"Trokarit" kirppiksillä ja huutiksessa
Ärsyttää kun kirppistoiminta on mennyt tuohon että ostetaan halvalla ja myydään eteenpäin.
Mennyt maku koko huutonettiin kun samat tyypit huutaa siellä ja kirppiksillä kiertää ne samat naamat vikalla tunnilla kun uutta tavaraa tuodaan.
Joo eihän se kai laitonta ole mutta ärsyttävää.
Nyt huutiksessa huusin yhtä vaatepakettia lapselleni ja siinä yksi huutaja. Tuttu nimi, hällä lastenvaatekirppis tms ihan esittelytekstinkin mukaan.
Itse käyn kirppiksellä noin kerran kuussa. Aina ne samat tyypit.
Olen myös myynyt siellä ja nämä samat pörräsi heti oman pöydän ympärillä. "Lapselleni katselen" ja "lapsenlapselle ostan" juttelut siinä.
Näen nämä kaksi naista aina kun menen kirpparille!
Silloin kun oli oma pöytä 2 viikkoa niin kävin päivittäin siivoamassa ja viemässä tavaraa niin silloinkin joka kerta olivat.
Joo, tällainen maanantai-aamun ärsytys vaan tuli. Kiitos ja anteeksi! 😅
Kommentit (3)
Minä oikeastaan olen alkanut arvostaa noita trokareita. Se on kovaa työtä, jos ne muutaman euron aina välistä saavat. Välttämättä eivät edes saa. Sen sijaan koti on koko ajan täynnä nyssäköitä ja ties mitä kuoriaisiakin voi tulla.
Mietin myös että tienaako tuolla oikeasti vai onko vaan ns harrastus josta jotain pikkutuloa?
Ja kuinka verohommat menee?
Tuskin maksaa veroa ainakaan nämä jotka myy sitten itsepalvelukirppiksillä.
Tarviiko sitä itsekin jo koittaa? 😅
Mulle on ihan sama itselle kuka minun tavaroita ostaa tai hakee. Pääasia että menee kaupaksi.
Lähinnä ne selittelyt ärsytti.
Ja huutiksessa ärsyttää se että pienituloisena ei tee ikinä mitään löytöä kun aina on joku jälleenmyyjä kilpailemassa huudosta.
Tosin se hyvä puoli varmaan on että eivät viitsi huutaa hirveästi ylihintaa kun pitää voittoakin saada?
Ap
Ja tietty Torissa myös. Mutta mua ei kiinnosta. Ja miksi pitäisikään. Olen päättänyt myydä tavaran ja päättänyt sille hinnan, joten ihan sama kuka sen ostaa ja mitä se ostaja sillä sitten tekee. Miksi pitäisikään välittää?