Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä häiriö minulla voisi olla koska en jaksa keskittyä mihinkään kauaa, en pysty lulemaan kirjaa tai edes lehteä loppuun? Elokuvakin jaksaa kiinnostaa aina alussa mutta sitten teen jo yleensä muuta.

Vierailija
19.01.2021 |

En ole siis koskaan pystynyt keskittymään ja varsinkin jos joku puhuu minulle, en ikäänkuin jaksa kuunnella.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Add tai adhd ehkä

Vierailija
2/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vilkas päänsisäinen toiminta koko ajan, tuntuu kuin rattaat pyörisi koko ajan ylikierroksilla. Yhtä sekamelskaa siis. Olen kohta 40v. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aikaharvassa on jutut jotka on saanut tehtyä loppuun. Joku voimakas ilmiö iskee aivoihin kun vaikka työstä on enää neljännes jäljellä.

Vierailija
4/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Add tai adhd?

Itsellä add vaikka impulsiivisuuttakin löytyy.

En saa asioita hoidettua. Tai saan mutta ison työn joutuu tekemään ja lykkään niitä mahdollisimman pitkälle. Varsinkin jos on hankala ja vaikea asia.

Vierailija
5/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Add tai adhd. Soita terveyskeskukseen ja selitä tilanne, näin siskoni pääsi tutkimuksiin. Voi toki olla jonoa riippuen paikkakunnasta.

Vierailija
6/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan yleistynyt häiriö nykyisin kun netti häiritsee aivoja.

Vierailija
7/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö keskittymään asioihin, jotka kiinnostavat sinua? Mitä tapahtuu, jos alat esim. tyhjentämään tiskikonetta?

Vierailija
8/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ehkä ap:ta koske, jos on ihan lapsesta asti ollut sama ongelma. Mutta älypuhelinten liikakäyttö saa aikaan sen, ettei pysty enää keskittymään yhteen asiaan kerrallaan ja kuuntelemiseen sekä lukemiseen keskittyminen alkaa tuottaa ongelmia.

Olen huomannut itsessäni tämän ja olen pyrkinyt vähentämään älylaitteiden käyttöä. Vaikka nytkin istun turhahkossa palaverissa, ja olen taas täällä palstalla...

Vierailija
9/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen/netin aiheuttama keskittymishäiriö. Googlaa attention deficit trait.

Vierailija
10/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksatko puhelinta selata? Jos ongelmasin on ollut lapsesta saakka, niin en tiedä. Mutta jos tuore, niin todnäk älypuhelin tylsistänyt aivosi ja keskittymiskykysi. 

Vierailija
11/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika tönkkö sosiaalisesti ja jos joku alkaa pitempään tarinoimaan, niin minua alkaa väsyttää se kuunteleminen. En ikäänkuin jaksa keskittyä kuuntelemaan. Tuntuu että käyn ylikierroksilla. Kotona suoritan tietyt rutiinit toistuvasti. Ja en osaa istua paikallaan ja katsoa vaikka telkkaria. Ja moni asia saattaa alussa vaikuttaa mielenkiintoiselta mutta en pysty suorittamaan loppuun ja innostus lopahtaa. Ap

Vierailija
12/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupuminen, masennus

Mulla monen vuoden jälkeenkin romahdus edelleen vaikuttaa tietyissä tilanteissa ahdistuksena, joten en pysty alkamaan mihinkään pidempikestoiseen saatika keskittymään. Mitään pidempiä meilejäkään en pysty lukemaan kunnolla ilman hirveetä ponnistusta. Kaiken yritän siirtää tulevaan, kun alkaa ahdistaa tekemisen pakko ja sitten ahdistaa, kun en vieläkään ole tehnyt asioita, jotka pitäisi tehdä.

Vierailija
13/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus, selvä masennuksen oire

Vierailija
14/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö keskittymään asioihin, jotka kiinnostavat sinua? Mitä tapahtuu, jos alat esim. tyhjentämään tiskikonetta?

Lisäkysymyksiä: unohdatko tärkeitä tavaroita kotiin, kun lähdet esim. kauppaan? Hukkaatko tavaroita helposti? Mitä tapahtuu, jos jokin tavara ei ole omalla paikallaan? Pidätkö liikkumisesta? Miltä pääsi sisällä tuntuu, jos lähdet esim. juoksulenkille (tai tekemään mitä tahansa muuta mieleistäsi urheilua)?

Vierailija
15/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs mikä on sellainen, että alkuun ei meinaa pystyä add:n tyyppisesti keskittymään millään, mutta kun lopulta pystyy, syventyykin siihen juttuun autistisella innolla? Itsellä tällainen. Eli esimerkiksi kirjan aloittaminen ja siihen keskittyminen meinaa olla ihan äärimmäisen vaikeaa, mutta kun lopulta pääsen alkuun, minun on luettava se kirja samantien ilman taukoja. Sen jälkeen vietän tunteja netissä etsien tietoja kirjaililasta, hänen hahmoistaan, niiden vaikutteista jne. 

Vierailija
16/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa. Jos tyhjennän vaikka tuota tiskikonetta menenkin viikkaamaan vaatteita kunnes vienkin roskat ja teenkin lumityöt. Sisälle tullessani muistan tiskit ja keitän kahvit. Puheluita jaksan puhua minuutin ja niissäkin olen keskeyttänyt toisen neljä kertaa ja vaihtanut aihetta. Töissä lähden kesken palavereiden ym hölinöiden. Mua pidetään tylynä mutta aivot savuaa tekemättömästä työstä etten voi olla paikoillani. Nyt pystyy istumaan ja kirjoittamaan pitkään kun oon pöntöllä. Olen 46-v eikä ikinä tutkittu mikä olisi.

Vierailija
17/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs mikä on sellainen, että alkuun ei meinaa pystyä add:n tyyppisesti keskittymään millään, mutta kun lopulta pystyy, syventyykin siihen juttuun autistisella innolla? Itsellä tällainen. Eli esimerkiksi kirjan aloittaminen ja siihen keskittyminen meinaa olla ihan äärimmäisen vaikeaa, mutta kun lopulta pääsen alkuun, minun on luettava se kirja samantien ilman taukoja. Sen jälkeen vietän tunteja netissä etsien tietoja kirjaililasta, hänen hahmoistaan, niiden vaikutteista jne. 

Tämä voi olla juuri sitä add:ta. Yksi sen piirre on juuri tuollainen ääretön innostuminen siitä, mistä pitää. Epämieluisiin asioihin on mahdotonta keskittyä, mutta mieleisiin asioihin keskittyminen on mahdotonta lopettaa. Tämän takia add/adhd ihmiset ovat muita alttiimpia kaikille riippuvuuksille.

Vierailija
18/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan unohdella asioita ja tarkistan monta kertaa että avaimet on mukan akun lähden kotoa . Oman käytöksen tarkkailuni on myös jatkuvaa. Se miten toimin eri tilanteissa, miltä näyyän ja mitä sanon. Kun tarkkailen omaa toimintaa, unohtelen asioita ja virheitä sattuu jonkin verran. Ap

Vierailija
19/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja ahdistuneisuushäiriö jos et ole aiemmin kokenut ongelmaksi. Taitaa olla koronan myötä lisääntynyt kun eristys ja ruutuaika kasvaa.

Vierailija
20/62 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus siis edelliseen..avaimet on siis mukana kun lähden kotoa..ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi