Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisenä sinut on viety päiväkotiin tai hoitoon?

Vierailija
03.08.2006 |

Itseni on viety hoitoon muutaman kuukauden ikäisenä. Väitän olevani normaali vaikka en ollutkaan kotona 3-vuotiaaksi asti.

Olin koko ajan perhepäivähoitajalla, jolla oli max.4-5 lasta. Olisin halunnut olla isommassa ryhmässä eli päiväkodissa, koska kaikki kouluun tulijat olivat samassa päiväkodissa ja jo entuudestaan tuttuja. Vielä nykyisinkin minulle on vaikeaa tulla toimeen isossa ryhmässä, pienessä pärjään kyllä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v vietiin päiväkotiin. Sitä ennen isä hoiti kotona.

Vierailija
2/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hoidan omiani kotona neljättä vuotta, vielä 1,5v edessä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkiä kivoja ja mukavia muistoja. Sama päiväkoti eskariin asti ja lähes samat kaverit siirtyivät myös samalle luokalle kouluun.

Vierailija
4/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo hoisi mua vanhempien ollessa töissä. Pihassa oli aina leikkiseuraa, mutta ehkä lapsiryhmään tottumien nolisi tehnyt hyvää siinä 4-6-vuotiaana. Olin arka, mutta kavereita riitti ja pärjäsin koulussa hyvin.

Vierailija
5/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoidossa tädilläni vauvaiän, sitten isompana isoäitini hoiti minua. Olen kai ihan normaali, mutta surullista on kun oma äitini nyt isoäitinä usein sanoo " en yhtään muista miten sinä..." . Ei kai muista miten nukuin tai söin kun ei ollut kotona...

Vierailija
6/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni vein päiväkotiin 3 vuotiaana, sitä ennen hoidettiin kotona vuorotellen miehen kanssa hoitovapaalla.

Vierailija
7/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen ihminen olen, mulla on mies, onnellinen avioliitto, lapsia, omakotitalo ja työ sairaanhoitajana :)

Vierailija
8/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni vein tarhaan alle 1-vuotiaana. Siellä hän on saanut olla samassa ryhmässä samojen hoitajien ja kavereiden kanssa jo 2½ vuotta. Arvostan ja lapseni arvostaa tätä pysyvyyttä.

Vierailija
9/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen vein hoitoon 1v.2kk.

Vierailija
10/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että kotona äidin ja sisarusten kanssa oli kivaa. Pihalla oli paljon muitakin lapsia, koska lähes kaikki talomme äidit olivat lasten kanssa kotona ja osalla oli vielä hoitolapsiakin.

Muistan aika paljon noista ajoista ennen koulua ja lapsuuteni on ollut todella onnellinen.

Omat lapseni hoidan kotona 3 vuoden ikään, sen jälkeen on pakko mennä töihin, että saadaan rahaa elämiseen. Mutta jos asia ei olisi rahasta kiinni, hoitaisin lapset kotona kouluikään saakka.

Vierailija
11/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihassa päivisin, ja itse jouduin vaan kävelemään ohi. Trauma tuollaisestakin jäänyt...

Vierailija
12/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveli oli tuolloin 5v. Itse sopeuduin hyvin, mutta veljellä oli ongelmia. Äitini mielestä se johtui liian myöhäisestä päiväkodin aloittamisesta.

Meitä hoiti mummi aika paljon ennen päiväkotiin menoa.

Vierailija
13/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä karseeta, kun se oli niin epäreilu. (yksi tapaus on jäänyt mieleen, muuten en muista siellä olleenikaan, mutta äidin mukaan olin aika usein ja iloissani)

Vierailija
14/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaasta eteenpäin olin päiväkodissa.

Vierailija
15/15 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lapsena ollut päiväkodissa. Ensin oli hoitotäti, sitten äiti jäi kotiäidiksi ja sain olla kotona kouluikään asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi