Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tekee töitä viikonloput ja illat

Yksinkotona100%
18.01.2021 |

Pöks, alkaa hiertää kun mies tulee päivällä töistä, se tekee ruokaa, syö ja lähtee johonkin korjaamaan traktoria tai autoa.

Jos ei mene muille töihin, niin joko alkaa pihamaalla korjata jotakin, tai tekee polttoipuita, tai vetää traktorilla niitä pois metsästä.

Iltavuorossa ollessaan viipottaa aamupäivät tehden pihahommia, hakee kaupungista jotakin koneiden osia yms ja kokkaa.

Viikonloppuisin nukkuu tosin pitempään, mutta valvoo myös myöhempään.

Lauvantaina hävisi aamulla piikkaamaan jonkun lattiaa, tuli päivällä kotiin, kokkaili, aurasi lumet pihalta ja lähti naapurille avuksi jossakin traktorihommassa.

Loppun iltaa oli tosin kotona.

Sunnuntaina oli aamupäivän tässä, lämmitti uunit ja kokkaili, ja iltapäivällä kävi auraamassa vanhempiensa ja naapuriensa pihat, sekä korjasi loppuillan jotakin osaa mikä särkyi.

Mies tuo rahan tähän talouteen, näillä kahdella työllään, mutta toivoisin että hän olisi enemmän kotona.

Maksaa tosin lomareissut, baari illat ja ravintolakäynnit kyselemättä.

MUTTA EI OLE KOTONA! 😭

Mää en varsinaisesti tiedä, onko mun mies maanviljeliä, metsäyrittäjä vai mikä?

Metsää sillä on, peltoja kanssa, pellot on kait vuokralla? Metästä se itse hakee polttopuita.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa niin kauan kuin saan rahat vapaaseen käyttöön.

Vierailija
2/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs jos muuttaisitte vaikka kaupunkiin? Tai vaihtoehtoisesti menet hänen mukaansa puuhastelemaan? Meillä mies tekee todella pitkää päivää, vaikkei rahasta ole pulaa ja harrastaa paljon omia juttujaan. Me vietämme aikaa yhdessä kun ehdimme. Olen keksinyt itselleni kaikenlaista kivaa tekemistä sillä aikaa kun mies tekee töitä tai harrastaa. Katson dokkareita, leffoja, sarjoja, luen kirjoja, siivoilen, sisustan, keräilen muutamia kohteita, käyn museoissa ja taidegallerioissa (kun ne olivat vielä auki), käyn kirjeenvaihtoa muutaman tutkijan kanssa aloilta jotka minua kiinnostavat, osallistun esim muutamien eläinlajien suojelutyöhön, harkitsen remppakuntoisen huvilan ostamista itselleni harrastukseksi (remppaamista ja sisustamista) kun lapset vähän kasvavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä parisuhde se on jos ei olla koskaan yhdessä. Kokkaatteko edes yhdessä ja syötte?

Vierailija
4/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos alkaisit itsekin tekemään niitä hommia, niin miehen ei tarvitsisi teillä kaikkea tehdä ja teillä olisi yhteistä aikaa kun yhdessä puuhastelette.

Vierailija
5/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pellot on kai vuokralla?"

Tää oli aika hauska. Kokeile kysäistä seuraavan kerran missä ne pellot on ja kuka niitä hoitaa. Entä jos joskus menisit mukaan metsätöihin selviäisi ehkä sekin onko se omaa, vanhempien vai kenties naapurin.

Vierailija
6/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tykkää kokata, ja kokkaa hyvin. Se kanssa myös siivoaa yleensä, ei usein, mutta melkein aina.

Haluaisin sen vaan kainaloon sohvalle, tai kävelylle.

Haluaisin että se ymmärtäisi ajaa partansa pois.

En minä osaa korjata mitään, tai remontoida.

Ja ajastus tuntuu oudolta että menisin miehen mukana vieraan luokse pyörimään, kun se tekee jotain siellä.

Tuon miehen saaminen kaupunkiin..... Hmmmm.....

Sillä on täällä melko iso talo ja ilmeisesti paljon maata tässä talon ympärillä. Tykkään itsekkin tästä paikasta, ulkona ei kuulu liikenteen melu, ja metsäteitä saa lenkkeillä ja hiihtää rauhassa.

Talvella on ihana laittaa kynttilöitä ulos, ja nauttia tähtitaivaasta.

Vierailija
7/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, olisipa noin aktiivinen mies. Mun mieheni käy töissä, mutta kaikki muu jää tekemättä. Katsoo viikonloput urheilua sohvalta ja lämmittää saunaa. Paljon hommia jää rästiin

T. Ammattivalittaja

Vierailija
8/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pellot on kai vuokralla?"

Tää oli aika hauska. Kokeile kysäistä seuraavan kerran missä ne pellot on ja kuka niitä hoitaa. Entä jos joskus menisit mukaan metsätöihin selviäisi ehkä sekin onko se omaa, vanhempien vai kenties naapurin.

Pellot on tässä talon ympärillä, ei se niitä itse hoida, jonkun isommat koneet käy siinä, ja se saa rahan tilille ja kuitit siitä mitä niille on tehty.

Metsät se omistaa kyllä, paitsi uusimman pikku metsäpalan paikkaa en ihan tarkalleen tiedä, se osti sen joltakin maatilalta tästä läheltä.

Viimekesänä siellä oli hakkuu ja keväällä sinne pitäisi kuulema istuttaa puun taimia? Eikö se metsä muka kasva itse?

Vierailija
9/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa väsynyt provo.

Vierailija
10/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikö se metsä muka kasva itse?"

Valitettavasti kyllä... Ihan mitä sattuu jos sitä ei hoida.

Vierailija
11/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkotona100% kirjoitti:

Mies tykkää kokata, ja kokkaa hyvin. Se kanssa myös siivoaa yleensä, ei usein, mutta melkein aina.

Haluaisin sen vaan kainaloon sohvalle, tai kävelylle.

Haluaisin että se ymmärtäisi ajaa partansa pois.

En minä osaa korjata mitään, tai remontoida.

Ja ajastus tuntuu oudolta että menisin miehen mukana vieraan luokse pyörimään, kun se tekee jotain siellä.

Tuon miehen saaminen kaupunkiin..... Hmmmm.....

Sillä on täällä melko iso talo ja ilmeisesti paljon maata tässä talon ympärillä. Tykkään itsekkin tästä paikasta, ulkona ei kuulu liikenteen melu, ja metsäteitä saa lenkkeillä ja hiihtää rauhassa.

Talvella on ihana laittaa kynttilöitä ulos, ja nauttia tähtitaivaasta.

Miten ne maat sinne kaupunkiin muuttoon vaikuttaa jos ne on kuitenkin vuokralla tai ainakin jonkun muun hoidossa?

Vierailija
12/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit töihin.

Vierailija
13/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä oot kertonut sille, että kaipaat yhteistä aikaa enemmän...?

Vierailija
14/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuttaa maalle, niin sitten se on tuommoista. Maalaisnaiset vaan yleensä on samanlaisia, aina touhuamassa jotain, kesällä kasvimaata ja marjametsää, talvella käsitöitä ja pientä remppaa kotona.

Jos et ole töissä, niin hakeudu johonkin kansalaisopiston tai marttakerhon harrastuspiiriin, että saat kavereita ja tekemistä itsellesi.

Vierailija
15/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää en varsinaisesti tiedä, onko mun mies maanviljeliä, metsäyrittäjä vai mikä?

Metsää sillä on, peltoja kanssa, pellot on kait vuokralla? Metästä se itse hakee polttopuita.

############

onpa erikoista, jos ei tuon vertaa miehestään tiedä.

Vierailija
16/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap ymmärrä, että talo ei lämpene eikä rahaa tule, jos mies ei tekisi noita mainittuja asioita. Mitä ap tekee, jos ei edes ruokaa miehelleen? Jäisi enemmän yhteistä aikaa kun ap tekisi ruuan sillä välin kun mies auraa lumia tai hakee lämmityspuita.

Vierailija
17/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ikävää että mies tykkää tehdä jotain, eikä lojua sohvalla katsomassa paskoja suomalaisia tv-sarjoja.

Vierailija
18/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aina ollut noin, seurustelun alusta asti? Vai oliko alussa aikaa sulle, sitten häipyi omiin juttuihinsa?

Vierailija
19/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aina ollut noin, seurustelun alusta asti? Vai oliko alussa aikaa sulle, sitten häipyi omiin juttuihinsa?

Vierailija
20/31 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alusta asti