Mikä häiriö minulla voisi olla koska en jaksa keskittyä mihinkään kauaa, en pysty lulemaan kirjaa tai edes lehteä loppuun? Elokuvakin jaksaa kiinnostaa aina alussa mutta sitten teen jo yleensä muuta.
En ole siis koskaan pystynyt keskittymään ja varsinkin jos joku puhuu minulle, en ikäänkuin jaksa kuunnella.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uupuminen, masennus
Mulla monen vuoden jälkeenkin romahdus edelleen vaikuttaa tietyissä tilanteissa ahdistuksena, joten en pysty alkamaan mihinkään pidempikestoiseen saatika keskittymään. Mitään pidempiä meilejäkään en pysty lukemaan kunnolla ilman hirveetä ponnistusta. Kaiken yritän siirtää tulevaan, kun alkaa ahdistaa tekemisen pakko ja sitten ahdistaa, kun en vieläkään ole tehnyt asioita, jotka pitäisi tehdä.
Tää oli ihan kuin omasta kynästä. Onko kukaan päässyt tällaisesta tilanteesta takaisin toimintakykyiseksi?
Kyllä, vuosien kuluessa ja kun sai itse määrittää elämisen tahdin.
Sitten tulikin kaksi muuttoa ihan peräperää. Monesti aivot meinasi brakata jo siinä edeltävässähässäkässä, mutta varsinainen stoppi tuli vasta, kun varsinainen muuttorumba oli ohi.
Nyt minusta ei ole enää mihinkään. Heti kun jotain pitäisi tehdä, esim. fiksata roikkuvat kaapinovet tai huonosti laitettu kattovalaisin, iskee täydellinen lama enkä pysty kuin istumaan sohvalle ja tuijottamaan tyhjyyteen. Päivät lipuvat aamusta iltaan mitään tekemättä, nukkuminenknon niin ja näin.
Uskon, että tämä menee ohi, kun saan taas levätä ja elää ilman paineita.
Minä olen aikoinani sairastanut vaikean loppuunpalamisen. Sen jälkeen stressinsietokykyni oli todella heikko ainakin 10 vuotta, mutta tokenin siitä kyllä.
En tullut kumminkaan immuuniksi eli kun sinnittelen haastavien asioiden kanssa, ne syövät kapasiteettia, kunnes tulee tämmöinen romahdus.
En syö mitään reseptilääkkeitä. Unettomuuteen joskus melatoniinia, antihistamiinia, lihasrelaksanttia tms.
Up