Millaista teidän muiden pienituloisten elämä on?
Meillä mies lähti töihin, lapsi lähtee kohta kouluun. Illalla lapsella on harkat. Asutaan pienessä mörskässä. Millaista teillä muilla pienituloisilla on? T. Ammattivalittaja
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
OIkein kivaa, juon päivät pitkät itse tekemääni kiljua ja kiljoittelen vauvapalstalla jotakin sekavaa, yleensä rasistista vihapuhetta tai sitten vain vastustan jotakin sattumanvaraista asiaa maailman kehityksessä. Viime viikkojen pakkomielteeni on ollut vastustaa sähköautoja.
Tää hallitus tukee rikkaiden harrastuksia. Ei ole käyhän asialle set. Ei.
Sincc
Käyhälläkin voi olla auto, jos sillä käy töissä ja saa pientä palkkaa. Ei se kulutusjuhlaa ole.
Per sees tä.Mitään kivaa ei voi tehdä ex-tempore,koskaan.Mitään kivaa ei voi ostaa ex-tempore,koskaan.Ruokaa saa,yleensä.Rahat on aina loppu.Ei ole varaa harrastuksiin,uusiin vaatteisiin,matkailuun,ulkona syömiseen.Jos saa lahjaksi rahaa,esim.jouluna,niin kaikki on käytettävä lasten hankintoihin ja siihen,että saa joulun tehtyä lapsille.Itselle ei saa koskaan mitään...Siltikin tuntuu,että lapset jää paitsi...
Oma elämä on kuin viivaa vetäisi. Se oli sitä ennen koronaa ja on nyt sen aikana. Pienet ympyrät eli lenkkeily ja kaupassakäynti, tv:n tuijotus, siivous: siitäpä se elämä koostuu. Mutta en edes tiedä mitä haluaisin jos voisi valita. Mutta pitää muistaa että maailmassa on miljoonia ihmisiä jolla asiat on paljon huonommin; ei ole kattoa pään päällä, ei juoksevaa vettä jos juomavettäkään ollenkaan. Jotkut eivät saa liikkua vapaasti jne. Joten siihen suhteutettuna minulla menee ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Per sees tä.Mitään kivaa ei voi tehdä ex-tempore,koskaan.Mitään kivaa ei voi ostaa ex-tempore,koskaan.Ruokaa saa,yleensä.Rahat on aina loppu.Ei ole varaa harrastuksiin,uusiin vaatteisiin,matkailuun,ulkona syömiseen.Jos saa lahjaksi rahaa,esim.jouluna,niin kaikki on käytettävä lasten hankintoihin ja siihen,että saa joulun tehtyä lapsille.Itselle ei saa koskaan mitään...Siltikin tuntuu,että lapset jää paitsi...
Lapset on ns iso kuluerä. Enkä sano tätä pahalla. Mulle on tosi rakas tuo meidän 12v mutta kyllä meni taas joululahjoihin rahaa ja on mennyt paljon kaikkiin urheiluvälineisiin, vaikka niitäkin ostettiin joululahjaksi hänelle. Juuri meinasin viimeinkin ostaa itselle vaatteita, mutta tajusin, että kyllä hän tarvitsee pidemmät sukset. Eli sukset menee edelle. Luistimet hommattiin syksyllä, samoin nappikset. Joululahjaksi sai jääkiekkokypärän ja sisäpelikengät eli aina on jotain. Ap
Mulla on ihan hyvä elämä. Asumisen jälkeen jää n 350 euroa. Siitä 10-20 euroa puhelimeen, muita kiinteitä kuluja ei ole. Tai no laadukas ruoka maksaa. Itse saan syötyä aika edullisesti, kun hyödynnän kauden kasvikset enkä syö lihaa, mutta laadukas koiranruoka maksaa.
Teen ihan omasta tahdostani vain n 6 tuntista työpäivää, tai joskus vain nelipäiväistä viikkoa. Joskus jos energiaa riittää, niin voin taas tehdä pitkää päivää. Töitä on niin paljon, kun huvittaa tehdä. Olen siistijä. Saan sanella itse sen, koska haluan tehdä ja aamutorkkuisena usein aloitan vasta puoliltapäivin.
Vapaa-aika menee koiran kanssa harrastaessa, kirjojen parissa ja aika hidasta ja vaatimatonta elämää elellen.
Meillä nettotulot yhteensä miehen kanssa 2000e.
Ihan hyvää elämää vietetään, on iso talo puutarhoineen. On hevosia ja muita eläimiä. Lapset saa kaiken minkä haluaa.
Ikinä ei ole tili nollilla.
Vierailija kirjoitti:
Esim autoon olisi pitänyt vaihtaa jo tälle talvea nastarenkaat, mutta ei ollut varaa. Kaupasta ei voi ostaa esim mitä tahansa ruokaa, vaan yleensä niitä aletarratuotteita. Jos tulee kuukausi, jossa asumismenojen lisäksi tulee esim autovero, työttömyyskassan jäsenmaksu ja vakuutuslasku, niin alle satasella pitää kuukausi syödä.
T: Töissä tuntipalkka 10,55€
Pystyisitkö jyvittamaan noi harvemmin toistuvat laskut koko vuodelle?
Meidän kaupassa ei ole ikinä ollut punalaputettuja jauhelihoja.