Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko lapsen 2,5v katsoa potalla piirrettyjä älypuhelimesta jos kakkaaminen ei muuten suju?

Vierailija
18.01.2021 |

Lapsi jankkaa ja jankkaa. Joskus kakkaa housuun jos ei anneta katsoa ja karkaa potalta. Mitä tekisit?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuon ikäistä totuttaa tuollaiseen. Kirja käy hyvin.

Ettekö ymmärrä, millaista riippuvuutta nuo laitteet aiheuttaa??

Jos jo noin pienenä lapsi pyörittää teitä vanhempia noin, miten luulette että pärjäätte hänen kanssa kun hän on 12-v??? :0

Vierailija
22/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna 2-vuotiaalle ollenkaan älylaitteita. Eivät ole niin pienten juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän me ei-älylaiteajan lapset opimme kakkaamaan pottaan, kun ei ollut pädejä ja muita :O

Vierailija
24/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hyvä että suostuu istumaan potalla.

Vierailija
25/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, hyvä että suostuu istumaan potalla.

2-vuotias määrää? Onnea vaan aikaan kun pikkupomo tuosta kasvaa. Ei käy kateeksi. 

Vierailija
26/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut mitään aikarajoituksia älylaitteiden käytölle. Löytyy kännykkää, läppäriä, Nindendoa ja Pleikkaa. Tiedättekö, ei meidän lapsia kiinnosta katsoa kuin ehkä tunti päivässä lastenohjelmia. Nytkin ovat omassa huoneessa leikkimässä. Tänään päivällä käytiin hiihtämässä, illalla kuunnellaan vielä äänikirjaa ennen nukkumaan menoa. Lapset 4v ja 7v.

Toinen asia mistä meillä ei koskaan väännetä on nukkumaanmeno. Me pestään hampaat ja laitetaan kaikki valot sammuksiin. Koko perhe menee nukkumaan samaan aikaan. Ei mun tarvitse lapsia nukutella. Jos niitä ei nukuta, ne saa nousta ylös ja leikkiä. Mut aamulla meillä noustaan aikaisin, että eipä niitä kyllä montaa iltaa kiinnosta valvoa. Menevät aina kiltisti nukkumaan.

Vierailija
27/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä antaisin. Monenlaisia keinoja saa ja pitää kokeilla. Ne, jotka sanovat jotain muuta, eivät ole ähöttäneet 2,5-vuotiaan kanssa potalla.

Vierailija
28/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä antaisin. Monenlaisia keinoja saa ja pitää kokeilla. Ne, jotka sanovat jotain muuta, eivät ole ähöttäneet 2,5-vuotiaan kanssa potalla.

Voi kyllä olemme.

t. lapsensa ennen älylaiteaikaa kasvattaneet

Vierailija
29/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, mä veikkaan että moni aikuinen menee vessaan puhelimen kanssa, miks lapsi ei voisi toimia samoin.

Vierailija
30/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin, mä veikkaan että moni aikuinen menee vessaan puhelimen kanssa, miks lapsi ei voisi toimia samoin.

Aika moni aikuinen juo viinaa. Miksi lapsi ei voisi toimia samoin?

Vierailija
31/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa sanomaan ehdottomasti ei. Sitten ajattelin vielä tähän perään paasata, miten nykyajan lapset kasvatetaan ihan piloille.

Mutta siten muistin, että istunhan mä aina itsekin puhelin kanssa p*skalla...

Vierailija
32/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vouhottako. Pääasia, että pottailu on mukavaa ja suolisto toimii. Kyllä se siitä.

Vierailija
33/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö löydy kirjoja? Pikkuisia kuvakirjoja.

Vierailija
34/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä olemme.

Mutta tää ei oo enää mikää 60-luvusta 2000 luvun alkuun. Nyt on älypuhelin aikakausi. Ihan tyhmää elää niikuin olisi joku muu aika. Joku 1800-luvun mammakin moralisoisi ja valittaisi kun nykyajan mamma ostaa maidon kaupasta eikä lypsä itse.

Vierailija
35/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä olemme.

Mutta tää ei oo enää mikää 60-luvusta 2000 luvun alkuun. Nyt on älypuhelin aikakausi. Ihan tyhmää elää niikuin olisi joku muu aika. Joku 1800-luvun mammakin moralisoisi ja valittaisi kun nykyajan mamma ostaa maidon kaupasta eikä lypsä itse.

Ajat muuttuu, mutta eivät ikinä sellaisiksi, että älylaite olisi 2-vuotiaalle hyväksi. Se luuri ehtii kasvaa kiinni käteen myöhemminkin. 

P.S. 1800-luvullakin moni osti maitonsa. Vai luuletko, että joku aatelisrouva meni navettaan lypsylle :D

Vierailija
36/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä olemme.

Lasten ei kannata kommentoida lapsen kasvatusta. Kannattaa ensin käydä vähintään sen verran koulua, että tietää, ettei 1800-luvullakaan kaikki eläneet maatilalla ja omistaneet lehmää. 

Vierailija
37/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo älylaitteiden demonisointi lapsille oikein on.

Nämä pikkuiset kasvavat nimenomaan digitaalimaailmaan ja tulevat käyttämään niitä jo koulutiellään.

Kenties jo varhaiskasvatuksessa.

Lapset tuleekin totuttaa tietyyn määrään digitaalisuutta, mutta ei tietenkään liikaa.

Lapsen täytyy jo pienestä pitäen kasvaa siihen, että reaalimaailma ja virtuaalisuus ovat kaksi eri asiaa.

Se on kasvatushaaste tuleville lapsille.

Miksi pitää kasvaa siihen?? Haista pas*

LAPSIEN TÄYTYY OLLA ULKONA JA LEIKKIÄ. Korona aikana perus videopuheluakin puhutaan Virtuaali keskusteluna. Maailma on menossa siihen että kaikista tulee laiskoja kun vaan puhelimilla on ja Digitalisaatio teknologia tekee kaiken puolesta.

Itse aion mennä vastavirtaan tätä teknologiaa vastaan ettekö kato Simpsoneita mitä niissä on tapahtunut tulevaisuus jaksoissa??

No niin. Lääkkeet honey.

Vierailija
38/41 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä olemme.

Juu, mekin aina noustiin aamuvarhaisella lypsylle. 

t. kaupunkilaisrouvat 1800-luvulta

Vierailija
39/41 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite opein lukemaan kirjasta enkä mistään pädi paskasta.

T. 2000 luvun alussa syntynyt

Niin, silloin ei padeja ollut, niinkuin nyt.

Maailmaa muuttuu, sille ei yksittäinen ihminen voi mitään, vaikka olisi kuinka teknologiaa vastaan.

Ja on kasvattajan omalla vastuulla, miten lasta kasvattaa tasapuolisesti kaiken tämän muuttuvan maailman keskellä.

Se, että lapsi saa käyttää älylaitteita kotona, ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö hän myös leikki tavallisilla leluilla, eikä ulkoile, eikä harrasta mitään.

Minua ainakin hävettäisi, jo 6-7 vuotias lapseni kysyisi kylässä, että mikä tuo, kun hän näkisi vasta siellä ensimmäisen kerran älypuhelimen tai tabletin.

Itseäni ei hävettäisi ja muutenkin miksi pitää mennä siihen teknologiaan että kaikki on vaan digiä ja tekoälyä esim mikro, jääkaappi ja kaikki.

Maailma voisi jäädä tähän teknologiassa se ei ole pahasta koska teineillekin riittäisi tämä teknologia mutta kun tulee aina uutta niin ne ostavat sen.

Jos ei tulisi uutta teknologiaa niin riittäisi nämä kun tiedetään että tähän jäädään :D

Vierailija
40/41 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pointti ei ole se mikä teknologia on nykyään kun käytän itsekkin sitä mutta en osta uudempia puhelimia enään ikinä jos tää nykyinen ei mene rikki.

En halua mitään Sci-Fi teknologiaa eli robotteja, tekoäly asioita jne

Johon ollaan menossa. Myös liha aiotaan saada sellaiseksi että se tehdään labrassa eikä tapeta eläimiä ja silleen syödä.

Vaikka rakastan eläimiä se kuuluu ihmisille että olemme lihansyöjiä ja kasvissyöjiä eli molempia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä