Mihin Arja Saijonmaan suosio perustuu?
En ole musikaalinen, en osaa arvioida onko täydellinen laulaja teknisesti. Mutta minusta ääni on ihan ok, ja esiintyminen jotenkin teennäistä, esim. nyt Elämäni Biisissä.
Kommentit (57)
Nuorena naisena joku kreikkalainen vasemmistolainen pillipiipari otti suojiinsa. Oli harvinaista 70-luvulla ja sai paljon julkisuutta.
Suosio perustuu pitkään uraan, onhan hän jo 80-vuotias. Hänellä on tietynlainen, voimakas tulkintatapa. Äänenmuodostuksessa on aina ollut hieman puutteita, mutta nykyisessä iässään hänen taas voi sanoa säilyttäneen laulamiskykynsä erittäin hyvin. Sopiva vertailukohta on ikätoveri-suosikki Katri Helena. He ovat täysin erilaiset laulajat ja persoonat. Katri Helenankin kohdalla nyt voi arvostaa ikäänsä nähden hyvin säilynyttä laulamista, mutta valitettavasti se hänen kohdallaan on ollut koko uran ajan teknisesti heikkoa ja voimatonta.
Laita Youtubeen hakutermiksi Arja Saijonmaa Punakaartin Marssi.
Vasemmistolaisuus siivitti silloin aikoinaan laulajanuraansa, miksei nytkin?
Vierailija kirjoitti:
Onko hänellä mitään nk. radiohittiä mikä kaikille tuttu? En usko Punakaartin marssin olevan sellainen...😆
No ei oo
Oli muuten Ruotsin Vain elämää ohjelmassa tänä vuonna, naapurissa aika tykätty, ollut euroviisukarsinnoissakin.
Hänen sisko on hoitanut mun koiria aikoinaan, tunnettu eläinlääkäri.
Mulla menee aina Tove Jansson ja Arja sekasin keskenään.
Miksi persuissa ei ole yhtään iskelmälaulajaa ...sitä ihmettelen....huuoohh.
Aina sillä on ollu kolho lauluääni. Mutta näköjään sellaisellakin voi luoda menestyvän uran. Pisteitä yrittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Kike Elomaa on levylaulaja, tehbyt keikkaakin muttei halunnut siitä uraa.
Olin tosi pettynyt eiliseen Jossain esitykseen Elämäni Biisissä. Tosi huono.
Muuten arvostan todella, mm Ystävän laulu on upea
On muuten upea laulaja tuo Anneli Saaristo, miltei päivittäin kuulen musiikkiaan radiosta. Esim Appelsiinipuita aavikkoon. Itse sanoi, ettei enää levytä, ei ole vanhemmiten ääneensä enää tyytyväinen. Esiintyy toki vielä
Vierailija kirjoitti:
Olin tosi pettynyt eiliseen Jossain esitykseen Elämäni Biisissä. Tosi huono.
Muuten arvostan todella, mm Ystävän laulu on upea
On muuten upea laulaja tuo Anneli Saaristo, miltei päivittäin kuulen musiikkiaan radiosta. Esim Appelsiinipuita aavikkoon. Itse sanoi, ettei enää levytä, ei ole vanhemmiten ääneensä enää tyytyväinen. Esiintyy toki vielä
Tapani Pertun esittämänä Ystävän laulu on huomattavan paljon parempi.
Kyllä Stig tai Cheek laulaa paremmin. Puhumattakaan Elastisesta tai Pikku Geestä.
Kaikki koulutettuja mestarilaulajia.
Vierailija kirjoitti:
Joku tietää kaikkien iskelmälaulajien poliittisen kannan.
Eikö Kekkonen suosinut Saijonmaata. Muistelen niin. Itselleni hänen tunnetuin kappale on ystävän laulu. Minäkään en kyllä pidä hänen äänestään ja tulkinnoistaan.
Vierailija kirjoitti:
isoihin tisseihin
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Arja_Saijonmaa_Mikkeliss%C3%A4…
*vain ihan ok piti olla