Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen pitää käärmettä lemmikkinä?

Vierailija
19.01.2021 |

erikoinen

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen ko mä. Itse asiassa mulla on viisi käärmettä lemmikkinä (plus jokunen lisko). Kiehtovia otuksia =)

Vierailija
2/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOLDEMORT!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt reilun vuoden viljakäärme. Olen ihan tavis perheenäiti.

Vierailija
4/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmonen ko mä. Itse asiassa mulla on viisi käärmettä lemmikkinä (plus jokunen lisko). Kiehtovia otuksia =)

Mitä ne tekee?

Mitä ne syö?

Miksi parempia kun koira/kissa?

Millainen ihminen olet kun päädyit tähän?

Paljonko tilaa? 

Onko vaaraa?

Vierailija
5/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VOLDEMORT!

Se käärme oli ihminen.

Vierailija
6/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko matelijalla kivaa olla lemmikkinä? Mönkisi ehkä mielummin luonnollisessa ympäristössään?

Vierailija
7/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpeist tykkäävä

Vierailija
8/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VOLDEMORT!

Se käärme oli ihminen.

Ei kai 😱😱😱

Vierailija
9/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuskin hengailisi ihmisen kanssa jolla on käärmeitä.

Vierailija
10/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo.

Vierailija
11/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko matelijalla kivaa olla lemmikkinä? Mönkisi ehkä mielummin luonnollisessa ympäristössään?

Ei sen kurjempaa kuin vaikka pupulla tai kissalla jos hoidetaan hyvin. Meillä myös parta-agama viljiksen lisäksi.

T: Toi tavis perheenäiti

Vierailija
12/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka tykkää käärmeistä ja jolla on niitä mahdollisuus pitää. Minusta kärmekset ovat ihania <3

Vierailija
13/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne tekee?

Mitä ne syö?

Miksi parempia kun koira/kissa?

Millainen ihminen olet kun päädyit tähän?

Paljonko tilaa? 

Onko vaaraa?

Eivät tee juurikaan mitään. Ovat omissa oloissaan tai liikkuvat terroissa.

Meillä käärmeet syövät hiiriä, rottia ja hamstereita.

En nyt tiedä, ovatko parempia kuin kissat ja koirat (meillä on siis myös kissa ja koira). Ovat ainakin hiljaisempia ja helppohoitoisempia.

No meillä on noille varattu nyt yksi huone. Kyllä nuo terrat sen verran tilaa vievät vaikka 

Ei noista mitään vaaraa ole vaikka ovatkin kuristajakäärmeitä. Pisin noista on noin 170cm. Taitaa meidän kissakin olla pikkuisen liian iso sapuskaksi.

No ihan tavallinen olen =) Käärmeet ovat aina kiehtoneet minua.

Vierailija
14/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kinuavat lemmikkiä koko ajan. Voisin hankkia käärmeen, niin sitten lapset saisivat joka kuukausi uuden hamsterin. Kätevää.

Vierailija
15/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tuskin hengailisi ihmisen kanssa jolla on käärmeitä.

Mistä tiedät ettet hengaile jo? Vai stalkkaatko jokaikistä ihmistä jonka kanssa ikinä vietät aikaa missään, kunnes selvität tarkasti mitä lemmikkejä heillä tai heidän perheenjäsenillään on tai tulee ikinä olemaan?

Vierailija
16/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne on kun siivotaan häkki:)Älä päästä karkuun.

Mikä niissä kiehtoo?

Paljon eläimiä teillä.

Vierailija
17/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset kinuavat lemmikkiä koko ajan. Voisin hankkia käärmeen, niin sitten lapset saisivat joka kuukausi uuden hamsterin. Kätevää.

Suomessa niille ei saa syöttää eläviä saaliita. Monet käärmeet eivät koske kylmään lihaan. Joten käärmeenomistaja ostaa lemmikkikaupasta pakastettuja hiiriä (ihan pienille käärmeenpoikasille voi mennä hyönteiset, ne kai saa antaa elävinä), jotka sulattaa ja lämmittää mikroaaltouunissa, ennen kuin heiluttelee niitä pitkien pihtien päässä nälkäisen käärmeen edessä kunnes se iskee kiinni ja "tappaa" saaliinsa (rutistaa sitä kunnes on varma että se on kuollut).

En omista käärmettä, ei ole varaa, mutta tuttavan perhe sellaisen hankki kun oli karvaisten elukoiden hilseelle allerginen lapsi. Hän kertoi että ensin vähän iletti tuo hiiri mikrossa juttu, kunnes siihen tottui. Kuulemma oli helpompaa sen jälkeen kun käärmeestä (viljakäärme) tuli sen verran iso että se alkoi syödä karvapeitteisiä hiiruja, kun niiden karvattomien hiirenpoikasten syöttäminen käärmevauvalle tuntui pahalta. Käärme elää ja voi hyvin ja lapsensa rakastavat sitä (käärme sietää rauhallista käsittelyä, tykkää mennä hihoihin, kielen lipaisu korvassa kuulemma kutittaa tosi paljon) ihan yhtä paljon kuin muiden perheiden lapset rakastavat karvaturrejansa.

Vierailija
18/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeet! Mie kärsin ofidiofobiasta, nii se, et jotkut pitää käärmeitä kaulasa ympärillä vaikuttaa ihan hullulta. :D Vähä kateelline noille käärmeomistajille. :/ Ennen varmaa oli, et käärmeomistajat oli semmosii hyvällä tavalla outoja, mut eiköhä nuo oo yleistyny nii, et iha kellä vaan voi olla danger noodel. :)

Vierailija
19/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ne on kun siivotaan häkki:)Älä päästä karkuun.

Terraario, ei häkki. Ja riippuu käärmeestä. Rauhallisen yksilön voi laittaa vaikka pahvilaatikkoon tai antaa käsittelyn osaavalle ihmiselle pidettäväksi. Kärttyinen (esim. jos on nahanluonti tulossa) yksilö rauhoittuu kangaspussissa.

Vierailija
20/53 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni mies pitää käärmeistä, ja hänellä oli niitä aikoinaan monta. Miehen ollessa matkoilla kävimme serkkuni kanssa joskus ruokkimassa niitä. Hiirillä. Elävillä hiirillä. Jotenkin tuli mieleen, etten koskaan hommaa ainakaan käärmettä lemmikiksi.

Ymmärrän kyllä, että ne ovat kiehtovia. Onhan monilla lemmikkeinä hämähäkkejä, sammakoita tai vaikkapa isoja torakoita. Varmaan niiden elämää on mukava seurata terraariossa. Tai kaloja akvaariossa.

Itse pidän lemmikeistä, jotka vuorovaikuttavat ihmisen kanssa. Mutta meitä ihmisiä on joka lähtöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi