Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhäilette ruokakuluissa?

Vierailija
17.01.2021 |

saatteko kuukaudessa kunnolla säästöä,vinkkejä kaivataan. Aina itsella rahat liian vähissä puolessa kuussa jo.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajako. Käyn 3 krt vkossa.

Lidlistä ostan mm maitoa, margariinia ja hävikkilaatikoita.

N 50 e kk menee.

Vierailija
2/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon juureksia ja perunoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä ole erityisen halpoja kcal/€ kuten ei mikään tuore. Halvimmat tuotteet sijaitsevat kuivahyllyillä.

Vierailija
4/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saadaan suurinosa ruuista ravintolan hävikistä 😋 ilmaiseksi siis.

Vierailija
5/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohra on ollut hyvä löytö! Edullista, ruokaisampaa kuin muut keittoviljat/puurot, täyttävämpää kuin riisi ja kotimaista. Sekaan voi heittää mitä vaan lihasta, rehuista kalaan.

Vierailija
6/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä ole erityisen halpoja kcal/€ kuten ei mikään tuore. Halvimmat tuotteet sijaitsevat kuivahyllyillä.

Ravintoköyhimmät

Sincc

Vierailija
7/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nykyisin sisäfileen sijasta silakoita.

Vierailija
8/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei syö ollenkaan välillä? No vähemmän radikaalina keinoina puuroa,velliä karahiutaleista, linssejä, munia, leipoo itse teeleipiä, sämpylöitä, kauralastuja, pullaa ym.

Vierailija
9/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohra on ollut hyvä löytö! Edullista, ruokaisampaa kuin muut keittoviljat/puurot, täyttävämpää kuin riisi ja kotimaista. Sekaan voi heittää mitä vaan lihasta, rehuista kalaan.

En tiedä mikä ohrasta tekee erityisen "ruokaisaa" verrattuna muihin perusviljoihin. Se toki ohran eduksi että ohrasuurimot tulevat erilaisessa muodossa muista joutuu melkeenpä sen puuron keittämään ellei pastaa halua.

Vierailija
10/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintoköyhimmät

Sincc

Ota asioista selvää ennenkuin kirjoitat tyhmiä.

Vierailija
11/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vähemmän. Samalla myös laihdut. Win win

Vierailija
12/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä ohrasta tekee erityisen "ruokaisaa" verrattuna muihin perusviljoihin. Se toki ohran eduksi että ohrasuurimot tulevat erilaisessa muodossa muista joutuu melkeenpä sen puuron keittämään ellei pastaa halua.

Lisäkeriisin tilalle ohra.

Vierailija
13/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punalappuisia pakkaseen ja tehdään ruuat itse alusta asti, ei puolivalmisteita eikä eineksiä.

Vierailija
14/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttään tarjouksia. Hyödynnän kaikki järkevät nipputarjoukset. Näin kertyy helposti ja edullisesti kotivaraa. Kotivaraa käytetään normaalissa arjessa ja uutta kerätään taas nipputarjouksista. Jos on esim kolme kahden hinnalla tarjouksia, niin siinähän saa kolmannen ilmaiseksi. Riittävän monta tällaista tarjousta on jo ilmainen ateria.

Vierailija
15/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko on kerran lisäkkeenä uunijuureksia ja pari kertaa perunaa.

Vähintään kerran kuussa teen ison kattilan hernekeittoa ja jonkun kaaliruoan. 

Yritän aina ennakoida, ettei tulisi ruokahävikkiä. 

Mulla on aamiaisena kaurapuuro ja itse kerätyt mustikat tai oman puun omenoista pakastettuja kuutioita. Muut syö itse tehtyjä sämpylöitä, joissa usein on mun aamupuuron jämät, jos olen arvioinut väärin. 

Eväät töihin. 

Eli nämä perusjutut..

Vierailija
16/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku alanuolitti joten ei varmaan ymmärtänyt. Niin hänelle täsmennetään että ohran proteiinipitoisuus perusviljoista matalin sitähän usein tarkoitetaan kun puhutaan "ruokaisuudesta" (ei oikea termi). Lonkalta ohralla 10%, kauralla ja vehnällä 15%. Kuitupitoisuuskaan ei oleellisesti eroa muista viljoista, en jaksa tarkkaa luku tarkastaa.,

Vierailija
17/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä osaa (enkä halua) ruuassa säästää. Säästä jossain muussa?

Vierailija
18/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäkeriisin tilalle ohra.

Aa, juu on siinä juuri kuitua enemmän kuin (ainakin valkoisessa) riisissä eli varmasti pitää enemmän nälkää. Proteiinipitoisuus muistaakseni samaa tasoa

Vierailija
19/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokajako. Käyn 3 krt vkossa.

Lidlistä ostan mm maitoa, margariinia ja hävikkilaatikoita.

N 50 e kk menee.

Mulla menee n. 10-20 €/kk ruokaan, vaikka käyn leipäjonossa vain 2 kertaa viikossa. Täällä jaetaan vissiin enemmän ruokaa kerralla, ellet ole tuhlari kaupassa. :)

Vierailija
20/55 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalorit puuttuu niin, siksi ihmettelen näitä vihannesjuures-ehdottelijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme