Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytyy paras lasagne vai teetkö itse?

Vierailija
19.01.2021 |

Kotona valmistettuna vaatii aikaa n 45min.
Mitä lisukkeita laitat?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii jauhelihakastiketta ja juustokastiketta. 

Vierailija
2/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Xran jööti on ihan hyvää ja halpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan itse. Aktiivista kokkausaikaa 20-30 minuuttia, teen joko liha tai kasvisversion, kumpikin on perheen ja kaveripiirin herkkua joita pyydetään multa usein.

Vierailija
4/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt viime aikoina sellaisen kastikkeen, johon tulee vihreitä linssejä. Ensin teen tomaattikastikkeen, johon laitan yleensä myös porkkanaraastetta sekä varsiselleriä, jos sitä sattuu olemaan. Sitten lopuksi paahdan keitettyjä linssejä pannulla, mausteeksi savupaprikaa ja hippunen chiliä, ja sitten kastikkeen joukkoon. Viimeksi tein sunnuntaina ja kaikki meni :3

Vierailija
5/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatekemäni lasagne voittaa kyllä monet ravintolassa syödyt vieläpä selvästikin ja valmislasagnet aivan 100-0. Modattu ohje lasagnepaketin kyljestä.

Jauhelihakastike: jauheliha, pilkottu sipuli. tomaattimurska, tomaattisose, timjami, mustapippuri, oregano, suola, (valkosipulin kynsiä murskattuna)

Valkokastike: voita, vehnäjauhoja, punaista maitoa, voimakasta koskenlaskijaa, murskattua viherpippuria, muskottipähkinää.

Päälle: emmental juustoraastetta

Valmistelut noin 30min, uunissa 30-40min, jäähdytys ennen tarjoilua 30-60min 

Jääkaapissa vain paranee

Vierailija
7/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku Xran jööti on ihan hyvää ja halpaa.

Ainoa eines mitä minäkin joskus ostan täyteen hintaan. Puristan kyllä reilusti valkosipulia päälle. Ei se nyt kotitekosen varoista ole mutta sinkkuna en viitsi nähdä vaivaa tehdä itse.

Vierailija
9/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse. Mutta pelkkää bolognesea keitän vähintään huom vähintään 3 tuntia. Ei mikään pikaruoka.

Vierailija
10/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tehnyt viime aikoina sellaisen kastikkeen, johon tulee vihreitä linssejä. Ensin teen tomaattikastikkeen, johon laitan yleensä myös porkkanaraastetta sekä varsiselleriä, jos sitä sattuu olemaan. Sitten lopuksi paahdan keitettyjä linssejä pannulla, mausteeksi savupaprikaa ja hippunen chiliä, ja sitten kastikkeen joukkoon. Viimeksi tein sunnuntaina ja kaikki meni :3

Eihän toi ole lasagne.

Vierailija
11/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinkkuus ole mikään syy olla tekemättä ruokaa itse. SInkku itsekin.

Vierailija
12/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tekemä on parasta, lisäksi Lidlin kilon lasagne on hyvä. 

14/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omatekemäni lasagne voittaa kyllä monet ravintolassa syödyt vieläpä selvästikin ja valmislasagnet aivan 100-0. Modattu ohje lasagnepaketin kyljestä.

Jauhelihakastike: jauheliha, pilkottu sipuli. tomaattimurska, tomaattisose, timjami, mustapippuri, oregano, suola, (valkosipulin kynsiä murskattuna)

Valkokastike: voita, vehnäjauhoja, punaista maitoa, voimakasta koskenlaskijaa, murskattua viherpippuria, muskottipähkinää.

Päälle: emmental juustoraastetta

Valmistelut noin 30min, uunissa 30-40min, jäähdytys ennen tarjoilua 30-60min 

Jääkaapissa vain paranee

Joo ei kait kukaan osta valmislasagnea? Aina joskus erehtyy ostamaan ja aina pitää todeta sama, surkeaa! Ei tarvi olla etes kummonen kokki niin itse tehtynä saa parempaa.  Valkokastiketta kantsii tehdä ja laittaa vuokaan 1.5x annos niin maku paranee entisestään :)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
15/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen ja ei tuo mainitsemasi 45min riitä, annan sen hyvään paistijauhelihaan tehdyn soosin porista miedolla lämmöllä rauhassa ja hyvin maustettuna ennenkuin aloitan sen, juustokastikkeen ja pastalevyjen vuokaan laittamisen.

Valkosipulia paljon, timjamia, mustapippuria, lihafondia ja soijaa hieman, hieman sokeria ja tietty valkosipuli-tai yrttitomaattimurskaa (Mutti) ja raastettua porkkanaa. Juustona käytän sinistä emmentalia ja mozzarellaa.

Vierailija
16/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen, jauhelihasta tai sitten kasvisversio. Viimeksi kokeilin lohi- pinaattilasagnea ja sekin oli todella maukasta, teen toistekin.

Lidlin valmislasagnea olen kuullut kehuttavan.

Vierailija
17/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina tätä

https://www.meillakotona.fi/reseptit/tulinen-mango-broilerilasagne

Kiitos vinkistä, tuo menee kokeiluun pian, mutta en noita marinoituja lihoja käytä eli laitan naturel filepaloja sen sijasta.

15

Vierailija
18/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sinkkuus ole mikään syy olla tekemättä ruokaa itse. SInkku itsekin.

Yleensä teen aina ruokani itse mutta toi on niin suuri urakka kun huolella tekee etten viitsi nähdä vaivaa. En ole niin suuri herkkusuu. Usein jos kutsun kavereita tai sukua syömään teen viimisen päälle lasagnen, reilun vihersalaatin, valkosipulipatonkia ja kunnon pullo punaviiniä🍷 Herkkua! Exäni käy vieläkin vaihtamassa renkaat ja hoitelemassa muita "miestenhommia" puolestani lasagne palkalla koska on hänen lempiruokaansa.

Vierailija
19/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan onnistunut löytämään lasagnevuokaa, johon lasagnelevyt sopisi just, niin ettei täytyisi laittaa päällekkäin eikä toisaalta murtaakaan ja silti tulisi just täyteen.

Vierailija
20/44 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan tomaattikastikkeeseen sieniä, lehtikaalin, porkkanaa lihan lisäksi. En tee calkokastiketta, vaan laitan eri juustoja raejuustoa, cheddaria, vuohenjuustoa väleihin sekä creme fraichea ja päälle mozzarella ja hiukan kermajuustoa. Nam

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi