Nuorilla on nyt tosi ankeaa
Mulla on abi ja ysiluokkalainen. Käytännössä kaikki kiva on peruuntunut. Harrastukset jäissä, ei penkkareita, ei kesätöitä, unelmien tet-paikka peruuntui.
Abi on etänä. Yksin huoneessaan.
Ysiluokkalaisella opetus on sitä että opettaja maski päässä paasaa. Ei ole ryhmätöitä, ei labratöitä.
Pää särkee jatkuvasti maskin käytöstä.
Ankeaa. Ankeaa. Ankeaa.
Kommentit (258)
Voi luoja. Täällä äipät taas vauhdissa puolustamassa kelttiperseistään, kun meidän Sami on hampurilaisilla kasvanut rämehirviö ja sitä tätä. Tui tui tui oliko puppelilla puku päällä rippijuhlissa? Ja sukulaiset ulisi kuorossa kuinka komeee se on!! Tietokoneet ja pelit sitä lussukkaa kiinnostaa. Ja oi ku ihana ku se auttaa tietokonejutuissa kun se on niin ihana ja näppärä niissä!!
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä suomalaisilla maskin käyttö aiheuttaa päänsärkyä? Muilla mailla näin ei ole. Itse asun maassa, jossa maskipakko ollut kohta vuoden enkä ole täällä törmännyt maskin aiheuttamaan päänsärkyyn ollenkaan.
Ja voin kertoa että ankeeta on muillakin kuin nuorilla. Olen tähän mennessä ollut 22 viikkoa worklockdownissa, toisin sanoen työttömänä. Siihen vielä lisäksi pari viikkoa koronaleirillä, eli valtion valvomassa suljetussa huoneessa altistumisen jälkeen.
Niin että teidän nuorten elämä vaikuttaa minun silmissä ihan mukavalta. Olkaa tyytyväisiä että pääsette niinkin vähällä.
Samoja oireita ne maskit aiheuttavat muuallakin maailmassa, ja siksi maskipakkoa vastustetaan eri maissa niin paljon. Ihan niinkin lähellä kuin Tallinnassa pidettiin maskipakkoa vastustava mielenosoitus.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ja nuoret kärsivät tässä rytäkässä kohtuuttomasti. Meillä 12v. lapsella synnynnäinen pieni epämuodostuma ja pitäisi päästä käymään kontrollissa lasten ortopedilla. Mitään aikoja ei kuulemma edes anneta, koska ruuhka on valtava viime vuodelta.
Ja miksi lapset ja nuoret laitetaan tässä maksamaan? Kärjistäen sanottuna sen takia, että muutama 90-vuotias saa elää 92-vuotiaaksi asti.
Ei, vaan sen takia, että sitten kun se 12-vuotiaasi saa vakavan tautimuodon, hänelle riittäisi paikka tehohoidossa, eikä tarvitse tukehtua sairaalan aulaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä koronatoimet ovat ampuneet kevään epätietoisuuden jälkeen aivan yli. Kyseessä on kuitenkin lopulta onneton tuhnu, jonka tappavuus on nuhan luokkaa, mutta silti tämän takia ollaan valmiita paskomaan talous ja horjuttamaan useiden sosiaalista hyvinvointia. Kokonaisuuskuolleisuus on nyt ollut jopa hieman alempi kuin normaali kausi-influenssassa.
Jo kesästä asti on tuntunut että kyseessä on aivan jostain muusta kuin koronasta, kun erilaisia "uudistuksia" ja pakkolakeja väsäillään hallintoelimisissä elimet niin kovina.
Trumpisti saapui.
Trump sanoi koronasta että "cure cannot be worse than the problem itself". Ja juuri sitä ollaan Suomessa tekemässä, että ylimitoitetuilla toimilla viedään ihmisiltä työ ja toimeentulo sellaisen kulkutaudin takia, joka tappaa vain lähinnä vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset ja nuoret kärsivät tässä rytäkässä kohtuuttomasti. Meillä 12v. lapsella synnynnäinen pieni epämuodostuma ja pitäisi päästä käymään kontrollissa lasten ortopedilla. Mitään aikoja ei kuulemma edes anneta, koska ruuhka on valtava viime vuodelta.
Ja miksi lapset ja nuoret laitetaan tässä maksamaan? Kärjistäen sanottuna sen takia, että muutama 90-vuotias saa elää 92-vuotiaaksi asti.
Ei, vaan sen takia, että sitten kun se 12-vuotiaasi saa vakavan tautimuodon, hänelle riittäisi paikka tehohoidossa, eikä tarvitse tukehtua sairaalan aulaan.
Onko nuo paljon puhutut tehohoitopaikat täyttyneet nyt edes Euroopan pahimmissa koronapesäkkeissä? Uutisia en ole ainakaan havainnut aiheesta keväisen Italian jälkeen. Luulisi että tuota toitotettaisiin, jos siinä olisi mitään perää, kun kaiken maailman rasahdukset uutisoidaan hysteerisesti.
Suomessahan ei mitään varsinaista epidemiaa edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä suomalaisilla maskin käyttö aiheuttaa päänsärkyä? Muilla mailla näin ei ole. Itse asun maassa, jossa maskipakko ollut kohta vuoden enkä ole täällä törmännyt maskin aiheuttamaan päänsärkyyn ollenkaan.
Ja voin kertoa että ankeeta on muillakin kuin nuorilla. Olen tähän mennessä ollut 22 viikkoa worklockdownissa, toisin sanoen työttömänä. Siihen vielä lisäksi pari viikkoa koronaleirillä, eli valtion valvomassa suljetussa huoneessa altistumisen jälkeen.
Niin että teidän nuorten elämä vaikuttaa minun silmissä ihan mukavalta. Olkaa tyytyväisiä että pääsette niinkin vähällä.Samoja oireita ne maskit aiheuttavat muuallakin maailmassa, ja siksi maskipakkoa vastustetaan eri maissa niin paljon. Ihan niinkin lähellä kuin Tallinnassa pidettiin maskipakkoa vastustava mielenosoitus.
Se että Tallinnassa järjestettiin mielenosoitus ei tarkoita mitään.
Minun kotimaassa ei yksikään kitise maskeista. Vauvasta vaariin jokainen käyttää maskia. Kotimaassani 7,4 miljoonaa ihmistä, alle 10000 sairastunutta ja 161 kuollutta. Uskon että numerot puhuvat puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisessa tilanteessa 12-vuotias saisi jonkun vanhuksen tai keski-ikäisen riskiryhmäläisen paikan teho-osastolta, koska jos joudutaan priorisoimaan niin lapset menevät muiden edelle.
Vierailija kirjoitti:
Niin että teidän nuorten elämä vaikuttaa minun silmissä ihan mukavalta. Olkaa tyytyväisiä että pääsette niinkin vähällä.
Maski aiheuttaa päänsärkyä ja hengenahdistusta astmapotilaille ympäri maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että teidän nuorten elämä vaikuttaa minun silmissä ihan mukavalta. Olkaa tyytyväisiä että pääsette niinkin vähällä.Maski aiheuttaa päänsärkyä ja hengenahdistusta astmapotilaille ympäri maailmaa.
Suomessa astma puolella väestöstä?
Yhyy!
Näillä lumihiutaleilla ei ole kyllä MITÄÄN käsitystä ANKEASTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että teidän nuorten elämä vaikuttaa minun silmissä ihan mukavalta. Olkaa tyytyväisiä että pääsette niinkin vähällä.Maski aiheuttaa päänsärkyä ja hengenahdistusta astmapotilaille ympäri maailmaa.
Suomessa astma puolella väestöstä?
Mitä ihmettä sinä sössötät?
Minä käytän joka työpäivä 10h maskia ja ei tunnu missään vaikka on astma. On se nyt rankkaa ku nuoren pitää sitä muutama tunti pitää päivässä
Ihanaa kun ei ole penkkareita tai muutakaan paskaa. Olisin jättänyt osallistumatta joka tapauksessa.
T. kiusattu ja syrjitty lukiolainen
Vierailija kirjoitti:
Nämä koronatoimet ovat ampuneet kevään epätietoisuuden jälkeen aivan yli. Kyseessä on kuitenkin lopulta onneton tuhnu, jonka tappavuus on nuhan luokkaa, mutta silti tämän takia ollaan valmiita paskomaan talous ja horjuttamaan useiden sosiaalista hyvinvointia. Kokonaisuuskuolleisuus on nyt ollut jopa hieman alempi kuin normaali kausi-influenssassa.
Jo kesästä asti on tuntunut että kyseessä on aivan jostain muusta kuin koronasta, kun erilaisia "uudistuksia" ja pakkolakeja väsäillään hallintoelimisissä elimet niin kovina.
Lainaamani kirjoittaja voisi käydä tutustumassa siihen tutkimukseen jossa todettiin että jopa 70 prosentilla koronan sairastaneista näkyy röntgen kuvissa merkittäviä vaurioita keuhkoissa.
Ja toisekseen voi lukea vaikka ruotsin, amerikan tai vaikka irlannin sairaaloiden ja yhteiskunnan tilanteesta nyt...
Ehkä ymmärrys lisääntyisi vai eikö luonne kestä tajuamaan mitä oikeasti tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä teinit joskus valittaa maskin käytöstä koulussa, siitä ettei saa nähdä kavereita vapaasti jne. Minä vastaan että jep tosi kurja juttu. No onneksi voidaan kuitenkin tehdä monenlaista.koetan keksiä tilalle muita asioita ja tapoja tehdä. Eli en jää itkemään mitä kaikkea menettävät vaan keskitytään siihen mitä voi tehdä.
Eilen meidän kolme teiniä kävi isänsä kanssa ajamassa peltoautolla radalla. Nauttivat kovasti niin tyttö kuin pojat.
Pojat haki naapurin rikkinäisen auton meidän pihalle ja lupaisvat kunnostaa sen naapurille katsastuskuntoon. Ajankulukseen.
Tyttö mietiskeli eilen että kurjaa tämä korona mutta onneksi nyt on aikaa pelata tietokoneella ja piirtää ja maalata.
Mietittiin tytön kanssa että opeteltaisiin keväällä hitsaamaan kun kelit paremmat ulkona hitsaamiseen. Toisen pojan kanssa ollaan opeteltu tietokonepelin tekemistä. Ja vanhimman pojan kanssa olen laskenut lukion laajaa matikkaa.
Eli meillä korona on ainakin tuntunut sitovan perhettä yhteen. Tehdään yhdessä erilaisia asioita kun nyt on aikaa.
Näen paljon vaivaa siihen ettei meillä jäätäisi odottamaan milloin korona on ohi ja palataan entiseen. Koska rehellisesti sanottuna en usko että entinen elämä ei tule koskaan takaisin. Korona tulee olemaan osa loppuelämäämme. Toki elämä muuttuu ”tavallisemmaksi” mutta ihan samanlaiseksi kuin ennen se ei enää koskaan tule. Korona tulee jäämään meidän riesaksi ja sen kanssa opitaan elämään.
Millä lailla sitä aikaa on nyt varsinaisesti enemmän? Meillä on teineillä ihan yhtä pitkät ja raskaat koulupäivät. Ainoa ero on se maski, joka uuvuttaa vielä entisestään.
Eikä se perhe nyt vaan voi korvata kaikkea kun kyse on teineistä.
No sitä aikaa perheen kanssa on enemmän koska lapset eivät vietä niin paljoa aikaa kavereiden kanssa eikä harrastuksissa.
Ei perhe korvaa kaikkea mutta parempi että nautitaan nyt sitten perheen kanssa tehtävistä asioista mitä että teinit itkevät yksin huoneissaan...
