Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäiset/-ikäistyvät ihmiset! Miten hillitsette ruumiin kipuja ja kolotuksia?

Vierailija
18.01.2021 |

Olen vasta vähän päälle 40, mutta väliin tuntuu että olen kipujen ja kuntoni kanssa jo lähemmäs kasikymppinen... hyviä vinkkejä kaivataan. Elämä kipujen kanssa on hidasta, mutta ei olisi varaa olla hidas, koska työmaata riittää kuin nuorella ihmisellä.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että mitä vanhemmaksi tulet niin sitä kauemmin palautuminen samanlaisesta rasituksesta kestää. Tai toisin sanoen kroppa ei enää kestä samanlaista rasitusta kuin nuorempana niin tarvii lyhentää rasituksen kestoa tai voimakkuutta. Tai antaa antaa itselleen aikaa palautua enemmän. Olla itselleen armollinen ja kunnioittaa omaa kehoaan ja sen rajoja. Jokaisen keho on omanlaisensa vahvuuksineen ja heikkouksineen. 

Vierailija
62/65 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo esivaihdevuosissa voi aloittaa estrogeenikorvaushoidon. Alhainen estrogeeni sekä laskee kipukynnystä että luo kipua tuottavia asioita luuhun, niveliin, jänteisiin, keuhkoihin jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ja ruokavalio ovat ainakin helpottaneet ristiselkäkipuja.

Vierailija
64/65 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskuntotreenillä ja muulla liikunnalla. Juuri paransin yli vuoden kestäneen niskakipuni vaakasoudulla. Myös itsensä hoikkana pitäminen auttaa.

Vierailija
65/65 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin jäätävistä nivel- ja hermokivuisra (mm 2x borre, 3-hermosärky, nivelrikot loukkaantumisista jne) eikä kipulääkkeitä oikein voi syödä kuin äärimmäiseen pakkoon.

Mun pelastus oli muutto lämpimään, kivut katoaa 25 tai yli lämmössä. Suomessa käydessä olen ihan raato ja teen kuolemaa, täällä lämpimässä nuori ja vetreä - kuluneiden 10 pvän aikana mm kävellyt 100 000 askelta!