Raskaana olleet! Millaisia oireita ennen plussaa?
Kommentit (20)
Suksi ei oikein luistanut. Oli jotenkin voimaton olo.
Ensimmäinen oire on jokaisessa 10 raskaudessa ollut se, että kahvi on alkanut maistumaan pahalle. Harmi kun tottunut siihen että kahvi aina ensimmäisenä aamulla...
Turvotus, "menkkakivut" (mulla ei nykyään enää ole niitä), rintojen arkuus, yöllä herään pissalle (normaalisti en). Olen plussannut 9 kertaa dpo 10-12. (Kaikista ei ole tullut lapsi syliin saakka)
Kova alavatsakipu, kipeät rinnat ja palelu. Haalea plussa jo rv 3+4.
Puolisoni väitti, että huomasi silmistäni. Ne kuulemma loistivat jotenkin eri tavoin kuin yleensä. 👀
Väsymys, jatkuva pissahätä, hajuaistin herkistyminen, kahvi maistui pahalle... Niin ja rintojen turvotus ja aaltoilevat "menkkakivut"
Ei ollut mitään oireita ennen testiä. Testi näytti plussaa jo niihin aikoihin, kun menkkojen oli tarkoitus alkaa.
Oli yhden päivän ajan flunssainen olo vajaa viikko ennen plussaa. Muuten mulla ei ollut mitään oireita.
Siitä tiesin kun töissä (päiväkodissa) maitopurkkien ja maidon haju alkoi ällöttämään. Sama oli edellisessäkin raskaudessa.
Pieni huono olo häivähti molemmilla kerroilla kp 26 kun menkat olisi alkaneet kp 28. Sen vaan tiesi. Muuten ei sitten ollutkaan huonoa oloa. Menkat vaan jäi pois.
No se kuuluisa "tuntui vain siltä", ei muita oireita ennen plussaa. Plussasin kun menkat oli pari päivää myöhässä, viiva tuli heti vahvana näkyviin eli olisi varmaan näkynyt jo paljon aiemminkin testissä. Varsinaiset oireet taisi alkaa vasta muutaman viikon päästä.
Mitä tarkoittaa nuo lyhenteet kp ja dpo 10-12 ??
Kamala jano koko ajan! Molemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa nuo lyhenteet kp ja dpo 10-12 ??
Kp=kierron päivä (esim keskimäärin kk kierto 28 päivää)
Dpo = days past ovulaation eli montako päivää ovulaation jälkeen. Itse kyllän laskea mielummin sen mukaan koska kierto vaihtelee 28-50 päivän välillä.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia oireita ap sulla on?
Väsymys, kipeät rinnat, itkuisuus tai sellainen ahdistus ja menkkakivut
En minkäänlaisia. Vasta kun kuukautiset ei tulleetkaan ajallaan ja tein testin, niin viikon kuluttua alkoi etomaan aamuisin, iltaisin paleli ja oli flunssainen olo ja hirveä väsymys iski.
Tee aloitus jonnekin muualle. Tänne tulee vain trollien vastauksia.