Kauppi (Tampere), hiihtosuunta/-puoli?
Onko tamperelaisia hiihtäjiä paikalla? Kummalla puolella siellä kuuluisi hiihtää tai onko laduilla kiertosuunta? Kävin pienen pätkän testaamassa, ja hiihtäjiä näytti olevan molempiin suuntiin ja molemmin puolin, joten muista hiihtäjistä ei saanut pääteltyä, miten pitäisi hiihtää. Yhdessä paikassa oli kyltti, että pitää hiihtää vasemmalta, mutta en tiedä koskiko vain kyseistä kohtaa.
Kommentit (9)
Tänään kaupista Niihaman suuntaan hiihdettäessä kaikki hiihti oikeaa reunaa ja vastaan tulijat vasenta. En nähnyt tästä poikkeavia vaikka väkeä riitti.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena hiihdin siellä oikeaa puolta ja vasemmalta tultiin vastaan. Kyltti että hiihdetään vasemmalla sekoittaa ihmisten suunnat lopullisesti, kai siinä on ajateltu kävelijöiden suuntaa, mutta kävelijätkin saattavat mennä oikealta jalkakäytävällä.
Näin mun miehenikin sanoi, mutta siitä on aika kauan, kun mies oli nuori.
Taitaa olla noin kuin kakkonen sanoi, ettei siellä ole mitään sääntöjä.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Tänään kaupista Niihaman suuntaan hiihdettäessä kaikki hiihti oikeaa reunaa ja vastaan tulijat vasenta. En nähnyt tästä poikkeavia vaikka väkeä riitti.
Mä olen käynyt nyt kerran suksilla ja kerran ilman suksia siellä joidenkin kenttien ja vedenpuhdistamon lähellä, ja molemmilla kerroilla näytti porukka hiihtävän ihan miten sattuu.
t. ap
20 vuotta sitten hiihdin siellä oikealla puolella.
Niihaman ladulla hiihdetään oikeaa reunaa ja vesitornin lenkillä vasenta reunaa. En tiedä miksi hiihtosuunnat eroavat eri reiteillä. Tänään Niihaman majalla oli jo vaikeuksia turvavälien pitämisessä kun "kaikki tamperelaiset" olivat nauttimassa hienosta ulkoilusäästä
Vierailija kirjoitti:
Niihaman ladulla hiihdetään oikeaa reunaa ja vesitornin lenkillä vasenta reunaa. En tiedä miksi hiihtosuunnat eroavat eri reiteillä. Tänään Niihaman majalla oli jo vaikeuksia turvavälien pitämisessä kun "kaikki tamperelaiset" olivat nauttimassa hienosta ulkoilusäästä
Tämä selittäisi. Mutta olisi hyvä, jos tästä olisi selkeitä opasteita tiheästi, jotta paikkaa tuntemattomatkin tietäisivät suunnat ja missä vaihtuu. Ilmeisesti muutkin ovat sekaisin, sen verran sekaisin tuntui hiihtopuolet olevan.
t. ap
Mun mielestä yleinen ohje on se, että noudatetaan oikeanpuoleista liikennettä. Lisäksi nopeammat ohittavat hitaammat. Kaikkialla missä olen hiihtänyt ympäri Suomea, on ollut näin.
Nuorena hiihdin siellä oikeaa puolta ja vasemmalta tultiin vastaan. Kyltti että hiihdetään vasemmalla sekoittaa ihmisten suunnat lopullisesti, kai siinä on ajateltu kävelijöiden suuntaa, mutta kävelijätkin saattavat mennä oikealta jalkakäytävällä.