä vaan ampua toista alas) ja opettele sitä, miten vastapuolta kannattaa lähestyä.
Yksinkertainen kysymys saa teidät raivoamaan ja nimittelemään. MITÄ SE KERTOO TEISTÄ?
Jospa nyt opettelisit keskustelemaan ja kertoisit ihan itse sen, miten sinä olet kokenut asian. Ihan turha tässä muiden lähteä sitä arvailemaan, etenkin kun me näemme asiat täysin toisin kuin sinä.
Oletko itse sitä mieltä, että omat tekstisi eivät sisällä aggressiivista elementtiä? Siihen nähden sinulle on vastailtu melko lempeästi, etenkin kun itse aloitit härkkimisen.
Ymmärrän oikein hyvin, että teitä kiukuttaa kun ette kykene itsekään vastaamaan omaan olkiukkoonne.
Yksinkertainen kysymys johon ette kykene vastaamaan.
Oma maalituksenne on siis ainoastaan oman miesvihaisen päänne mielikuvaa ilman mitään totuuspohjaa
Minua ainakaan ei kiukuta yhtään. Minua säälittää, koska jos olen samassa mielentilassa missä sinä näytät olevan, silloin itselläni on tosi paha olla ja kuvittelen sen vuoksi samaa sinusta. Minun silmiini vaikutat eksyneeltä ja kehittymättömältä ja siksi makaat maassa itkupotkuraivarissa. Surullisinta on se, ettei kukaan muu saa sinua sieltä ylös kuin sinä itse, sitten sinulle alkaa tulla ystäviä ja rakkautta myös ympäristöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin jään lapsettomaksi kuin otan huonon miehen, joka alentaa elämänlaatuani.
Yksioikoisen ja semikatkeran miehen voi olla mahdotonta tajuta mitä eroa on sillä, että elät kodissa jossa on rento ja harmoninen tunnelma verrattuna siihen, että ruokapöydässä ja sohvalla istuu kaltaisesi kitkerä tivaaja. Sänkyä en viitsi edes mainita, siellä ei tapahdu mitään kivaa takakireän naista miesvihaajana pitävän miehen kanssa.
Et vastannut kysymykseen sitten ollenkaan. Mikä tämä sinun elämänlaatusi on palstalla vittuilemisen lisäksi?
Saman kysymyksen haluaisin esittää sinulle. Onko taustalla jotenkin ajatus siitä, että nainen, kuka tahansa nainen, nostaisi sinun elämänlaatuasi ja nostaisi sinut suostasi?
Elämänlaatu on onnellisuutta! Jos vieressä on katkera ihminen se ei ole hyvää elämää. On parempi olla yksin kuin huonossa suhteessa.
Mitä vielä haluat lisää? Kysy tarkempia kysymyksiä jos et ymmärrä vastausta! Ihme vittuilija ja vänkääjä joka tahalleen tivaa ja tinkaa ja väärinymmärtää. Kaltaisesi kanssa ei varmaan olisi laadukasta elämää..
Kylläpä menee tunteisiin ja lujaa. Kuvittelet siis olevasi jotenkin miesten yläpuolella vai mitä yrität sanoa?
En erottele lähtökohtaisesti miehiä ja naisia. Voisin antaa saman palautteen kenelle tahansa.
En yritä painaa sinua alas vaan ystävällisesti kertoa, ettei keskustelu muiden kanssa onnistu, ellei opettele itse tuottamaan puhetta (ketään ei kiinnosta vastata asiallisesti tivaamiseen ja väittelyssäkin pitää osata itsekin argumentoida eikä vaan ampua toista alas) ja opettele sitä, miten vastapuolta kannattaa lähestyä.
Yksinkertainen kysymys saa teidät raivoamaan ja nimittelemään. MITÄ SE KERTOO TEISTÄ?
No niin. Tämähän on taas palstalla 24/7 päivystävä vakiotrolli, jonka ainoa päämäärä on päästä näpyttelemään se kuuluisa hashtaginsa palstalle. Hänen päivänsä ei myöskään ole täydellinen jos hän ei pääse huutamaan "miesvihaaaaaaaa" ainakin 110 eri ketjuun. Ei tätä uuliulia kenenkään asialliset kommentit todellisuudessa kiinnosta pätkän vertaa.
Katsokaa, kun pikkuinen riehuu. Polkee jalkaa ja inttää, onpa siinä hieno 4-vuotias. :)
Nyt hus sinne alakoulun läksyjen pariin, ei saa sählätä aikuisten keskusteluissa.
Tuikkari on taas noussut väärällä jalalla.
Kumma olettama tuo, että mies olisi vain saatava hinnalla millä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
En mistään, ainakaan jos se puetaan tuohon muotoon.. Jos sellainen tilanne tulisi niin yhden illan hoito riittäisi, vauvan saa ilmankin, että tarvitsee ottaa tuollaisella perusnegatiivisella elämänasenteella varustettua miestä riesakseen.
Ei muuten varsinkaan tuossa iässä todennäköisesti enää riitä mikään yhden illan hoito raskautumiseen. Jännä, miten naiset eivät itsekään ymmärrä hedelmällisyyden alenevan iän myötä, vaikka kuukautiskierto yms. olisivat normaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko se vauvakuume vai ihan normaali kypsyminen ja viisastuminen elämässä joka tietyllä tavalla pakottaa laskemaan kriteerejä, tai pikemminkin lapsellisia haavekuvia. Tietyt asiat vaan menettävät merkityksensä kun tajuaa mikä on tärkeintä, niin yleisesti kuin henkilökohtaisesti. Kokemuksesta yleensä rupeaa vasta huomaamaan näitä asioita kirkkaammin.
Parikymppisenä oli hienoa jos mies oli hyvin samankaltainen, sama musiikkimaku, tietty pukeutuminen ja ulkonäkö hiusten pituutta myöten, ”cool” olemus ja mielenkiintoinen kaveripiiri, ehkä sama ala ja ajatus että tehdään yhdessä töitä, samat mielipiteet ja maku melkein kaikessa, täydellinen seksielämä, täysin terve fyysisesti, ei takana avioliittoa tai lapsia jne. Miehen piti olla maailman mielenkiintoisin ja ihastuksen tunteen suuren suurta. Miehen piti myös mielellään tuntea että minä olen kaikista erityisin ja kaunein ja seksikkäin maailmassa, objektiivisesti. Sekä olisin hänen ainoa oikea rakkautensa koskaan.
Nyt reilu kolmekymppisenä millään noilla asioilla ei ole oikeastaan väliä.
Sen sijaan en usko että kukaan tinkisi ainakaan ajatuksena rehellisyydestä, luotettavuudesta, kommunikaation sujuvuudesta, kunnioituksesta, yhteisestä arvomaailmasta ja hyvästä ja miellyttävästä olosta toisen seurassa. Myöskään kukaan tuskin kelpuuttaisi jonkun jos toinen on vastenmielinen. Miksi pitäisi? Täytyy tykätä toisesta.
Varmaan tuossa on yksilöllistä eroa. Iän ja elämänkokemuksen myötä voi nimittäin käydä myös niin, että kriteerit kasvavat noista lapsellisista jutuista tavallaan vielä korkeammalle, koska itsekin on kehittynyt omien päämääriensä suuntaisesti.
Esimerkiksi tuossa kolmenkympin tietämissä huomaa, että osa ikätovereista jää lapsellisiksi. Lapsellisuudella tarkoitan mm. itsekeskeisyyttä ja kiinnostusta samanlaisiin juttuihin kuin teinit tai parikymppiset.
Kyllä varmasti on yksilöllistä. Tietyllä tavalla iän myötä itse ainakin olen luopunut tietyistä haaveista, mutta sitten toisaalta olen itsekkäämpi ja krantumpi joissakin asioissa, esim. raha ei merkinnyt nuorena mitään, nyt haluan että toinen on kykenevä ottamaan taloudellista vastuuta. Koska tiedän että se on tärkeää perheen ja lapsen kannalta. Romantiikka katoaa äkkiä jos on jatkuvaa taistelua rahan kanssa. Mutta tässäkin pääasia että on hyvä ihminen, kuka haluaa rikkaan mutta paskan? Mieluummin köyhä ja sydän kultaa, jos pakko valita.
Vierailija kirjoitti:
Naisen 35 vuoden ikä on jo liian iso riski jos mies on etsimässä lapsilleen äitiä.
Useampi nainen on täällä nyt kertonut perustellusti, miksi ei tinkisi mistään vauvakuumeessaan. Osa on kertonut siitä paljon kysytystä elämänlaadustakin.
Kaikki nämä vastaukset lentävät jankkaajan ohi ja hän jatkaa jankkaamistaan.
Toivotonta touhua, parempi jättää jankka yksin narisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuikkari on taas noussut väärällä jalalla.
Kumma olettama tuo, että mies olisi vain saatava hinnalla millä hyvänsä.
Ei sillä taida oikeaa jalkaa ollakaan. En ole vielä koskaan bongannut positiivista kommenttia Tuikkarilta.
Vierailija kirjoitti:
Useampi nainen on täällä nyt kertonut perustellusti, miksi ei tinkisi mistään vauvakuumeessaan. Osa on kertonut siitä paljon kysytystä elämänlaadustakin.
Kaikki nämä vastaukset lentävät jankkaajan ohi ja hän jatkaa jankkaamistaan.
Toivotonta touhua, parempi jättää jankka yksin narisemaan.
Juurikin näin.
En ymmärrä miksi joku tarttuu trolliin ja jaksaa jankata urpon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa nyt opettelisit keskustelemaan ja kertoisit ihan itse sen, miten sinä olet kokenut asian. Ihan turha tässä muiden lähteä sitä arvailemaan, etenkin kun me näemme asiat täysin toisin kuin sinä.
Oletko itse sitä mieltä, että omat tekstisi eivät sisällä aggressiivista elementtiä? Siihen nähden sinulle on vastailtu melko lempeästi, etenkin kun itse aloitit härkkimisen.
Ymmärrän oikein hyvin, että teitä kiukuttaa kun ette kykene itsekään vastaamaan omaan olkiukkoonne.
Oma maalituksenne on siis ainoastaan oman miesvihaisen päänne mielikuvaa ilman mitään totuuspohjaaMinua ainakaan ei kiukuta yhtään. Minua säälittää, koska jos olen samassa mielentilassa missä sinä näytät olevan, silloin itselläni on tosi paha olla ja kuvittelen sen vuoksi samaa sinusta. Minun silmiini vaikutat eksyneeltä ja kehittymättömältä ja siksi makaat maassa itkupotkuraivarissa. Surullisinta on se, ettei kukaan muu saa sinua sieltä ylös kuin sinä itse, sitten sinulle alkaa tulla ystäviä ja rakkautta myös ympäristöstä.
"minulla on voimaantuneena naisena niin kova elämänlaatu"
Ja tähän ette osaa sitten edes keksimällä keksiä mitään muuta kuin sen, että se olkiukko joka asuu siellä päässänne, tulee laskemaan tätä "elämänlaatuanne" jota ette osaa edes määritellä.
Ja yllätys, että sinäkään et osaa muuta kuin käydä henkilöön. Jokainen palstan naisista on ilmiselvä entinen koulukiusaaja, jonka taidot riittää ainoastaan muiden haukkumiseen ja alaspainamiseen.
Ja pärjään muuten elämässäni oikein hyvin, kiitos kysymästä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin valmis tinkimään parisuhteesta ja tekemään lapsen yksin. Joko aiemmin mainituilla keinoilla eli keinohedelmöitys tai kumppanuusvanhemmuus.
En olisi enää valmis tinkimään omasta onnellisuudestani ottamalla miestä, jonka kanssa arvot ja elämänasenne ja tapa elää ei kohtaa.
