Rakas ystävä, mutta lapsensa on tavaton.
Hyvä ystäväni jo nuoruusajoilta on minulle rakas ja läheinen. Hänen kanssaan on kivaa tavata ja vaikka tapaamisten välillä olisi pitempikin aika, niin samasta jatketaan mihin edellisellä kerralla jäätiin.
Mutta sitten hänen lapsensa! Sellainen pieni mynsteri, huonotapainen vinoilija.
Pentu osaa kyllä kettuilla ja räksyttää ja äitinsä hyppää kun ipana käskee.
Meillä kyläillessä lapsi ei tietenkään suostu syömään mitään silloin, kun ruoat on esillä ja muut syövät. Mutta annas, kun pöytä on korjattu, niin alkaa nälkäulina. Äiti heti tekemään lapselle evästä ja kaikki tarjoillaan olohuoneeseen, kun eihän sitä nyt keittiön pöydän ääreen tarvitse tulla. Sitten sotketaan taas ruoalla ja likaisilla käsillä.
Karkkia saa halutessaan, potkii tai nipistelee äitiään, jos ei heti saa mitä haluaa jne.
Olen ihan sanaton. Miksi ihmeessä joku niinkin fiksu aikuinen antaa pennun pomottaa itseään kuusnolla?
Kommentit (7)
Minkä ikäinen lapsi on? Jos on 2-vuotias niin ymmärrettävää mutta jos vaikka 7- vuotias niin kauhukakara.
Turha sun sitä miettiä, miksi ystäväsi toimii noin. Ellei sitten pelkkä kauhistelu olekin tarkoituksesi.
Olennaisempaa on, miten itse toimit. Eli kuten aiempi sanoi, sinä määräät missä ja koska vieraat syö. Asioista voi aikuisten kesken puhua, ap-hyvä. Se on sun tehtäväsi, eikä suinkaan anonyymi valitus palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi on? Jos on 2-vuotias niin ymmärrettävää mutta jos vaikka 7- vuotias niin kauhukakara.
Potkiminen ja nipisteleminen ei ole okei missään iässä vaan ihan monsterin merkki. Inhottava kakara! Tapaisin kaveria vain ilman sitä kauhukakaraa.
Ainoastaan oman lapsen ällöttävyydelle on sokea. Biologinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Turha sun sitä miettiä, miksi ystäväsi toimii noin. Ellei sitten pelkkä kauhistelu olekin tarkoituksesi.
Olennaisempaa on, miten itse toimit. Eli kuten aiempi sanoi, sinä määräät missä ja koska vieraat syö. Asioista voi aikuisten kesken puhua, ap-hyvä. Se on sun tehtäväsi, eikä suinkaan anonyymi valitus palstalla.
Olen kyllä ruoka-aikaan sanonut, että kai lapsikin nyt syö, kun on kaikki esillä, mutta minkäs teet, jos äiti myöntyy ipanan päätöksiin. Ei sitä nyt viitsi enempää komennella.
Tapaan yleensä vain äitiä, mutta joskus on lapsi mukana. Lapsi on noin kuusivuotias.
Sä määrät missä vieraat syö myös lapset.