Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tekee töitä viikonloput ja illat

Yksinkotona100%
18.01.2021 |

Pöks, alkaa hiertää kun mies tulee päivällä töistä, se tekee ruokaa, syö ja lähtee johonkin korjaamaan traktoria tai autoa.

Jos ei mene muille töihin, niin joko alkaa pihamaalla korjata jotakin, tai tekee polttoipuita, tai vetää traktorilla niitä pois metsästä.

Iltavuorossa ollessaan viipottaa aamupäivät tehden pihahommia, hakee kaupungista jotakin koneiden osia yms ja kokkaa.

Viikonloppuisin nukkuu tosin pitempään, mutta valvoo myös myöhempään.

Lauvantaina hävisi aamulla piikkaamaan jonkun lattiaa, tuli päivällä kotiin, kokkaili, aurasi lumet pihalta ja lähti naapurille avuksi jossakin traktorihommassa.

Loppun iltaa oli tosin kotona.

Sunnuntaina oli aamupäivän tässä, lämmitti uunit ja kokkaili, ja iltapäivällä kävi auraamassa vanhempiensa ja naapuriensa pihat, sekä korjasi loppuillan jotakin osaa mikä särkyi.

Mies tuo rahan tähän talouteen, näillä kahdella työllään, mutta toivoisin että hän olisi enemmän kotona.

Maksaa tosin lomareissut, baari illat ja ravintolakäynnit kyselemättä.

MUTTA EI OLE KOTONA! 😭

Mää en varsinaisesti tiedä, onko mun mies maanviljeliä, metsäyrittäjä vai mikä?

Metsää sillä on, peltoja kanssa, pellot on kait vuokralla? Metästä se itse hakee polttopuita.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkotona100% kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aina ollut noin, seurustelun alusta asti? Vai oliko alussa aikaa sulle, sitten häipyi omiin juttuihinsa?

Alusta asti

No sitten on turha valittaa, tiesit mihin lähdit.

Vierailija
22/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on parasta elämää! Asut isossa kartanossa ja joku muu tekee kaikki työt ja tuo rahan kotiin. Kai sulla ajokortti ja auto on? Hanki ne ja ajele lähimpään cityyn viettämään aikaa ja kuluttamaan rahaa, jos on tylsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, kuulostaa ihan mun velimieheltä. Naiset sillä on vaihtuneet tiuhaan, ei kaupunkilaisakat ymmärrä miten maalla eletään.

Vierailija
24/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet yhdessä? 

Vierailija
25/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmiset vielä uskoo tän satusedän provon. Älkää nyt viitsikö, ette voi olla noin höynäytettäviä hölmöjä.

Vierailija
26/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on parasta elämää! Asut isossa kartanossa ja joku muu tekee kaikki työt ja tuo rahan kotiin. Kai sulla ajokortti ja auto on? Hanki ne ja ajele lähimpään cityyn viettämään aikaa ja kuluttamaan rahaa, jos on tylsää.

Itse varaan silloin tällöin hotellista huoneen, käyn syömässä, shoppaamassa ja illalla jossain riennoissa. Miehen piikkiin kaikki. Kukaan jaksa maalla kököttää 24/7/365.

Vierailija
27/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauvantaipa hyvinnii. 

Vierailija
28/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, sitä että saa mökin lämpimäksi tai auton liikkeelle ei tosiaan lasketa kotitöiksi koska se ei perinteisesti ole naisten hommia.

Ja noihin liittyvä suunnitelu ei myöskään ole metatyötä siitä samasta syystä.

Vierailija
29/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää en varsinaisesti tiedä, onko mun mies maanviljeliä, metsäyrittäjä vai mikä?

Metsää sillä on, peltoja kanssa, pellot on kait vuokralla? Metästä se itse hakee polttopuita.

############

onpa erikoista, jos ei tuon vertaa miehestään tiedä.

Ei ole mitenkään harvinaista, että maalla tehdään kahta työtä. Pelkkä maatalous ei enää elätä kunnolla, joten käydään palkkatöissä. Talo ja tila on kuitenkin hoidettavana, tai muuten rakennukset rapistuu ja pellot metsittyy. Tuo kuvaaamasi peltojen tilanne, että urakoitsija tekee peltotyöt on ihan tuikitavallista. Jos ei ehdi itse tekemään kaikkia työvaiheita, työ tai osa siitä ostetaan urakoitsijalta. Urakoitsija laskuttaa työstään korvauksen, sato ja siitä tuleva tulo (ja EU-tuet) tulevat tilalliselle.

Maalla tilanomistaja on itse omistamiensa kiinteistöiden ja maiden huoltomies. Työtä on jatkuvasti, ei siellä odoteta esim. että kiinteistyöhuolto tulee tekemään lumityöt.

Vierailija
30/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma tilanne ois mulle,mua ei haittaa vaikka miestä ei näkyis😅

Vierailija
31/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinäkin töihin, niin saat jotain sisältöä elämääsi.