Millä nimellä kutsut vanhempiasi aikuisena?
Ja tässä en hae murre-eroja, mutta mä oon kutsunut vanhempiani mutsiksi ja faijaksi teinistä lähtien. Mua oikeasti vähän häiritsee, kun yksi tuttu vielä melkein nelikymppisenä kutsuu meille ystävilleen isäänsä isiksi. Isi teki sitä ja isi teki tätä. Ja ei koskaan iskä tai isä, vaan aina isi. Mua vähän puistattaa.
Kommentit (53)
Mutsi ja faija. Äidiksi sanon jos vanhempi ihminen kysyy hänen vointiaan.
Minua häiritsee kanssa, kun 33-vuotias tuttu menee käymään äitillä ja isillä. Kuulostaa peräkammarin pojalta.
Äiti ja isä. Lapsena sanoin äiti ja iskä joten pieni ero, iskästä vaan k pudonnut jossakin vaiheessa elämää pois.
Turhaa tuota on puistatella. Perheet ja ihmiset ovat erilaisia. Omaa äitiäni olen kutsunut aina mutsiksi, joku pohjoisempana asuva sitäkin varmasti karsastaa, mutta en kai nyt kutsuisi omaa äitiäni nimellä jonka kokisin itse loukkaavana? Anna ystäviesi kutsua vanhempiaan nimellä joka saa heidät tuntumaan hänestä erityiseltä, noissa on aina joku erityismerkitys jonka ymmärtää vain sanoja ja kuulija.
Vanhemmat, isä ja äiti. En koskaan kutsuisi heitä "faijaksi" ja "mutsiksi" niin kuin Suomen etelärannikolla ilmeisesti kutsutaan.
Äiti ja isä (lapsena isä oli minulle ”isi”).
Äiti ja isi, virallisemmassa yhteydessä puhun usein isästä.
Mulla on äiti ja isä, jos lapsien aikaan puhun heistä, niin puhun mummista ja vaarista.
Omilla lapsillamme on äiti ja isi/iskä.
Miehelläni on mutsi ja faija.