Itselläni elämä pysähtyi nuorena täysin koronan takia.
Minun ja muun nuoren kohdalla tämä tulee johtamaan syrjäytymiseen, jos tilanne ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä teinit joskus valittaa maskin käytöstä koulussa, siitä ettei saa nähdä kavereita vapaasti jne. Minä vastaan että jep tosi kurja juttu. No onneksi voidaan kuitenkin tehdä monenlaista.koetan keksiä tilalle muita asioita ja tapoja tehdä. Eli en jää itkemään mitä kaikkea menettävät vaan keskitytään siihen mitä voi tehdä.
Eilen meidän kolme teiniä kävi isänsä kanssa ajamassa peltoautolla radalla. Nauttivat kovasti niin tyttö kuin pojat.
Pojat haki naapurin rikkinäisen auton meidän pihalle ja lupaisvat kunnostaa sen naapurille katsastuskuntoon. Ajankulukseen.
Tyttö mietiskeli eilen että kurjaa tämä korona mutta onneksi nyt on aikaa pelata tietokoneella ja piirtää ja maalata.
Mietittiin tytön kanssa että opeteltaisiin keväällä hitsaamaan kun kelit paremmat ulkona hitsaamiseen. Toisen pojan kanssa ollaan opeteltu tietokonepelin tekemistä. Ja vanhimman pojan kanssa olen laskenut lukion laajaa matikkaa.
Eli meillä korona on ainakin tuntunut sitovan perhettä yhteen. Tehdään yhdessä erilaisia asioita kun nyt on aikaa.
Näen paljon vaivaa siihen ettei meillä jäätäisi odottamaan milloin korona on ohi ja palataan entiseen. Koska rehellisesti sanottuna en usko että entinen elämä ei tule koskaan takaisin. Korona tulee olemaan osa loppuelämäämme. Toki elämä muuttuu ”tavallisemmaksi” mutta ihan samanlaiseksi kuin ennen se ei enää koskaan tule. Korona tulee jäämään meidän riesaksi ja sen kanssa opitaan elämään.
Millä lailla sitä aikaa on nyt varsinaisesti enemmän? Meillä on teineillä ihan yhtä pitkät ja raskaat koulupäivät. Ainoa ero on se maski, joka uuvuttaa vielä entisestään.
Eikä se perhe nyt vaan voi korvata kaikkea kun kyse on teineistä.
No sitä aikaa perheen kanssa on enemmän koska lapset eivät vietä niin paljoa aikaa kavereiden kanssa eikä harrastuksissa.
Ei perhe korvaa kaikkea mutta parempi että nautitaan nyt sitten perheen kanssa tehtävistä asioista mitä että teinit itkevät yksin huoneissaan...
Kuka muka on sanonut että teinit itkee yksin huoneissaan? Etäopiskelussa on pakko olla siellä omassa huoneessa. Ja kai nyt abit muutenkin lähinnä siellä omalla pöydällään opiskelee, eikä lenkkipolulla.
M33 kirjoitti:
Minä käytän joka työpäivä 10h maskia ja ei tunnu missään vaikka on astma. On se nyt rankkaa ku nuoren pitää sitä muutama tunti pitää päivässä
Mikä muutama tunti? Koulupäivä on 8 tuntia ja päälle matkat 2 tuntia. Se on ihan se sama 10 tuntia. Ei kaikki astmapotilaat siitä oireita saa, iso osa saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on nyt tosi ankeaa
T. yksin asuva keski-ikäinen
Meillä keski-ikäisillä yksi vuosi sinne tai tänne ei elämää niin hirveästi hetkauta. Mutta nuorille tuo on tosi pitkä aika ja tietyt kerran elämässä -kokemukset menevät nyt ohi, esim.juuri penkkarit, fuksiaiset tai vaihto-opiskelu.
AiVAN! Kirjoitit täysin ajatukseni 👍
Trumpisti saapui.