Kutisevan päänahan hoitoon vinkkejä
Löytyykö hyviä vinkkejä, jolla saisi kutisevan päänahan hoidettua? EI siis mitään pikaratkaisuja, vaan ihan jatkuvaan ylläpitoon.
Kommentit (33)
Apteekista shampoo joka tarkoitettu kutisevalle päänahalle. Toimii nopeasti!
Mäkin luulin että kuiva päänahka mutta mun tytöllä
Oli täitä ja niin mullakin!!
Itselleni auttaa huomattavasti, kun välttää shampoossa Sodium laureth sulfatea ja Sodium lauryl sulfatea. Ovat niin voimakkaasti peseviä. Tsekkaa shampoopullon ainesosalista.
Tämä: https://www.biozell.fi/tuotteet/biozell-professional-therapeutic-1-hoit…
Saa ihan marketeista, eikä maksakaan paljoa.
Tää on outo, mutta käsidesiä hierotaan päähän. Välillä laitan ihan desiainetta. Myös käsikauppa kortisoniliuos rauhoittaa.
Lisäksi pesu sopivasti.
Nämä kaikki siis lääkärin ohjeita. Mulla atooppinen iho, talvella kutiaa, punottaa ja tukkaa irtoaa.
Apteekin jääkaapissa säilytettävä kortisoniliuos on mulla talvella käytössä. Pesen hiukset joka toinen päivä, välillä joka kolmas, mutta urheilen paljon ja hikoilen pään melkein päivittäin, jolloin se pitää ainakin huuhdella. Atoopikko minäkin. Shampoona Redkenin scalp relief dandruff control.
Apteekista "kuivan hilseen" hilseshampoo. En muista mikä se oli viralliselta nimeltään mutta tuota kysymällä farmaseutti minulle oikean tökötin löysi. Olin tavallisia hilseshamppoita kokeillut ja kuivan päänahan shamppoita ja kaikkea mahdollista, tuota erikois-hilseshampoota käytin kerran viikossa (toisen päänahan pesukerran viikossa toteutin lastenshampoolla) kunnes loppui, sen jälkeen jatkoin lastenshampoolla, kutina loppui kuin seinään. Tai ainakin se helvetillinen kutina jota tuli raavittua niin että verta tirskui.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni auttaa huomattavasti, kun välttää shampoossa Sodium laureth sulfatea ja Sodium lauryl sulfatea. Ovat niin voimakkaasti peseviä. Tsekkaa shampoopullon ainesosalista.
Natriumlauraatti/-eetti/-yyli -mikätahansa on periaatteessa sama asia kuin "saippua". Siksi ovat "voimakkaasti peseviä". Käytännössä tarkoittaa että irrottavat rasvaa tehokkaasti. Päänahka tarvitsee vähäsen rasvaa pintaansa, muuten iho kuivaa ja sitten kutisee.
Minulla auttoi ärsyyntyneeseen ja kutisevaan päänahkaan, kun aloin pestä hiukset joka päivä. Käytän Sebamedin Anti-Dandruff shampoota.
Vierailija kirjoitti:
Tää on outo, mutta käsidesiä hierotaan päähän. Välillä laitan ihan desiainetta. Myös käsikauppa kortisoniliuos rauhoittaa.
Lisäksi pesu sopivasti.
Nämä kaikki siis lääkärin ohjeita. Mulla atooppinen iho, talvella kutiaa, punottaa ja tukkaa irtoaa.
Siinä on glyserolia. Sitoo kosteutta.
Pese hiukset 2 kertaa päivässä joka ikinen päivä herkän ihon shampoolla tai pesunesteellä. Kärsin itsekin aiemmin kutisevasta ja herkästä päänahasta ja luulin, että pesujen vähentäminen auttaisi. Ei auttanut, vaan oli ihan päinvastoin, hiuspohja meni tosi huonoksi. Parturini antoi tämän vinkin vuosia sitten, ja vajaassa kolmessa viikossa hiuspohja rauhoittui täysin, eikä vaivaa enää edes talvella.
Vaatii hieman pitkäjänteisyyttä, mutta auttaa varmasti.
LV shamppoo, kampaamoiden hiuksiin jätettävät kutinan poistajat , parhaita ollet 4 sarjan tuotteet ja biojotain...
Ihotautilääkäriltä Ovixan - päänahan liuos ihottumaan