Voinko ottaa taukoa ihmissuhteesta?
Voinko ottaa taukoa minua kuormittavasta ihmissuhteesta, jossa en saa tunteilleni vastakaikua? Tällä hetkellä voin asian takia niin pahoin, että tekisi mieli vain maata, huutaa ja itkeä, mutta asioita olisi paljon tehtävänä. En pysty keskittymään mihinkään.
Mies on sanonut ymmärtävänsä, jos haluan ottaa aikalisän hänen kanssaan viestittelystä. Hän on minulle kuitenkin joka tapauksessa todella tärkeä, ja pelottaa, että taukoa ottamalla menetän yhteyden häneen. Toisaalta, hyvässä tapauksessa se voisi tuoda perspektiiviä myös hänelle. Voinko todella ottaa taukoa hänestä? Tuntuu niin pahalta mutta tiedän, että pahalta tuntuu myös jääminen.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta, ja mitä ihmettä mä teen?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Mitä myönteistä tuo ihmissuhde antaa elämääsi? Kuulostaa myrkylliseltä suhteelta kuvauksesi perusteella.
En tiedä, tuoko tällä hetkellä kovinkaan paljon hyvää, mutta aiemmin hänestä on ollut minulle paljon apua ja onhan meillä muutenkin ollut mukavaa. Meidän täytyy joka tapauksessa olla vielä joskus tekemisissä, mutta syytä en tähän nyt avaa.
Ap
Tottakai voit ottaa taukoa ja kuvauksesi perusteella se tuntuisi järkevältäkin. Toki kannattaa huomioida, että toinen osapuoli ei välttämättä ole enää saatavilla tauon jälkeen. Tauko = ero.
Jos voit niin pahoin, että " tekisi mieli vain maata, huutaa ja itkeä", miksi pelkäät, että menetät yhteyden häneen? Mitä haittaa siitä olisi, jos hänen vaikutus sinuun on tuollainen?
Voit ottaa, mutta villi veikkaus että tuo ei jatku enääkoskaan. Minä en ainakaan katsoisi hetkeäkään taukoilijaa.
Yksikään ihmissuhde ei ole mielenterveyden menettämisen arvoinen.
Saat ottaa taukoa, mutta määrittele miehelle mitä tauolla tarkoitat. Minulle naisystävä sanoi tarvitsevansa taukoa, ja soitteli viikon päästä, että miksi en ole soittanut. Minä mielessäni ajattelin tauon olevan juuri sitä, että minä en käy enkä soita. Erohan siitä toki lopulta tuli.
Vierailija kirjoitti:
Voit ottaa, mutta villi veikkaus että tuo ei jatku enääkoskaan. Minä en ainakaan katsoisi hetkeäkään taukoilijaa.
Äkkiseltään karu kommentti, mutta oikeassa olet. En minäkään todennäköisesti kokisi tarvetta enää olla yhteydessä henkilöön, joka tarvitsee taukoa minusta. Jos minun kanssa tekemisessä oleminen saa toisen itkemään ja "masentumaan" tuskin se tauolla korjaantuisi.
Yleensä se tauko tarkoittaa sitä että ei olla vielä valmiita päästämään irti suhteesta, mutta se ei toimi myöskään. Mielestäni tauottelu ei ole kauhean reilua tai toimivaa, koska siinä odotutetaan toista. Tai sitten tauon aikana pitää olla oikeus myös siirtyä eteenpäin eli tapailla muita mahdollisia kumppaneita, jolloin se nyt käytännössä on ero ainakin toistaiseksi. En itse ainakaan helposti suostuisi siihen, että minua velvoitetaan olemaan uskollisena jollekulle, joka ei kumminkaan voi tai halua kanssani olla?!
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se tauko tarkoittaa sitä että ei olla vielä valmiita päästämään irti suhteesta, mutta se ei toimi myöskään. Mielestäni tauottelu ei ole kauhean reilua tai toimivaa, koska siinä odotutetaan toista. Tai sitten tauon aikana pitää olla oikeus myös siirtyä eteenpäin eli tapailla muita mahdollisia kumppaneita, jolloin se nyt käytännössä on ero ainakin toistaiseksi. En itse ainakaan helposti suostuisi siihen, että minua velvoitetaan olemaan uskollisena jollekulle, joka ei kumminkaan voi tai halua kanssani olla?!
En minä velvoitakaan mihinkään, sillä miehelle olemme pelkkiä ystäviä ja häntä on alkanut nyt vanha suola janottamaan. En tiedä, kestänkö seurata sellaista sivusta. Siitä siis kyse :)
Ap
Minäkin haluaisin kysyä, mitä hyvää tuo suhde antaa sinulle, jos haluat vain maata, itkeä ja huutaa? Tuo ei kuulosta kovin terveeltä ja tasapainoiselta suhteelta. Mielestäni tauot eivät kuulu parisuhteisiin, ja on ikävää odotuttaa toista. Se pitää jatkuvassa epätietoisuudessa ja pelossa, että tuleeko aina uusi tauko ja miten kauan se kestää tällä kertaa. Se on kuluttavaa kummallekin osapuolelle. Yleensä tauko tarkoittaa eroa, mutta suhteessa haluaa roikkua epätoivoisesti ilman mitään tulevaisuutta. Selvitä omat ongelmasi kunnolla ennen parisuhteeseen alkamista. Ansaitset parempaa kuin tuollaisen suhteen, joka aiheuttaa noin pahan olon.
Mitä teet tuollaisella ystävyydellä, jos itse haluaisit kuitenkin muuta? Rikot vain itseäsi. Ota ihan kunnolla etäisyyttä, ei mitään taukoa.
Mitä myönteistä tuo ihmissuhde antaa elämääsi? Kuulostaa myrkylliseltä suhteelta kuvauksesi perusteella.