Minä hankin lapsen yksin 37-vuotiaana ns. itsellisenä naisena. Siihen vaadittiinkin sitten järeitä IVF-hoitoja ja monta tonnia rahaa, kun raskaus ei alkanut inseminaatioilla (mitään vikaa tutkimuksissa ei kuitenkaan löytynyt). Onneksi nykyään hoitoja saa julkisella puolella, muuten ei olisi ollut varaa tuohon rumbaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma maalituksenne on siis ainoastaan oman miesvihaisen päänne mielikuvaa ilman mitään totuuspohjaaMinua ainakaan ei kiukuta yhtään. Minua säälittää, koska jos olen samassa mielentilassa missä sinä näytät olevan, silloin itselläni on tosi paha olla ja kuvittelen sen vuoksi samaa sinusta. Minun silmiini vaikutat eksyneeltä ja kehittymättömältä ja siksi makaat maassa itkupotkuraivarissa. Surullisinta on se, ettei kukaan muu saa sinua sieltä ylös kuin sinä itse, sitten sinulle alkaa tulla ystäviä ja rakkautta myös ympäristöstä.
Ja tähän ette osaa sitten edes keksimällä keksiä mitään muuta kuin sen, että se olkiukko joka asuu siellä päässänne, tulee laskemaan tätä "elämänlaatuanne" jota ette osaa edes määritellä.
Ja yllätys, että sinäkään et osaa muuta kuin käydä henkilöön. Jokainen palstan naisista on ilmiselvä entinen koulukiusaaja, jonka taidot riittää ainoastaan muiden haukkumiseen ja alaspainamiseen.
Ja pärjään muuten elämässäni oikein hyvin, kiitos kysymästä.
No näköjään. Vaikutat oikein onnelliselta, tasapainoiselta ja elämäniloiselta kaverilta.
Jankkaajan kannattaisi miettiä, kuinka mielellään ja onnistuneesti hän itse seurustelisi naisen kanssa, joka käyttäytyy samoin kuin hän itse. Nainen tiuskisi koko ajan ilmaan kysymyksiä, jättäisi tivaajan kaikki vastaukset täysin huomioitta eikä ottaisi mitään kontaktia vaan jatkaisi samoilla kysymyksillä ryyditettynä kommenteilla siitä, miten tivaaja on naisvihaaja sitä ja naisvihaaja tätä. Sitten nainen voisi pitää välillä pientä monologia siitä, miten miehen ova tyranneja ja hallitsevat maailmaa ja yksilöinä hassaavat kaikki rahat elektroniikkasälään tai isommassa mittakaavassa autoihin ja moottoripyöriin ja ovat täysin epäluotettavia ja munansa viemiä.
Miksi yhdenkään naisen pitäisi vastata tuohon mitään, koska tuo on sinun itse keksimäsi lause. Yksikään nainen ketjussa ei sitä tänne kirjoittanut. Selitäpä nyt itse, mitä tarkoitat tuolla lauseella.
Vierailija kirjoitti:
Jankkaajan kannattaisi miettiä, kuinka mielellään ja onnistuneesti hän itse seurustelisi naisen kanssa, joka käyttäytyy samoin kuin hän itse. Nainen tiuskisi koko ajan ilmaan kysymyksiä, jättäisi tivaajan kaikki vastaukset täysin huomioitta eikä ottaisi mitään kontaktia vaan jatkaisi samoilla kysymyksillä ryyditettynä kommenteilla siitä, miten tivaaja on naisvihaaja sitä ja naisvihaaja tätä. Sitten nainen voisi pitää välillä pientä monologia siitä, miten miehen ova tyranneja ja hallitsevat maailmaa ja yksilöinä hassaavat kaikki rahat elektroniikkasälään tai isommassa mittakaavassa autoihin ja moottoripyöriin ja ovat täysin epäluotettavia ja munansa viemiä.
Sieltähän sitä miesvihaolkiukkoa taas puskee. Tuitui vaan.