Antaisitko lapsen 2,5v katsoa potalla piirrettyjä älypuhelimesta jos kakkaaminen ei muuten suju?
Lapsi jankkaa ja jankkaa. Joskus kakkaa housuun jos ei anneta katsoa ja karkaa potalta. Mitä tekisit?
Kommentit (41)
Ei. Pitää keskittyä siihen hommaan. Pahimmillaan lapsi istuu jopa 15 min kerrallaan, kun katsoo ohjelmaa ja saa pukamat.
Kyllä antaisin. Tottuu ainakin tietyllä tavalla potalle.
Ja eikä sitä tarvitse sitten aina antaa, kertoo vaikka että laite on rikki tms.
Kyllä ennenkin lapset houkuttelulla saatiin tottumaan tiettyihin asioihin.
Lapsen mieli on joustava ja se sopeutuu loppujen lopuksi nopeasti uusiin asiohin.
ei.
Ensinnä se älylaite kokonaan pois lapselta. Se ei ole tuon ikäisten laite.
Todennäköisesti antaisin. Mutta yrittäisin keksiä jotain vielä mielenkiintoisempaa palkinnoksi onnistuneesta pottailusta. Jotain niin kivaa, että tulisi kiire pistää piirretyt pois ja päästä tekemään/syömään tms.
Sitten hivuttaisin fokusta yhä enemmän siihen pottailun jälkeiseen hauskaan. Joskus voisi puhelin unohtua yläkertaan sitten. Ehkä se lopulta jäisi pois...?
Ehkä kokeilisin kuvakirjaa ensiksi. Mutta oonkin 70-luvulla syntynyt.
Ei se lapsi määrättömiä aikoja potalla istu, kun seuraa tilannetta ja ottaa hänet ajoissa potalta pois.
Ja voihan se piirrettyjen katselun luvata palkinnoksi, kun ensin on hoitanut ne potta asiat tai antaa katsella niitä piirrettyjä potalla käynnin jälkeenkin.
Mikä tuo älylaitteiden demonisointi lapsille oikein on.
Nämä pikkuiset kasvavat nimenomaan digitaalimaailmaan ja tulevat käyttämään niitä jo koulutiellään.
Kenties jo varhaiskasvatuksessa.
Lapset tuleekin totuttaa tietyyn määrään digitaalisuutta, mutta ei tietenkään liikaa.
Lapsen täytyy jo pienestä pitäen kasvaa siihen, että reaalimaailma ja virtuaalisuus ovat kaksi eri asiaa.
Se on kasvatushaaste tuleville lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Nämä pikkuiset kasvavat nimenomaan digitaalimaailmaan ja tulevat käyttämään niitä jo koulutiellään.
Lapset tuleekin totuttaa tietyyn määrään digitaalisuutta, mutta ei tietenkään liikaa.
Lapsen täytyy jo pienestä pitäen kasvaa siihen, että reaalimaailma ja virtuaalisuus ovat kaksi eri asiaa.
Miksi pitää kasvaa siihen?? Haista pas*
LAPSIEN TÄYTYY OLLA ULKONA JA LEIKKIÄ. Korona aikana perus videopuheluakin puhutaan Virtuaali keskusteluna. Maailma on menossa siihen että kaikista tulee laiskoja kun vaan puhelimilla on ja Digitalisaatio teknologia tekee kaiken puolesta.
Itse aion mennä vastavirtaan tätä teknologiaa vastaan ettekö kato Simpsoneita mitä niissä on tapahtunut tulevaisuus jaksoissa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LAPSIEN TÄYTYY OLLA ULKONA JA LEIKKIÄ. Korona aikana perus videopuheluakin puhutaan Virtuaali keskusteluna. Maailma on menossa siihen että kaikista tulee laiskoja kun vaan puhelimilla on ja Digitalisaatio teknologia tekee kaiken puolesta.Itse aion mennä vastavirtaan tätä teknologiaa vastaan ettekö kato Simpsoneita mitä niissä on tapahtunut tulevaisuus jaksoissa??
Mitvit, paasaat ihmisten teknologian käytöstä ja ite neuvot meitä katsomaan töllöstä Simpsoneita?
Ja itse aiheeseen, antaisin ja olen antanut. Lapsi istui sen Max 5min mikä toimituksessa kesti, pöntöllä puhelimen kanssa ja oli valmis. Sen jälkeen takas muihin leikkeihin, kamalaa.
Annoin. Tätä kesti ehkä puoli vuotta, sitten onnistui ilmankin. Muutenkin olen antanut aina aika vapaasti käyttää älylaitetta ja lapsella oli jo 2-vuotiaana oma pädi ja sai 5-vuotiaana lukemaan opittuaan oman puhelimen. Älylaitteet eivät kuitenkaan kiinnosta häntä hirveästi, toisin kuin monia luokkakavereita, jotka ovat vasta saaneet oman puhelimen. Nämä kaverit haluaisivat kylässä ollessaan vain tuijottaa YouTubea tai pelata. Aina. Oma lapseni haluaisi piirtää tai leikkiä yhdessä. Lapseni myös lukee joka päivä ja keskimäärin yhden lasten romaanin viikossa.
Lakatkaaa demonisoimasta älylaitteita. Älylaitteisiin eniten kiintyneet lapset tuntuvat olevan näitä, joiden vanhemmat ovat ne halunneet kiihkeimmin kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LAPSIEN TÄYTYY OLLA ULKONA JA LEIKKIÄ. Korona aikana perus videopuheluakin puhutaan Virtuaali keskusteluna. Maailma on menossa siihen että kaikista tulee laiskoja kun vaan puhelimilla on ja Digitalisaatio teknologia tekee kaiken puolesta.Itse aion mennä vastavirtaan tätä teknologiaa vastaan ettekö kato Simpsoneita mitä niissä on tapahtunut tulevaisuus jaksoissa??
Mitvit, paasaat ihmisten teknologian käytöstä ja ite neuvot meitä katsomaan töllöstä Simpsoneita?
Ja itse aiheeseen, antaisin ja olen antanut. Lapsi istui sen Max 5min mikä toimituksessa kesti, pöntöllä puhelimen kanssa ja oli valmis. Sen jälkeen takas muihin leikkeihin, kamalaa.
Ja ikää oli 20-40
Olen itse 18 ja jos oot äiti jollekin luulisi äidin olevan vähän kohteliaampi ja puhuin 2010 luvusta. Siihen lukuun jämähdin. En osta mitään uutta 2020 teknologiaa enkä siitä eteenpäin. Tämä teknologia riittää minulle mitä nyt 😁
Ite opein lukemaan kirjasta enkä mistään pädi paskasta.
T. 2000 luvun alussa syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se niin on että alle 12 vuotiailla ei tarvitse olla puhelimessa nettiä koska somessa on kaikenlaisia ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Ite opein lukemaan kirjasta enkä mistään pädi paskasta.
T. 2000 luvun alussa syntynyt
Niin, silloin ei padeja ollut, niinkuin nyt.
Maailmaa muuttuu, sille ei yksittäinen ihminen voi mitään, vaikka olisi kuinka teknologiaa vastaan.
Ja on kasvattajan omalla vastuulla, miten lasta kasvattaa tasapuolisesti kaiken tämän muuttuvan maailman keskellä.
Se, että lapsi saa käyttää älylaitteita kotona, ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö hän myös leikki tavallisilla leluilla, eikä ulkoile, eikä harrasta mitään.
Minua ainakin hävettäisi, jo 6-7 vuotias lapseni kysyisi kylässä, että mikä tuo, kun hän näkisi vasta siellä ensimmäisen kerran älypuhelimen tai tabletin.
Miten ihmiset saavat potta-asiasta tuollaisen ongelman aikaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset saavat potta-asiasta tuollaisen ongelman aikaiseksi?
Tottakai saa. Se on tämä uusavuttomien sukupolvi.
Antaisin.
Minulla ummetuksesta kärsivä 3-vuotias ja se jos mikä on hirveää.
Monta kuukautta vatsa toimi mutta tänään ollut tosi tuskainen. Levolacia annettu pari päivää ja luumumehua.
Äsken kakkasi onneksi suihkuun.
Älä tee kakkaamisesta numeroa.
Anna se tabletti ja istukaa siinä potalla joku tietty aika. Jossain vaiheessa voi alkaa lahjoa että kun on istunut potalla ja kakannut niin sitten saa katsoa tablettia.
Lapsi kasvaa ja ymmärrys kasvaa ja tämä perus "uhkaus, kiristys ja lahjonta" alkaa toimia.
Valitse taistelusi.
Ei. Pitää keskittyä siihen hommaan. Pahimmillaan lapsi istuu jopa 15 min kerrallaan, kun katsoo ohjelmaa ja saa pukamat.