Kaikkien aikojen kauheimmat kappaleet, joita olette kuulleet
Muistakaa, että mielipiteitä on monia. Ei kannata pahoittaa mieltänsä.
Kommentit (2024)
Muistaako kukaan yhtyettä "Papu ja pojat"?
Heidän koko vähäinen tuotantonsa, eritoten "Pakkanen"
Moni vetävän näköinen nainen KUVITTELEE että ulkonäkö korvaa puuttuvan laulutaidon.
Ihan mikä tahansa Saara Suvannon kappale. Lienevätkö omakustanteita..
Kaikki alun perin instrumentaalimusiikiksi sävelletty, johon on pitänyt väkisin tehdä lyriikat suomeksi.
Kaikkein kamalin niistä on Kappeli mäntyjen keskellä, jonka takavuosien takarivin laulaja Johnny Forsell levytti n. 1962.
Alkuperäisversio on Robert Maxwellin harppuorkesterin levyttämä Chapel in the pines.
Näitä on muitakin, erityisesti elokuvamusiikiksi sävelletyt.
Esim. Love theme from Brothers Karamazov (Aron lempeä)
Theme from War and Peace (Novgorodin ruusu ties kuinka monen laulajan versiona)
Jopa sellaisetkin klassikot kuin Luostarin puutarhassa ja Itämaan ruusuja on pilattu suomenkielisellä tekstillä.
Noita elokuvaversioita soitettiin radiossa niin kauan kuin ne olivat ainoat. Kun niitä ruvettiin levyttämään suomeksi, nuo alkuperäiset katosivat YLEn ohjelmistosta.
Kettu-Pekka kirjoitti:
Zedu de Luca
Minkäslainen tämä biisi on? En ole koskaan kuullut tämän nimistä biisiä.
Yamma, yamma Pave Maijanen. Aivan hirveetä p.skaa.
Kauko Röyhkän Laura. Suljen aina radion kun se tulee. Röyhkän laulutapa ja sanat - yäääk!
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan yhtyettä "Papu ja pojat"?
Heidän koko vähäinen tuotantonsa, eritoten "Pakkanen"
Moni vetävän näköinen nainen KUVITTELEE että ulkonäkö korvaa puuttuvan laulutaidon.
Papu & Pojat on kulttiklassikko jota ihan kaikki ei ilmeisesti ymmärrä. Se levy äänitettiin Kuopiossa kallaveden rannalla sijaitsevassa studiossa olikohan kesällä 1985 ja muusikkoina Mustista laseista tuttuja muusikkoja + Mitja Tuurala. Helle, Telttakepit, Westerlund aika monta hauskaa kesäbiisiä yhdellä levyllä. Jos kirpparilta sen levyn bongaisin ostaisin ilman muuta talteen.
Adelen Hello
Helvetillistä huutamista kappaleen keskiosassa, josta laulaminen on kaukana
Tuula Amberlan Lulu ja Lasse Mårtensonin Rikas mies jos oisin.
Näitä kun kuuntelee, niin ihan oksennus alkaa nousta kurkkuun.
En muista esittäjää mutta kappaleen kohta missä lauletaan " sä et oo mikään piirongin jalka"
Ihan hirveä!!
Takavuosien biisejä, en tiedä nimiä,mutta yks menee näin: "olet mun, olet mun,lökäpöksyni mun, ujo laiha ja muutenkin arka!"
Toinen: "justiinsa juu ihan jetsulleen, sellainen tyttö josta vaimon teen!"
Karmeita,tai sit multa puuttuu huumorintaju...ja sit vielä se "mahtava peräsin ja pulleat purjeet"
ja tämäkin: "jestas sentään mitkä rinnat..."
Vielä on kesää jäljellä ja Älä jätä minua -Mamba.
Joulumaa
sekä
Kotimaa kun taakse jäi
Molemmat sävellyksinä puhdasta höttöä, niin että sieluun sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Takavuosien biisejä, en tiedä nimiä,mutta yks menee näin: "olet mun, olet mun,lökäpöksyni mun, ujo laiha ja muutenkin arka!"
Toinen: "justiinsa juu ihan jetsulleen, sellainen tyttö josta vaimon teen!"
Karmeita,tai sit multa puuttuu huumorintaju...ja sit vielä se "mahtava peräsin ja pulleat purjeet"
ja tämäkin: "jestas sentään mitkä rinnat..."
Hanne - hän on mun
Eino Valtonen - justiinsa juu
Solistiyhtye Suomi - mahtava peräsin ja pulleat purjeet
Markku Aro tai Matti Nykänen - jestas sentään
Kyllä sulla ei ole huumorintajua. Yhtään. Kuuntele antaumuksella koko ketju läpi.
Vierailija kirjoitti:
Jos laulajan ääneen käytetty autotunea. Aivan hirveältä kuulostaa kappaleet joissa tuota käytetään, menee aina raita vaihtoon.
Saisiko mallin laulusta, jossain käytetty . Tunnistaako ?
Tämä on aika kauhea. Sain sattumalta "ilon" tutustua biisiin, kun ostin kirppikseltä erilaisia hittibiisejä sisältävän cd:n vuodelta 2010 ja tämä siellä mukana. Cd varmaan ruotsalaista tuotantoa, vaikka olikin paljon muitakin biisejä. Huomaa "huivityyli" lopussa. Ehkä kuvaa hyvin nykyruotsia.
Tämä edustaa hyvin kategoriaa mistä en pidä.
William Shatnerin tulkintoihin voi aina luottaa... boldly go where no man has gone before...