Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt oli laturaivoa Kivikon hiihtoladulla. Onko ilmiö tuttu vain isommilla paikkakunnilla?

Vierailija
17.01.2021 |

Kivikossa Helsingissä sain osakseni laturaivoa, koska hiihdin pihasta hiihtoladulle 30m hiihtoladun vieressä väärään suuntaan, päästäkseni kotoa hiihtolenkille. Olin ladun vieressä, en tukkinut kenenkään hiihtoreittiä, mutta tämä oli liikaa vanhemman ikäpolven hiihtäjämiehelle. Vaihtoehtona on ajaa 4 km autolla, kiertää kohtaan mistä hiihdolleniko alkaa.

Mietin hiihtäessäni, miksi joku huutelee toisille ladulla, vaikka mitään vaaratilannetta, tai vahinkoa ei edes meinaa käydä?

Onko ihmisillä pokkaa huudella laduilla toisille pienillä paikkakunnilla, missä ihmiset tuntevat toisensa? Onko pokkaa huutaa paskaperkelettä tutulle kyläläisille?

Pelästyin tuollaisia raivoajia, koska pelkään jos ne tekevät minulle fyysisesti jotain, jos ovat niin sekaisin ettei pysty hillitsemään itseään.

Kommentit (32)

1/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Kuopion kupeessa tuommosta. Kuopiossa kylläkin. Rauhassa saan kävellä ladulla

Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta

Vierailija
2/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmilla Hki:ssä saa myös ihan rauhassa hiihtää. Ei ole laturaivoa, joka paikassa Hki:ssä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eilen näytti Talin golfin (Helsingissä, jos joku ei tiedä) maisemissa olevan tungosta laduilla ja sopuisalta näytti kun kaffea juotiin ja hiihtäjiä katseltiin...nuoria ja vanhoja eri tahtiin menijöitä.

Vierailija
4/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että se ei ole kirjoituksen pointti mutta miksi et lähde siitä kotoasi kiertosuuntaan. Mitä ns. "lähtöpaikalla" on erityistä?

Vierailija
5/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä on tapana sanoa, se ei ole laturaivoa vaan ummikoiden ohjaamista.

Vierailija
6/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että se ei ole kirjoituksen pointti mutta miksi et lähde siitä kotoasi kiertosuuntaan. Mitä ns. "lähtöpaikalla" on erityistä?

Tulisi liian pitkä lenkki minulle, jos siitä kohdasta lähtisin kiertämään. Menen toiseen kohtaan 30m, josta pääsen minulle sopivamman lenkin..

Ap

Vierailija
7/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole tapana sanoa. Toisten asioihin ei puututa, ellei kyse ole hengenvaarasta.

Vierailija
8/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiähän kävelee koko ajan siinä Kivikon luistelu puolella koska latu on ulkoilutietä. Kerran joku hiihtäjänainen pysähtyi huutamaan minulle jotain mutten enää oikein muista mitä se koski.

Ihan hyvin se minusta sujuu. Koirien ulkoiluttajat siirtyy aina metsään tekemään kinttupolkuja. Niitä pitkin on sitten kiva muidenkin kävellä.

Vierailija
9/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole tapana sanoa. Toisten asioihin ei puututa, ellei kyse ole hengenvaarasta.

Sen takia juuri huomautetaan että voi sattua yhteentörmäys jos kiertää latua väärään suuntaan, nehän ei ole merkitty kuin joissakin kohtaa joten poikkitieltä tullut voi hyvinkin lähteä väärään suuntaan autuaan tietämättömänä että aiheuttaa vaaraa muille hiihtäjille.

Vierailija
10/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikon tuntevana. Eikös se lenkki ole aivan yhtenäinen eikä haaraudu missään. Eli sen voi aloittaa mistä vain.

Vierailija
11/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ainakaan kuullut, että joku laturaivoaisi täällä 10 000 asukkaan paikkakunnalla.

Vierailija
12/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisi liian pitkä lenkki minulle, jos siitä kohdasta lähtisin kiertämään. Menen toiseen kohtaan 30m, josta pääsen minulle sopivamman lenkin..

Ap

Ok.

Itse asiaan, niin en usko että paikkakunnan koolla on väliä. Vaikka olisi houkutus sanoa, että eihän pienillä paikkakunnilla.

Kyllä meille ainakin pikkukaupungissa 80-luvulla yksi lenkkeilijä hiiltyi hop hop -kannusteista. Ei ollut äijällä lainkaan huumoria enää siinä lenkin vaiheessa.

Kuumakalleus ei katso kotipaikkakunnan mittaa.

Vierailija
13/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok.

Itse asiaan, niin en usko että paikkakunnan koolla on väliä. Vaikka olisi houkutus sanoa, että eihän pienillä paikkakunnilla.

Kyllä meille ainakin pikkukaupungissa 80-luvulla yksi lenkkeilijä hiiltyi hop hop -kannusteista. Ei ollut äijällä lainkaan huumoria enää siinä lenkin vaiheessa.

Toi kuvaamasi ei taida mennä ihan laituraivo-käsitteen alle.

Vierailija
14/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kivikossa kiertosuunta? Ainakin kävelijöitä ja pyöräilijöitä kulkee molempiin suuntiin. Suksilla en ole kokeillut. 

Vierailija
15/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnan koko ei vaikuta. Pienten paikkakuntien asioista ei vain uutisoida.

Vierailija
16/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkakunnan koko ei vaikuta. Pienten paikkakuntien asioista ei vain uutisoida.

Mutta kyllä paikkakunnan sisällä puhutaan asioista. Tötöily tulee ihmisten tietoon.

Vierailija
17/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kivikossa kiertosuunta? Ainakin kävelijöitä ja pyöräilijöitä kulkee molempiin suuntiin. Suksilla en ole kokeillut. 

Niinhän tämä aloittaja väitti että on, mutta ainakin keskuspuistossa huomaa siitä että yksisuuntaisella on vain yksi latu-ura ja toinen puoli on luistelutyylille, ja sitten kaksisuuntaista on kaksi latua ja luistelu välissä, mutta jossa koiranulkoiluttajat tuppaa kuitenkin kulkemaan.

Vierailija
18/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok.

Toi kuvaamasi ei taida mennä ihan laituraivo-käsitteen alle.

No ei täsmälleen. Aattelin ettei vuodenaika ole se juttu. Mut ehkä ootkin oikeassa ja keskustelemme siitä kuinka jollain on - talviset.

Vierailija
19/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista voisi joskus olla muutakin infoa medioissa kuin pelkästään että on ollut laturaivoa siellä tai täällä, en ole huomannut että olisi kerrottu latusäännöistä.

Vierailija
20/32 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista voisi joskus olla muutakin infoa medioissa kuin pelkästään että on ollut laturaivoa siellä tai täällä, en ole huomannut että olisi kerrottu latusäännöistä.

Iltasanomien eilisessä jutussa Oulusta oli muistaakseni linkki Suomen Ladun latusääntöihin. Vai olisiko ne peräti lukenut jutussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi