Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö kukaan kuukautiskuppia?

Vierailija
03.08.2006 |

Mistä niitä saa? Miten käytetään ja hoidetaan? Täytyykö käyttää pikkuhousunsuojaa varmuudeksi lisänä? Aiheuttaako ärsytystä limakalvoilla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota välilyönnit pois, käy tuolla tutustumassa. Pikkuhousunsuojaa ei tarvi, limakalvot ei pistä pahakseen. Mä olen ainakin erittäin tyytyväinen käyttäjä.

Vierailija
2/5 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt Lunettea jo vuosia ja pois en vaihtaisi! Alkuun pitää vähän harjoitella laittamista ja poisottamista, mutta sitten elämä on kyllä ihan erilasta. Oon kupin kanssa uinu, käyny saunassa, lenkillä, bilettämässä. Ihan kuin ei olis menkkoja ollenkaan! Suosittelen. Lunette on suomalainen ja sitä saa apteekista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- olen ostanut Ruohonjuuresta

- en hoida muuten kuin pesen aina tyhjennyksen jälkeen ja sitten desinfiointiaineella menkkojen päätteeksi. keittelyä en ole harrastanut

- tarvitsen pikkuhousunsuojan tai sitten 2. kuukautispäivänä varmistukseksi koska minulla on erittäin runsas vuoto silloin, kuppi voi tulvia yli jo 3 tunnissa

- ei aiheuta mitään ärsytystä limakalvoille

Vierailija
4/5 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saa apteekista tai netistä.

Laitetaan sisälle, otetaan pois sopivin välein. Itse tyhjennän kupin vain 2 kertaa vuorokaudessa eli aamulla ja illalla. Huuhtelen sen siinä samalla ja keitän kerran kuussa (n.3-5min. kiehuvassa vedessä) silloin kun menkat alkaa eli kun kuppi pitää taas laittaa paikoilleen.

Ei ainakaan minun ole koskaan tarvinnut. Kaikkien vuosien aikana on ohivuotoa tullut vain pari kertaa, ja nekin ovat olleet yksittäisiä pisaroita.

Ei aiheuta.

Vierailija
5/5 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä saa? Miten käytetään ja hoidetaan? Täytyykö käyttää pikkuhousunsuojaa varmuudeksi lisänä? Aiheuttaako ärsytystä limakalvoilla?

Mutta takana vasta vajaa vuosi. Viime syksynä otin käyttöön, enkä pois vaihda. Eka kuukausi oli hankalaa, kun en tajunnut miten sen kanssa toimitaan, mutta sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Ostin apteekista. Tyhjennän 2-3 kertaa vuorokaudessa. 3 kertaa kahtena ekana päivänä ja silloin joudun käyttämään pikkuhousunsuojaa varmistuksena, varsinkin kun meillä on valkoiset työhousut. Mutta ennen vanhaan piti olla yöside näinä pahimpina päivinä ja vaihto monta kertaa työpäivän aikanakin. (tässä syy, miksi hermostuin, kun se vessaan pääseminen on haaste.)

Ei ärsytä limakalvoja.

Tyhjennyksen yhteydessä pesen kotona Luneten omalla pesuaineella, muualla ihan vesihuuhtelu. Kuukautisten jälkeen keitän kupin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi