MIKSI ET HAE APUA, jos parisuhde menee huonosti?
Monilla parisuhde menee ihan metsään, eikä moni siltikään hae apua. Jos sä oot yksi niistä, kerro MIKSI ET HAE APUA?
Kommentit (48)
Mitä apua olis tarjolla? Parisuhdesatasia? Semmosta tosiaan tarvittais! Se parantais tätäkin parisuhdetta kummasti.
En hae apua, koska:
- pelottaa
- se on epämukavaa
- mitä jos epäonnistutaan (joo joo, voidaan siltiki epäonnistua)
- jos terapeutti on toisen puolella?
Vierailija kirjoitti:
Mitä apua olis tarjolla? Parisuhdesatasia? Semmosta tosiaan tarvittais! Se parantais tätäkin parisuhdetta kummasti.
Mitä ne on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän parisuhteen ainut ongelma on raha tai sen puute. Tälle ongelmalle ei valitettavasti ole apua.
Meidän parisuhteen ongelma on päinvastainen. Oltiin vuosia ulkomailla töissä ja nyt olisi rahaa käytettävissä. Ei vaan päästä yhteisymmärrykseen että miten. Toinen haluaa paaluttaa ne unelmakodin ostoon ja toinen asua minimalistisesti vuokralla (jotta oisi helppoa lähteä uudestaan ulkomaille). Tätäkään ei voi ulkopuolinen ratkaista.
Ulkopuoliset kyllä voivat antaa kymmeniä eri neuvoja asiasta ja joku niistä saattaa olla molemmille mahdollinen. Ei niitä kaikkia ratkaisuvaihtoehtoja osa aina itse nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän parisuhteen ainut ongelma on raha tai sen puute. Tälle ongelmalle ei valitettavasti ole apua.
Meidän parisuhteen ongelma on päinvastainen. Oltiin vuosia ulkomailla töissä ja nyt olisi rahaa käytettävissä. Ei vaan päästä yhteisymmärrykseen että miten. Toinen haluaa paaluttaa ne unelmakodin ostoon ja toinen asua minimalistisesti vuokralla (jotta oisi helppoa lähteä uudestaan ulkomaille). Tätäkään ei voi ulkopuolinen ratkaista.
Ulkopuoliset kyllä voivat antaa kymmeniä eri neuvoja asiasta ja joku niistä saattaa olla molemmille mahdollinen. Ei niitä kaikkia ratkaisuvaihtoehtoja osa aina itse nähdä.
Tosin en kyllä usko, että se on terapeutti. Mutta asiaan kannattaa kyllä kysyä ulkopuolisten mielipiteitä ja neuvoja. Joku on ihan varmasti paininut saman asian kanssa ja voi kertoa kannattiko vai ei, joku määrätty ratkaisu.
Hain naapurin Pirkolta apua, ja parisuhden kotona on nyt paljon leppoisampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hakisin?
Parempi erota. Sinkkuna viihtyy mukavasti, ja mukavampi lähteä mahdollisuuden uuteen suhteeseen ns. puhtaalta pöydältä.
Eli olet suhteessa, jossa et niin välitä toisesta. No sillonhan on helppoo erota. Entäs jos sä välittäisit ihan hirmusesti, olisit korvia myöten rakkautta täynnä ja sit se uus sulho ajattelis susta just tolleen?
No se ei varmaan terapian avulla alkaisi minua sen enempää rakastaa, vai mitä luulet? Silloin on parasta erota, jos ei olla tunteissa ja arvoissa samalla linjalla.
Terapiassa työstetään myös läheisyyden ja tunneyhteyden syventymistä, sitä kun harvoin saadaan aikaseksi kotioloissa, jos ei osaa.
En ole sellainen ihminen, joka alkaa ruikuttaa rakkauden ja läheisyyden perään. Jos ei tunne sitä ilman terapiaa, olkoon minun puolestani. Minä kyllä löydän tunneyhteyttä muualtakin.
:D Mut mitäs se nyt täälä auttaa huudella, ei kai kukaan ny tajuu just "sille" mennä vastaanottoon näiden perusteella, daaaa :D :D Ties missä hotossa ottaa vastaan.