Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajatte alinopeutta?

Kaasua
18.01.2021 |

Jos nopeusrajoitus on 80km/h ja tie on hyvässä kunnossa, niin silti siellä joku ajelee letkan edessä 60-70km/h. Haluaisin tietää, miksi lähdetään liikenteeseen autolla, jos ei uskalleta ajaa nopeusrajoituksen mukaan? Moottoritiellä on sentään helppo mennä ohi, mutta yksikaistaisella tämä ei ole itsestäänselvyys.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa ajella, rattimiehet pääsee kyllä ohi.

Vierailija
2/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskamyrskyä odotellessa..."alinopeutta" ajava av mamma on aina oikeassa ja yleisin kommentti tulee varmaan olemaan että lähde aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos hurjastelisin 80 km/h voisi auto suistua ojaan ja räjähtää.

Vierailija
4/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Sanna ja Maria käskee ja meillä on riittävästi rahaa ettei tarvitse liikkua tehokkaasti vaan voidaan lorvia ja tuprutella lisää pakokaasuja ne ylimääräiset minuutit ja tunnit. Ei kiirettä!

Vierailija
5/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi eilen oli niin petollisen liukasta, että oli ihan järkevää ja turvallista ajaa alinopeutta.

Vierailija
6/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ajatte?

No enhän aja.

Vierailija
7/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoja 80km päivässä ajavana ja tänäänkin 60km/h jonossa puskuri puskurissa kiroilleena kysyn samaa? Jos kaikki ajaisivat tasaisesti 80km/h liikenne sujuisi paremmin ja olisi paljon turvallisempaa. Nyt kun yksi ajelee jonon edessä vaihtelevasti 60-75km/h, kaikki joutuvat ajelemaan toinen jalka jarrulla peltän milloin edelläolija jarruttaa ja liike kertaantuu läpi jonon. Turvavälit ovat paljon pienemmät, ihmiset ovat vihaisia ja jotkut aina yrittävät epätoivoisia ohituksia.

Alinopeutta ajavat aiheuttavat hirveästi vaaratilanteita, vaikka he ilmeisesti itse kuvittelevat vähentävänsä vaaraa.

Vierailija
8/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä Toyotissa heittää mittari 10 km/h. Mittari näyttää 80 km/h, mutta todellinen nopeus on 70 km/h.

Vierailija
9/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin lähtemään aina niin ajoissa ettei tarvitse polttaa päreitä, jos joku ajaa edessä alinopeutta. Kuskeja on eritasoisia ja jokainen ajaa oman taitotasossa mukaan.

Kukaan ei ole syntynyt hyvänä kuskina, jokainen on joskus harjoitellut. Siksipä ”mene bussilla, jos pelottaa” -kommentit ovat älyttömiä. Ajamaan oppii vain ajamalla.

Vierailija
10/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkoja 80km päivässä ajavana ja tänäänkin 60km/h jonossa puskuri puskurissa kiroilleena kysyn samaa? Jos kaikki ajaisivat tasaisesti 80km/h liikenne sujuisi paremmin ja olisi paljon turvallisempaa. Nyt kun yksi ajelee jonon edessä vaihtelevasti 60-75km/h, kaikki joutuvat ajelemaan toinen jalka jarrulla peltän milloin edelläolija jarruttaa ja liike kertaantuu läpi jonon. Turvavälit ovat paljon pienemmät, ihmiset ovat vihaisia ja jotkut aina yrittävät epätoivoisia ohituksia.

Alinopeutta ajavat aiheuttavat hirveästi vaaratilanteita, vaikka he ilmeisesti itse kuvittelevat vähentävänsä vaaraa.

Just tämä. Pahin on tämä epätasainen kaasunkäyttö, koskaan tiedä millon on liinat pohjassa. Sit nämä tyypit myös kiihdyttää kun olet ohi menossa

Vierailija
11/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajan 50 rajotusalueella viittäkymppiä. En kovempaa enkä hitaampaa

Vierailija
12/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ohitan tuollaiset nysvärit aina niin että peilit melkein kolisevat ja vedän ihan heti eteen.

Vierailija
13/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pyrin lähtemään aina niin ajoissa ettei tarvitse polttaa päreitä, jos joku ajaa edessä alinopeutta. Kuskeja on eritasoisia ja jokainen ajaa oman taitotasossa mukaan.

Kukaan ei ole syntynyt hyvänä kuskina, jokainen on joskus harjoitellut. Siksipä ”mene bussilla, jos pelottaa” -kommentit ovat älyttömiä. Ajamaan oppii vain ajamalla.

Minä lähinnä haluan ajaa sitä sallittua nopeutta, vaikka ei olisi kiire. Ärsyttää junnata muuten vaan jonkun sunnuntaiajelijan perässä. Jos ei ole syytä ajaa hitaasti, kuten huono keli, niin silloin ajetaan sallittua nopeutta. Piste.

Vierailija
14/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa ajella, rattimiehet pääsee kyllä ohi.

Jonoa ei synnytä jonon ensimmäinen auto vaan se toinen (jos ei uskalla/osaa ohittaa).

Vierailija
15/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää nämä, jotka ajavat satasen alueella 70 km/h, mutta päästyään 50 km/h alueelle jatkavat noin samalla nopeudella. Mikä järki? Halu ärsyttää muita autoilijoita, mutta samalla kuitenkin kova halu jyrätä jalankulkijoita, joita ei valitettavasti motarilla ole?

Vierailija
16/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan noita myös enemmän ajaessa. Silloin kun ajaa harvoin, on helppo samaistua hidastelevaankin puoleen. Eilen olin ensimmäistä kertaa auton ratissa sitten syyskuun ja ei jummi että oli ahdistavaa kaikki se vauhti, lumi, renkaiden huono pito jne.

Lisäksi: helppo huudella jonkun uuden nelivedon ratista, olette ihan eri olosuhdekuplassa kuin ne vanhoilla etuvedoilla ajelevat.

:)

Vierailija
17/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alinopeutta on vain silloin jos tielle on määritelty miniminopeus. Sille on oma liikennemerkkinsä.

Vierailija
18/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lähinnä haluan ajaa sitä sallittua nopeutta, vaikka ei olisi kiire. Ärsyttää junnata muuten vaan jonkun sunnuntaiajelijan perässä. Jos ei ole syytä ajaa hitaasti, kuten huono keli, niin silloin ajetaan sallittua nopeutta. Piste.

Laki taitaa olla eri mieltä kanssasi. Se on suurin sallittu nopeus, ei pienin sallittu nopeus.

Vierailija
19/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa autokoulussa opetettiin, että nopeusrajoitus ei ole suositusnopeus, vaan ylin sallittu nopeus.

Toki puhuttiin myös siitä, että reilu alinopeus haittaa liikennettä.

Mutta esim 70-75 80-alueella ei ole reilu alinopeus.

Monen autoilijan kannattaisi hieman miettiä asenteitaan elämään.

Vierailija
20/68 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ajan jäisillä ja lumisilla teillä hiljemaa kuin suurin sallittu nopeus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän