Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kalliimpi talo ja auto. Sitä pienempänä lapsi hoitoon viedään?

Vierailija
03.08.2006 |

Onko näin? Tämmöisen olen huomannut nyt viimesten kuukausien aikana. Tarkoitan nyt " kokonaisia" perheitä. Oikein on pistänyt silmään tämä juttu. Taas tuotiin hoitoon uusi lapsi. Ikää ei edes sitä yhtä vuotta. Perheessä auto jonka arvo yli 30 000 euroa ja uusi talo. Ehkä näillä asioilla ei ole mitään yhteistä? Mutta jostain syystä tavalliset " duunariperheet" eivät tuo niin usein lapsiaan pienenä hoitoon kuin kuin rikkaammat ihmiset! Tai ehkä he eivät olekkaan oikeasti niin varakkaita vaan ovat veloissa???!!!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset oli yksi mutta alle kaksi hoitoon vietäessä. Ja meillä on vanha auto ja aika kallis asunto.

Vierailija
2/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaskohan sulla olla muutakin tekemistä, kuin kyttäillä toisten autoja ja taloja. Toki se on varmaan aika varma, että jos on kallis talo ja auto, on varmaan myös paljon velkaa, ja tietää miksi aamulla on töihin lähdettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylisuuria lainoja, ostavat 200 m2 taloja ja uusia autoja. Ja jos palkat on ihan normaalitasoa, niin yhtälö on selvä. " Ei meilloo varaa pitää lapsia kotona. Pakko mennä töihin."

Vierailija
4/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippuja on puhelintiedustelut saako 6kk vauvalle jo hoitopaikan. Useita 8½kk vanhoja vauvoja onkin sitten tullut hoitoon, äidit (tai isät) menee heti töihin kun vanhempainloma loppuu.

Vierailija
5/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida sinä omasi ja joku toinen hoitaa omansa.

Vierailija
6/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaava mies niin saa ison luksustalon,kalliin auton ja lapset voi hoitaa kotona :) kyllä olen onnekas! Viisi vuotta olen ollut kotona ja kun joskus käyn töissä niin mies sanoo että on parempi kun olen kotona....

Vierailija
7/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen meni hoitoon, kun oli 12kk. Kuopus 11kk.

Mieheni on pienipalkkainen, minä keskipalkkainen tai vähän yli.

Vierailija
8/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tienaava mies niin saa ison luksustalon,kalliin auton ja lapset voi hoitaa kotona :) kyllä olen onnekas! Viisi vuotta olen ollut kotona ja kun joskus käyn töissä niin mies sanoo että on parempi kun olen kotona....

Vierailija
9/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olevinaan rikkaat on velkojensa kanssa kusessa ja siksi vievät tosi pienet hoitoon? Oikeasti varakkailla on vara valita mitä tekevät!!!

Vierailija
10/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tuotiin hoitoon reilusti alle vuoden ikäisenä, perhe ajeli uudella bemarilla, asui leveästi ja lomaili luksuslomia Lapissa, lapsi hoidossa usien yhdeksäntuntisia päiviä. Lapsi oli aivan ihana n. 1,5 vuotiaaksi saakka, kunnes alkoi hoidossa läpsimään ja lyömään toisia lapsia, viemään leluja käsistä jne.

Sattumaako kaikki? :(

Toinen tapaus: Lapsilla oli reimatecit ja kaikki, vanhemmat hoitajat pk:ssa kehuivat, miten hyvin tämän perheen asiat ovat; uusi talo ja auto ja lapsista pidetään hyvää huolta, kun on kalliit vaatteetkin. Varmasti lapsista huolehdittiin ihan 100%, mutta " nuorempana" hoitajana haistoin jotain pinnan alta, ja niinhän tämän perheen äippä viilletti pian tiheään kaupungin yöelämässä vieraiden miesten kanssa. Ja kohta näytti isukkikin kuskaavan uutta neitokaista mukanaan.

Ei se pinta ole aina sitä miltä näyttää.

Vierailija
11/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pienipalkkainen ja elät pienellä, ei töihin meno nosta elintasoasi juuri. Aivan sama olla lasten kanssa kotona vuosia.

Jos olet keskipalkkainen, olet ehkä toteuttanut unelmasi uudesta omakotitalosta ja keskivertoisesta autosta. Pakko mennä töihin, että saa lainat maksettua.

Sitten on näitä, että on pari uutta autoa, 360 neliön talo ja merkkivaatteet ja silti varaa olla kotiäiti. Miksiköhän ;) Koska rahaa on ja on ja on. Töihin meno ei muuta elintasoasi juuri mitenkään. Aivan sama olla kotona.

Vierailija
12/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talossa on auto, niin ei ainakaan sitten kakkosautoa, vaan kaikki pitää suunnitella sen yhden auton liikkeiden mukaisesti.

Vierailija
13/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, osuit naulan kantaan, että heilahti!

Vierailija
14/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uudet hienot autot, joilla perheet ajaa on tosi usein työsuhdeautoja. Ei tietystikään kaikki, mutta suuri osa.

t . työsuhde volkkarilla huristeleva perhe

Vierailija
15/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, asummeko " samoilla kulmilla" mutta täällä olen huomannut että usein näillä hyvin varakkailla on lastenhoitaja palkattuna kotiin. Tietenkin, äiti voi silti olla kotiäiti :) mutta lapsia hoitaa myös kotiin palkattu hoitaja.

Vierailija
16/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että joku täällä väittää, että lapsen läpsiminen johtuisi siitä, että vanhemmat käy töissä!!!! Tunnen aika paljon alle 2-vuotiaita, joilla on enemmän tai vähemmän ollut kausi, jolloin tönii, läpsii, puree, raapii tms. muita lapsia. Nämä lapset eivät ole mitenkään häiriintyneitä ja surkeista kotioloista, vaan ihan tavallisten kotiäitien tai työssäkäyvien lapsia!!!!

Vierailija
17/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olen lasten kanssa seittemättä vuotta. Nuorin vasta 8kk enkä aio mennä vielä pitkään aikaan töihin.

Vierailija
18/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siivooja tai köksä vaivautuis kovin helposti töihin?

Vierailija
19/26 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuki ei riitä pitkälle.

t. vuokralla asuva autoton lapsensa hoitava äiti :)

Vierailija
20/26 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi uudehkoa autoa ja vuonna 2003 valmistunut omakotitalo Helsingissä. Kaksi lasta, 12-vuotias ja 5-vuotias. Viimeiset 5 vuotta mä olen ollut kotona. Esikoistakin hoisin kotona 4-vuotiaaksi asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme