Miksi erityisesti vanhat ihmiset kommentoi joka asiaa GIF-kuvalla Facebookissa?
Miksi GIF-animaatioita pitää tunkea joka kommentiin ja postaukseen "vastauksena", jos ei ole mitään sanottavaa?
Esim. olen yhdessä ruuanlaitto-reseptiryhmässä, niin 60v++ porukka kommentoi kommenttikentän täyteen jotain kokkihattu-giffejä, kiinalainen tyttö näyttää peukkua giffejä, koiralta kuola valuu-giffejä. Saattaa olla yli parikymmentä kommenttia pelkkiä Giffejä, usein vielä samoja.
Voitteko kertoa, mikä ihmeen pakko niitä on tunkea? Miksi vastaatte GIF:iin GIF:llä, mikä keskustelu se on? Olenko muuten ainoa, jonka mielestä niiden käyttöä vois rajoittaa?
Kommentit (21)
Inhoan giffejä, ja jos joku minulle vastaa sellaisella, poistan sen. Jos on jotain sanottavaa, sanoo, tai pistää vaikka sen peukun, mutta ei mitään typeriä giffejä.
Vierailija kirjoitti:
No kun se on niin hassunhauskaa.
Se on niin hassunhauskaa ja nerokasta......
Vihaan niitä! Esim. Ei mennyt niin kuin Strömsössä -ryhmästä olisi mukava lukea aloittajan kertomuksen kaltaisia hauskoja kokemuksia muiltakin mutta sitten kun avaa lisäkommentit, ne ovat täynnä noita vi*un giffejä! Ja sama juttu villasukkaryhmässä kun joku on tehnyt "nätit" sukat, niin siihen sitten kimalteleva glitterkommentti AWESOME! tai vastaavaa. EVVK ne mukahauskat animaatiot, ei kiinnosta ketään!
Saisivat poistaa koko systeemin kun vie ihan turhaa tilaa oikealta asialta. Plus ne kiitos ryhmään pääsystä -postaukset.
Inhoan giffejä. Varsinkin jostain elokuvasta tai telkkasarjasta otettuja ilme/lausahdusgiffejä.
Uskaltaako kukaan GIF:ien suurkuluttaja vastata tähän?
Vai iskikö sellanen "ei s aa.t***" oivallus, kun nyt selvis et sitä pidetään tyhmän hommana.
Haluan kuulla rehellisen vastauksen giffien käyttäjältä miksi laitat niitä joka väliin
Aloitus on saanut yhden alapeukun. Sen laittoi joku GIFien käyttäjä.
Oikeastaan hän olisi halunnut vastata aloitukseen 'vihainen bulldoggi' GIFillä, mutta valitettavasti GIFejä ei voi lisätä av-palstalla
Mä tykkään joskus käyttää giffejä yksityisviesteissä. Ne on hauskoja, jos osaa käyttää niitä oikein.
Mun ystävättäreni, korkeakoulutettu johtaja käyttää aina GIFfejä😊
Ei todellakaan ole mikään elämämkoululainen!
Ootte kyl aikamoisia tosikkoja! *Laughing out loud GIF*
Vierailija kirjoitti:
Ootte kyl aikamoisia tosikkoja! *Laughing out loud GIF*
No vastauksista päätellen puolta ei giffit naurata. Eikä kyllä muakaan.
Olisin laittanut giffin kommenttikenttään😆
No, emojit käy yht hyvi.
🍅🤪😷🍅😷🧟🍅🥤🤑🤧🤪😷💃😘😅😘🥰🐅🐱🦊🐱🦧🐈🐆🦝🐈🦝🦊🐆🦌🍒🍐🍞🧅🍆🥒🍒🍒🥕🍐🍅🍒🥔🥑🥒🍒🍐🍒🍊🍓🍊🍅🧅🍆🥒🥕🥥🍒🌶️🥔🍐🍅🍒🍐🥒🥕🍑🥬🍓🍑🍒🍐🌶️🍒🍐🍅🥬🥕🍑🥥🥥🏡🗻🧱🗻🏡🧱🧱🏪🪂🛥️🚟🚟💺🚟🛬🛥️🍐🥥🍐🍅🍾🍵🍺🍬🍮🍫🥛🍾☕🧉🍵🍾🍵🧉🍾🍵🍾🍹🐴🐅🦌🦊🦌🐱🦊🐯🐆🐎🐕🐮🐎🐆🐽🐎🐆🐽🐎🥀🏵️🌸🦂🕷️🌹🌼🌼🌿🌲🥀🏵️🌼🌿🥀🏵️🌺🕸️🌷🌿🤬😣🥱😣😥😱😧🙁🧐😎☹️😕🤓😕🙀💋🙈🙀💓💞💘💕💖💘💕💝🙏💅🙏💅🤛🤚🤘🤚🖖🖐️💤💤💤💤
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on saanut yhden alapeukun. Sen laittoi joku GIFien käyttäjä.
Oikeastaan hän olisi halunnut vastata aloitukseen 'vihainen bulldoggi' GIFillä, mutta valitettavasti GIFejä ei voi lisätä av-palstalla
Väärin. Olisin laittanu GIFFin nauravasta jokerista.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan niitä! Esim. Ei mennyt niin kuin Strömsössä -ryhmästä olisi mukava lukea aloittajan kertomuksen kaltaisia hauskoja kokemuksia muiltakin mutta sitten kun avaa lisäkommentit, ne ovat täynnä noita vi*un giffejä! Ja sama juttu villasukkaryhmässä kun joku on tehnyt "nätit" sukat, niin siihen sitten kimalteleva glitterkommentti AWESOME! tai vastaavaa. EVVK ne mukahauskat animaatiot, ei kiinnosta ketään!
Saisivat poistaa koko systeemin kun vie ihan turhaa tilaa oikealta asialta. Plus ne kiitos ryhmään pääsystä -postaukset.
No mitä siihen villasukkaan sitten pitäisi kommentoida? Alkaa kysellä että hei, mitenkäs sait ajatuksen tehdä tälläiset villasukat? Onko näillä joku suurempi tarina? Pidätkö itselläsi vai annatko lahjaksi? Vai eikö saisi kommentoida mitään? Jos kuuluisi vaan tykkäyksiä painella, niin kuka sua pakottaa niitä kommentteja lukemaan.
Lähettelen paljon gifejä whatsapissa. Toki eri asia.
Kertokaa tyhmälle vanhukselle mistä niitä giffejä saa käyttöönsä?
JOS EI AIKUISET IHMISET OSAA ENÄÄ ILMAISTA ITSEÄÄN KIRJOITTAMALLA SANOJA, MENKÄÄ MUUALLE
🍐🍒🍑🍐🍓🍒🍐🍏🍒🍌🍒🍊🎐🎟🎍🎏✨🎎🎍✨🎎✨🎗✨🎍🎋🎇🎇🎋🎍✨✨🎍✨🎐🎟✨🇦🇬🇦🇷🇧🇦🇦🇹🇦🇱🇧🇪🇦🇺🇦🇼🇦🇼🇦🇼🇦🇺🇦🇹🇦🇸🇦🇺🇦🇺🇦🇷🐮🦁🐯🐯🦁🐅☺😋😎😎😘😘🏖🏕🏕🏖🏖🏖🌏🏕🏕🍓🍅🍌🎐🎏🎏🎈✨🎏🎏
Mä olen satunnainen giffaaja. Aika usein laitan Giffin jos en jaksa keksiä mitään sanottavaa (tämä siis jos on joku sellainen tyyppi jolle 'on pakko' kommentoida tai muuten hän on tyhtymätön 'kun kukaan ei sano mitään). Kanssagiffaajista löydän ainakin 5 ryhmää (omasta tuttavapiiristä)
- amerikkalaiset small talk-ihmiset (ja ehkä sitten vähän yksinkertaiset wannabe-kansainväliset suomipirkot?)
- mummoikää lähestyvät "mä oon tällainen tosi nuorekas, huomaatsä?" -tyypit
- vanhat ihmiset, joiden lapsenlapsi 10v sitten perusti niille FB tilin ja tuolloin opetti myös giffit (ja nythän Face niitä minigofejä itse ehdottaa klikattavaksi helposti ) - he ovat yhä sen saman 'ajan hermolla' mihin Vertti heidän muinoin opetti...
- pari introverttia, joille asioiden ilmaisu sanallisesti on vaikeaa
- autuaasti hölmöt ja yksinkertaiset
-ja sitten satunnaisgiffaajat (joihin itseni yritän lukea), jotka giffaa "tämä noteerattu, tuossa sulle cookiemonsteri tms"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä siihen villasukkaan sitten pitäisi kommentoida? Alkaa kysellä että hei, mitenkäs sait ajatuksen tehdä tälläiset villasukat? Onko näillä joku suurempi tarina? Pidätkö itselläsi vai annatko lahjaksi? Vai eikö saisi kommentoida mitään? Jos kuuluisi vaan tykkäyksiä painella, niin kuka sua pakottaa niitä kommentteja lukemaan.
Lähettelen paljon gifejä whatsapissa. Toki eri asia.
No siihen ei kuulu kommentoida mitään, jos ei ole mitään sanottavaa. Miksi pitäis täyttää kommenttikenttää samanlaisilla awesome-giffeillä? Aika käsittämätöntä, että jollekin tämä pitää todella vääntää rautalangasta :o
Ymmärrän muuten hyvin tuota villasukkakommentin kirjoittajaa.
Giffejä käyttää lähinnä
- ikäihmiset
- elämämkoululaiset iästä riippumatta