Minkälainen on keskimääräinen kuuskymppinen nainen?
Olin vastaamassa kyselyyn, miten mielestäni eroan ikäisistäni keskiverto-naisista. Tajusin, että en tiedä, mikä mielikuva ihmisillä keskimääräisestä kuuskymppisestä naisesta on. Kertokaa, niin vastaan, olenko samanlainen vai erilainen!
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Minuakin tämä aihe kiinnostaa. Osaatteko kertoa, mikä on muuttunut kymmenen vuoden aikana, ikävuosina 50-60? Vai onko elämä pysynyt suunnilleen samanlaisena?
Olen hieman vanhempi joten pystyin hyppäämään pois työelämästä jo alle 60 vuotiaana. Siinä loikassa muuttui paljon, vihdoinkin mulla oli aikaa enkä ollut koko ajan kuoleman väsynyt. Onnea kesti jokunen vuosi kunnes niskaan putosivat iäkkäät vanhemmat. Sitä showta mentiin kiihtyvällä tahdilla . Nyt pari ihanaa vuotta "vapaana".
Mikä muuten on muuttunut:
Minusta on tullut laiska ! Kamala kynnys ja itsensä ruoskinta jotta saan jotain tehdyksi. Teen kyllä kunhan vain saan aloitettua.
Keskittymiskyky lyhentynyt , liittynee jotenkin em.laiskuuteen.
Ärsytyskynnys jo miinuksella. Poltan päreeni ja kiroan pienestäkin ongelmasta. Tämä liittynee tähän maailman tilanteeseen, eristäytyminen jättänee jälkensä.
Pessimistinen ja kaikesta valittava ja kaikkea arvostelevs elämän asenteeni on vahvistunut entisestään.
Tulen kankeammaksi päivä päivältä.
Puhun yhä enemmän itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei ymmärtänyt kyselyn kysymystä :) ja harva teistäkään. Siunattuja ovat yksinkertaiset.
Kerrohan, miten päädyit sellaiseen tulokseen.
Kysyttiin, miten HÄNEN mielestään hän eroaa keskiverrosta jne. Ei hänen tarvitse tietää, minkälainen on keskiverto jne. tai minkälainen on keskiverto jne muiden mielestä.
Luitko otsikkoa? Minä vastasin otsikon kysymykseen. Tämä ei ole mikään ylioppilaskoe, jossa tekstin pitää vastata otsikkoa.
Mun puolesta ihan kaikki saavat lukea vain otsikot ja vastata vain niihin. Ei tarvitse suotta kenenkään kirjoittaa sen enempää.
Aloitan itse (ei tarvitse olla edes samassa ketjussa).
Otsikko: Poikaystävä maistoi raakaa jauhelihataikinaa!!
Lapsena söin usein pullataikinaa.
Joo ei tää niin vakavaa ole 😁
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa perinteisiä arvoja, käy vesijuoksemassa, tekee kaiken ruoan itse, puhuu paljon puhelimessa, kodin sisustus on vähintään 30 vuotta vanhaa, vierastaa tietotekniikkaa, ei mielellään aja autolla, hössöttää lapsenlapsistaan.
Meillä mies tekee kaiken ruoan itse, aina. Nytkin juuri parhaillaan leipoo. Ikä 58. Ei hän kyllä vesijuokse tai muutakaan näistä muista kohdista 😂
Vierailija kirjoitti:
Hoitokodissa dementiaosastolla!
Jep, hoitajina tai hoitokotiyrittäjinä.
Olen vielä muutaman vuoden työelämässä.
En neulo, koska säästelen vähän sormiani, ranteitani, ja niskaani. Soitan selloa harrastajaorkesterissa ja siinä kädet ovat aika lujilla.
Vapaa-aikana soittamisen lisäksi käyn itämaisen tanssin tai afrikkalaisen tanssin tunneilla (nyt koronatauko)
Käyn myös työväenopistossa ranskantunneilla ja normaalioloissa vietämne osan kesästä Ranskan maaseudulla.
Käyn teatterissa, konserteissa, museoissa, tapaan ystäviäni, ulkoilen. Oma auto.
En välitä ruuanlaitosta enkä sisustamisesta.
En ole koskaan käynyt bingossa enkä pelaa rahapelejä.
Olen tyypillinen kulttuuritantta.
Pystyyn kuivunut ja umpeen kasvanut, kiukkuinen, väsynyt ja eläkettä sekä olemattomia lastenlapsia katkerana odottava muori.
Vierailija kirjoitti:
Olen vielä muutaman vuoden työelämässä.
En neulo, koska säästelen vähän sormiani, ranteitani, ja niskaani. Soitan selloa harrastajaorkesterissa ja siinä kädet ovat aika lujilla.
Vapaa-aikana soittamisen lisäksi käyn itämaisen tanssin tai afrikkalaisen tanssin tunneilla (nyt koronatauko)
Käyn myös työväenopistossa ranskantunneilla ja normaalioloissa vietämne osan kesästä Ranskan maaseudulla.
Käyn teatterissa, konserteissa, museoissa, tapaan ystäviäni, ulkoilen. Oma auto.
En välitä ruuanlaitosta enkä sisustamisesta.
En ole koskaan käynyt bingossa enkä pelaa rahapelejä.
Olen tyypillinen kulttuuritantta.
Kuulostaa mukavalta ja tasapainoiselta elämältä.
Minäkin olen vähentänyt käsitöiden tekemistä samoista syistä, vaikka en olekaan soittaja, vaan konttorirotta. Niska-hartiaseutu lujilla siinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Pystyyn kuivunut ja umpeen kasvanut, kiukkuinen, väsynyt ja eläkettä sekä olemattomia lastenlapsia katkerana odottava muori.
Sinä vai tyypillinen kuuskymppinen?
Vähän kiukkuinen ja/tai katkeroitunut keskivartalolihava tantta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla katkeroitunut? Kuuskymppisen elämä on usein siinä mielessä mallillaan, että asunnot on maksettu ja lapset lentäneet pesästä, että ainakin aikaa ja rahaa on enemmän kuin missään muussa vaiheessa elämää.
Käy sääliksi nuoria, joiden pitäisi tällä hetkellä rakentaa omaa elämää. Työpaikan saaminen näin korona-aikaan on kiven alla.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa tiimalasi muuttuu keskivartalolihavaksi? 50 v? 60 v?
Kai siinä sitten katkeroituu 😂
Vierailija kirjoitti:
Vanhoja mummoja viiksekkäitä.
Ehkä jossain muissa kansoissa tavallisempaa. Sitä muuten pidettiin ennen viehättävänä, ja muotokuvissa tummaa ylähuulen nukkaa saatettiin jopa liioitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla katkeroitunut? Kuuskymppisen elämä on usein siinä mielessä mallillaan, että asunnot on maksettu ja lapset lentäneet pesästä, että ainakin aikaa ja rahaa on enemmän kuin missään muussa vaiheessa elämää.
Käy sääliksi nuoria, joiden pitäisi tällä hetkellä rakentaa omaa elämää. Työpaikan saaminen näin korona-aikaan on kiven alla.
Kuusikymppinen äitini on ainakin äärimmäisen pessimistinen ihminen. Syyttää kaikesta ikävästä yhä edelleen ex-miestään eli isääni. Juopottelee viikonloput, niin kyllähän sitä kertyy keskivartaloonkin täytettä. Itsekkääksikin häntä voi luonnehtia. Nyt on HÄNEN aikansa. Alakerran kuuskymppinen naapurin muija on aika lailla samaa maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusikymppinen äitini on ainakin äärimmäisen pessimistinen ihminen. Syyttää kaikesta ikävästä yhä edelleen ex-miestään eli isääni. Juopottelee viikonloput, niin kyllähän sitä kertyy keskivartaloonkin täytettä. Itsekkääksikin häntä voi luonnehtia. Nyt on HÄNEN aikansa. Alakerran kuuskymppinen naapurin muija on aika lailla samaa maata.
Oliko hän nuorempana erilainen? Optimistinen ja antelias?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa perinteisiä arvoja, käy vesijuoksemassa, tekee kaiken ruoan itse, puhuu paljon puhelimessa, kodin sisustus on vähintään 30 vuotta vanhaa, vierastaa tietotekniikkaa, ei mielellään aja autolla, hössöttää lapsenlapsistaan.
No jos tämä on keskimääräisen (mitä sillä sitten tarkoitetaankin) kuusikymppisen kuva, niin sitten en ole sellainen.
En juurikaan puhu puhelimessa enkä käy vesijuoksemassa, mutta pelaan monta kertaa viikossa golfia. Tykkään myös pelata biljardia.
En myöskään hössötä lapsenlapsista, koska niitä ei ole enkä niitä erityisesti kaipaakaan. Jos niitä joskus tulee, rakastan niitä varmasti yli kaiken.
Kodin sisustus on upouusi ja moderni, 2 v. vanhassa modernissa ja valoisassa talossa. Modernia taidetta seinillä paljon.
Rakastan autolla ajamista, ajan enemmän kuin mieheni, joka istuu usein pelkääjän paikalla. Auto on sporttinen uudehko avoauto.
Mitä tuolta aiemmin luin, niin bingossa olen käynyt lapsena isäni kanssa. En edes tiennyt, että bingo on edelleen olemassa! Käsitöitä tykkään tehdä, se rentouttaa. Kudon yhtälailla sukkia kuin ompelen iltapukuja, kaikki luonnistuu. Ja ruoanlaittoa rakastan, se on intohimoni ja meillä syödään hyvin.
Katselen leffoja, mutta en juurikaan tv:tä, paitsi uutiset.
Menen yleensä nukkumaan samaan aikaan mieheni kanssa, eli puolilta öin ja heräämme yhdessä auringon kanssa, näin talviaikaan siis kahdeksan maissa, mihinkään ei ole kiire. Aamiaisella vierähtää usein toista tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tämä on keskimääräisen (mitä sillä sitten tarkoitetaankin) kuusikymppisen kuva, niin sitten en ole sellainen.
En juurikaan puhu puhelimessa enkä käy vesijuoksemassa, mutta pelaan monta kertaa viikossa golfia. Tykkään myös pelata biljardia.
En myöskään hössötä lapsenlapsista, koska niitä ei ole enkä niitä erityisesti kaipaakaan. Jos niitä joskus tulee, rakastan niitä varmasti yli kaiken.Kodin sisustus on upouusi ja moderni, 2 v. vanhassa modernissa ja valoisassa talossa. Modernia taidetta seinillä paljon.
Rakastan autolla ajamista, ajan enemmän kuin mieheni, joka istuu usein pelkääjän paikalla. Auto on sporttinen uudehko avoauto.
Mitä tuolta aiemmin luin, niin bingossa olen käynyt lapsena isäni kanssa. En edes tiennyt, että bingo on edelleen olemassa! Käsitöitä tykkään tehdä, se rentouttaa. Kudon yhtälailla sukkia kuin ompelen iltapukuja, kaikki luonnistuu. Ja ruoanlaittoa rakastan, se on intohimoni ja meillä syödään hyvin.
Katselen leffoja, mutta en juurikaan tv:tä, paitsi uutiset.Menen yleensä nukkumaan samaan aikaan mieheni kanssa, eli puolilta öin ja heräämme yhdessä auringon kanssa, näin talviaikaan siis kahdeksan maissa, mihinkään ei ole kiire. Aamiaisella vierähtää usein toista tuntia.
Et ilmeisesti käy töissä? Oletko koskaan käynytkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään hössötä lapsenlapsista, koska niitä ei ole enkä niitä erityisesti kaipaakaan. Jos niitä joskus tulee, rakastan niitä varmasti yli kaiken.Kodin sisustus on upouusi ja moderni, 2 v. vanhassa modernissa ja valoisassa talossa. Modernia taidetta seinillä paljon.
Katselen leffoja, mutta en juurikaan tv:tä, paitsi uutiset.Menen yleensä nukkumaan samaan aikaan mieheni kanssa, eli puolilta öin ja heräämme yhdessä auringon kanssa, näin talviaikaan siis kahdeksan maissa, mihinkään ei ole kiire. Aamiaisella vierähtää usein toista tuntia.
Et ilmeisesti käy töissä? Oletko koskaan käynytkään?
En käy, ei tarvitse. Olen käynyt.
Voin myös sanoa, että palkkakehitys pysähtyy viimeistään viiteenkymppiin. Työnantaja tietää, että et kuitenkaan enää lähde muualle.
Ja joo, tiedän, että tämä on yleistys ja saa ollakin.