Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsi voi mennä yksin lääkäriin kovan yskän vuoksi?

Vierailija
10.08.2006 |

Eli missä vaiheessa lapsi pystyy " hoitamaan" lääkärikäynnit itse?

Entä minkäikäistä jäätte vielä kotiin hoitamaan samaisen syyn (kova yskä) vuoksi?

Kiitos vastaajille!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaankin mukaan lääkäriin.

Mutta eikös jossain sanota että 10-vuotiaan kanssa saa jäädä palkalliselle sairaspäivälle.

Vierailija
2/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö on 13v ja menen kyllä mukaan jos mahdollista, tosin sairastaa niin harvoin että lekurissa tarttisvkäydä. Käsi siltä talvella kipsattiin ja mukana olin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä katsotaan vähän kieroon, jos vien 9-vuotiaani lekuriin ja varsinkin, jos jään sitten kotiin häntä hoitamaan...kun PERIAATTEESSA pärjäisi jo sairaanakin kotona itsekseen.

Siksi kyselen, miten muilla. Mutta hyvä juttu, lähden hyvällä omatunnolla lääkärireissulle.

Vierailija
4/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaturma käy (mun poika kaatu pyörällä kouluun mennessään ja meni yksin terveyskeskukseen, jossa paikattiin) niin saahan sitä lääkäriin yksinkin mennä. Soittaa sitten vaan vanhemmille.

Vierailija
5/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kyllä luonteeltaan melko arka, mutta en tiedä hänen kavereistaankaan ketään joka ainakaan ulkopuolisen silmin olisi kypsä sellaiseen reissuun yksin. Jos lapsi on oikein rohkea ja reipas ja ITSE halukas menemään yksin, niin voisin kuvitella että joskus 12 vuotiaana vois mennä yksin.

Vertailun vuoksi koululääkärin tarkastus. Ainakin täällä meillä se tehtiin 2lk keväällä, eli lapset oli 8 tai 9 ja sinne pyydettiin vanhempia mukaan, vaikka tarkastus oli koulun tiloissa, kouluaikana.

Vierailija
6/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä missään nimessä jättäisi alle 10-vuotiasta yksin sairaana kotiin. Johan siinä tulee lapselle turvaton olo, kun on muutenkin huono olla ja sitten pitäisi yksin pärjätä. Ehkä jo 11-12 -vuotias pärjää yksin, mutta ei missään nimessä alle 10-vuotias.

Jo on kummallinen työpaikka.. Jos lakikin jo sanoo, että alle 10-vuotiaan lapsen vanhemmat voivat jäädä kotiin hoitamaan lasta, jos on sairas, niin mitä ihmettelemistä tuossa sitten on?

Vierailija
7/7 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut lääkärit sanovat, että alkavat siinä 14-vuotiailta kysellä, haluaako hän vanhemman mukaan, jos äiti on mukaan tulossa. Yskään tuskin liittyy mitään niin arkaluontoista, että siitä ei äidin kuullen uskaltaisi puhua, mutta eihän sitäkään tiedä. Jos kovin innokkaasti vanhemmat tulevat mukaan, voi lapsen hoito jäädä puutteelliseksi, kun lapsi ei vastaa (ja ehkä lääkärikään ei viitsi kysyä) kaikkea, mikä saattaisi vaikuttaa asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi