Mistä löytyy paras lasagne vai teetkö itse?
Kotona valmistettuna vaatii aikaa n 45min.
Mitä lisukkeita laitat?
Kommentit (44)
Jos tosiaan parasta haetaan niin tuo 45min ei riitä edes alkuun. Silloin teen pastankin itse ja toki lihakastike saa hautua useampia tunteja. Nopeampaakin versiota joskus teen, mutta silloin puhutaan kahdesta eri ruuasta.
45 minaa ei riitä mihinkään, lassehan on uunissa sen ajan. Jos haluun nopeemmin valmistetun niin käytän tagliatelleä lasagnelevyjen sijasta. Yhtä hyvää ellei jopa parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin lasagne on parasta.
Ei ehkä maultaan paras, mutta hinta/laatu-suhteeltaan paras.
Mä laitan jauhelihan joukkoon Barillan pastakastikkeita,Classic tai Basilica on hyviä. Ei tarvii miettiä sen enempää maustamista. Valkokastikkeeseen käytän Valion Kiehua, joka ei pala nii; herkästi pohjaan. Paljon kastikkeita, että pasta peittyy varmasti ja sille on jotain mistä imee kosteutta uunissa.
Uunipelti on 40cm x 30cm. Kaikkea ruokaa ei kerralla syödä. Onnistuuko pakastaminen?
Lasagnen valmistuksesta on aina annettu jotenkin haastava, sunnuntai-ruoka kuva.
Itseä häiritsee vaan siitä tuleva sotku, kun on niin monet astiat käytössä valmistuksessa :D Itsellä bolognese ihan simppeli, mutta jos pitää jotain erikseen mainita, niin tuo sokeri sinne sekaan, joka tasapainottaa tölkki/purkkitomaatin lievästi tunkkaista makua. Juustokastikkeeseen haluisin testata tota muskottipähkinää, tai joskus jättää itse kastikkeen pois ja laittaa tilalle ricotta-ja parmesanjuustoa. Oon tehnyt myös kesäkurpitsalaganea monesti, eli pastalevyjen tilalle ohuita, pituussuuntaan leikattuja kesäkurpitsasiivuja. Kummatkin kastikkeet maustan aina reilulla kädellä, ja kastikkeita, etenkin juustokastiketta pitää olla reilusti, jotta lasagnesta tulee mahdollisimman mehevä :)
Ostin kokeeksi Pirkka lasagnea, 300g. Sitten Lidliin ostoksille. Sieltä saa jotenkin kelvollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tehnyt viime aikoina sellaisen kastikkeen, johon tulee vihreitä linssejä. Ensin teen tomaattikastikkeen, johon laitan yleensä myös porkkanaraastetta sekä varsiselleriä, jos sitä sattuu olemaan. Sitten lopuksi paahdan keitettyjä linssejä pannulla, mausteeksi savupaprikaa ja hippunen chiliä, ja sitten kastikkeen joukkoon. Viimeksi tein sunnuntaina ja kaikki meni :3
Eihän toi ole lasagne.
Se on se lasagnen tomaattipohjainen kastike.
Jos haluaa tehdä koko homman alusta loppuun, niin on varattava aikaa reilusti. Ja maku on hyvä!
Teen itse, viljattomista papulasagnelevyistä (mies on allergikko). Oikaisen juustokastikkeen mascarponella.
En osta valmiina, koska ne einesversiot ovat kuvottavia. Pikaversio vie vähintään pari tuntia. Lihakastikkeen teen sika-naudasta, pohjaksi sipuli, porkkana ja varsiselleri. Sitähän kannattaa hauduttaa vaikka monta tuntia.
Olisiko 300g/hlö sopiva annos? Mitähän tulee eri resepteillä hinnaksi?
Ravintoloissa pihville ranskalaisineen tulee helposti se 33€.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko 300g/hlö sopiva annos? Mitähän tulee eri resepteillä hinnaksi?
Ravintoloissa pihville ranskalaisineen tulee helposti se 33€.
Ei sitä lasketa!
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan onnistunut löytämään lasagnevuokaa, johon lasagnelevyt sopisi just, niin ettei täytyisi laittaa päällekkäin eikä toisaalta murtaakaan ja silti tulisi just täyteen.
Ny on kylä fööst wööld propleemia
Vierailija kirjoitti:
Lidlin lasagne on parasta.
Tätä olin itsekin tulossa kehumaan. Itse tekemällä saa toki parempaa, mutta tuohon hintaan ja vaivattomuuteen nähden ihan lyömätön.
Joskus oli Trendi-lehdessä 2000-luvun alussa ihan mahtava lasagne-ohje ja jos en väärin muista niin oliko vielä Eeva Kolun?
Tein sillä ohjeella monesti lasagnea ja oli ihan hiton hyvää.
Lehteä säilytin pitkään pelkästään sen ohjeen vuoksi ja jossain muutossa taisin heittää sen roskiin.
Googlestakaan en samaa reseptiä ole löytänyt.
Jos joku vanhan Trendin toimituksesta lukee tätä niin julkaiskaa se ohje jossain!
Knorrin lasagnet/lasagnetet on hyviä. Niin suuritöinen ruoka että harvoin viitsii alusta asti tehdä. On kuitenkin ns. arkiruokaa.