Kaveri sai vauvan ja tuli hulluksi. Esimerkiksi nimi on valtionsalaisuus, jota hillonnut jo 2,5 kk
Nyt kuulemma tulossa sen "julkistaminen" harvoille ja valituille jossain etänimenantojuhlassa. Tämä piti kuitenkin ilmoittaa julkisesti kaikille. Joka päivä jakaa miehensä kanssa kuvia ja videoita pitkin somea, joista osa hyvin henkilökohtaisia. Ilmeisesti he ovat maailman ainoat vauvan saaneet ihmiset koskaan.
Kommentit (141)
Meillä mies halusi juhlistaa nimiäisillä. Pidettiin noin kuukauden päästä ja oli tuolloin vielä kipeä hätäsekstiosta ja muutenkin aika pyörryksissä kaikesta. Ei olisi kiinnostanut pitää mitää juhlia, mutta mies välttämättä halusi. Järjesti ja hoiti juhlissa kaiken. Inhoan juhlia muutenkin, häitäkään ei vietetty vaan kahdestaan käytiin maistraatissa. Kyllä varmaan puhuin vauvasta paljon, kun ei muutakaan elämää siinä vaiheessa ollut. Minulla toipumisessakin meni hetki, eikä alkuvaiheessa hirveästi huvittanut lähteä mihinkään. Kuvia en kyllä ole mihinkään laittanut, joskus pyynnöstä lähettänyt.
Ja olen myös kaverilta kuullut kadonneeni vauvamaailmaan ym muuta mukavaa. Kaveri haaveili prinsessahäistä ja kuinka sinä päivänä kaikkien huomio olisi hänessä. Se olisi hänen päivänsä. Tuli vaan mieleen tuosta yhdestä kommentista, että ehkä ne jotka haaveilee olevansa keskipisteenä ja ovat hieman minäminä -tyyppisiä ovat myös näitä lapsettomia valittajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kade.
Jotain katkeruutta tai kateutta tässä nyt takana on miksi hän muuten hikeä ottaisi jonkun vauvakuplassa olevan jutuista? Mistä sitä tietää mitä kaikkea taustalla on ollut ennen kuin se oma pikkukuningaalinen on maailmaan saatu.
Enemmän näyttää siltä että joitakin äityleitä näyttää ärsyttävän. Ap ei ole ottanut hikeä mistään.
eri
Mistä tässä nyt edes voisi tai pitäisi olla kade tai katkera? Siitä että kaveri nolaa itsensä somessa hormonihöyryissään?
Esim lapsen isä ap ihastus, jonka kaveri vei nenän edestä, tällä on parempi koulutus ja elintaso. Kaveri sanoi ap nenää rumaksi silloin kerran alakoulussa.
Miten ketään voi kiinnostaa jonkun vauvan nimi? Tai yleensäkään muiden elämä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kade.
Jotain katkeruutta tai kateutta tässä nyt takana on miksi hän muuten hikeä ottaisi jonkun vauvakuplassa olevan jutuista? Mistä sitä tietää mitä kaikkea taustalla on ollut ennen kuin se oma pikkukuningaalinen on maailmaan saatu.
Missä olen ottanut hikeä? Kunhan tein aloituksen huvikseni, kun pidän kaverin touhua hölmönä enkä tietysti viitsi sitä hänelle päin naamaa sanoa.
Kävikö mielessä, että hän voisi tuoreena äitinä myös käydä palstalla? Ei, halusit vain julistaa tuota oman pää pyhää totuutta kuin jotain evankeliumia välittämättä muista. Tuliko nyt parempi mieli? Hupia haukkua muita selän takana?
Miten niin "tuliko parempi mieli"? Mulla on ollut hyvä mieli koko ajan, kiitos vaan kysymästä.
Kuitenkin selittelet tekemisiäsi? Masentunut mielesi kaipasi vähän hupia, jonkun muun kustannuksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kade.
Enemmän näyttää siltä että joitakin äityleitä näyttää ärsyttävän. Ap ei ole ottanut hikeä mistään.
eri
Mistä tässä nyt edes voisi tai pitäisi olla kade tai katkera? Siitä että kaveri nolaa itsensä somessa hormonihöyryissään?
Esim lapsen isä ap ihastus, jonka kaveri vei nenän edestä, tällä on parempi koulutus ja elintaso. Kaveri sanoi ap nenää rumaksi silloin kerran alakoulussa.
Ap voi kertoa teille tässä suoraan että mistään tuollaisesta ei ole kysymys. En ole kateellinen kaverille yhtään mistään. Kunhan pidän hölmönä tuota touhua. Miksi ihmeessä jotkut kuvittelee kaiken johtuvan aina jostain maagisesta kateudesta? Tuolla logiikalla aloitustani kritisoivat ovat mulle kateellisia! 😂
Vierailija kirjoitti:
Aloittajaa nyt ainakin näyttää kiinnostavan, joten hän nyt ainakin osaa tähän vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kade.
eri
Ap voi kertoa teille tässä suoraan että mistään tuollaisesta ei ole kysymys. En ole kateellinen kaverille yhtään mistään. Kunhan pidän hölmönä tuota touhua. Miksi ihmeessä jotkut kuvittelee kaiken johtuvan aina jostain maagisesta kateudesta? Tuolla logiikalla aloitustani kritisoivat ovat mulle kateellisia! 😂
Hih hih
Meillä ei ole pidetty ristiäisiä eikä nimiäisiä. Yleensä nimi on ilmoitettu heti kun on päätetty. Keskimmäisen nimeä mietittiin kauiten:viikko.
Siskoni ei kutsunut lastensa ristiäisiin ja kun odotin, että ilmoittaisi nimen, vastasi tekstariini: lue x.x.-lehdestä. Paikkakunnan lehdessä julkaistaan srk-uutisissa kuolleet, vihityt, kuulutetut ja kastetut. Asuin eri paikkakunnalla ja äitini tilasi minulle ko. lehden. Äiti kuitenkin oli kuollut vajaa vuosi aiemmin eikä lehteä enää tullut minulle. Vasta tämän ilmoitettuani hän suostui paljastamaan nimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajaa nyt ainakin näyttää kiinnostavan, joten hän nyt ainakin osaa tähän vastata.
No onhan sen nyt oltava erikoislaatuinen, jos sitä mehustellaan lähemmäs kolme kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kade.
eri
Jokin motiivi sinulla tähän aloitukseen oli. Pääsit purkamaan omia paineitasi kertomalla miten kaverisi on nyt seonnut? Kaikille ei esim lasten saaminen ei ole ihan yksinkertainen asian ja esim pitkän yrittämisen jälkeen ne paineet saattaa purkautua ja mennä vähän yli.
Vierailija kirjoitti:
Heille se on se maailman ainoa vauva. Hienoa, että se on sitä myös heille molemmille. Jokainen lapsi ansaitsisi saman määrän huomiota ja hehkutusta.
Kateellista kaveria ei tarvitse kukaan.
Ps. Somen voi sulkea, jos joku asia häirii.
Lapsi ei tee mitään sillä hehkutuksella. Sitä paitsi luulen, että nuo some-hehkutukset ovat nimenomaan poissa siitä huomiosta ja ajasta itse lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kade.
eri
Jokin motiivi sinulla tähän aloitukseen oli. Pääsit purkamaan omia paineitasi kertomalla miten kaverisi on nyt seonnut? Kaikille ei esim lasten saaminen ei ole ihan yksinkertainen asian ja esim pitkän yrittämisen jälkeen ne paineet saattaa purkautua ja mennä vähän yli.
Tai vaikean raskauden jälkeinen helpotus. Joten ei tuomita, kun taustoja ei tiedetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kade.
eri
No johan jutut lähti keulimaan, huhhuh.
Jotkut vaan ovat tuollaisia. Iso osa tutuista julkaisee lapsistaan jotakin, osa enemmän ja osa vähemmän. Olen suurimman osan kohdalla painanut "älä seuraa" nappulaa. Kuulen läheisimpien ihmisten kuulumiset sitten livenä, muuten tehköön ja toimikoon niinkuin haluavat.
Se tapa varmaan tulee siitä, kun ennen vanhaan vauvoja kuoli paljon elivät sen alle 3kk joten siitä tuli joku uskomus tai jotain että katsotaan jos lapsi on elossa vielä sen 2-3 kk niin sitten annetaan sitä nimeä.
Vauvan saaminen on samanlainen sekoaminen kuin päättömästi rakastuminen. Se vauva täyttää maailman, on maailman suloisin ja rakkain jne. jne. Selkeäjärkisimmät vanhemmat vain pitää tämän tiedon itsellään tai jakaa korkeintaan ihan lähipiirilleen, miten i-ha-na juuri tämä heidän vauvansa on.
Ne, jotka muutenkin suhtautuu rauhallisesti elämään, suhtautuu myös vauvan syntymään iisimmin. Tunteet voivat olla ihan yhtä voimakkaita ja pakahduttavia, mutta ne kestetään, eikä niistä vouhoteta ympäriinsä. Vauvan voi antaa välillä vieraan syliin siksi aikaa, että voi esim. itse syödä haarukalla ja veitsellä ruokansa ihan rauhassa. Tai nimen voi kertoa tai olla kertomatta, mutta ei tarvitse järjestää torilla kuulutusta siitä, kuinka ei aio kertoa vauvansa nimeä kuin harvoille ja valituille. Imettää voi olematta imetysaktivisti ja saarnaamatta korvikkeen vaaroista toisille. Voi siis olla höyrähtämättä, vaikka tuleekin ensimmäistä kertaa äidiksi. Ihan samalla tavalla kuin voi olla suht normaali tuleva morsian, tai vastarakastunut.
Me ei kerrottu meidän lasten nimiä ennen ristiäisiä kenellekään. Mun vanhoillinen uskovainen anoppi ei ollut ikinä kuullutkaan moisesta tyhmästä tavasta. Polki jalkaa ja huusi pää punaisena, kun ei kunnioitettu "mummun oikeuksia" tietää nimi etukäteen. Eikä kumpikaan lapsista saanut anopin ehdottamia suvussaan kulkeneita nimiä, joka myös oli väärin, kun mun suvusta ja mieheni isän suvusta löytyi toiset nimet.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vanemmista unohtaa oman lapsen saatuaan, ettei ketään muuta kiinnosta se lapsen nimi noin paljoa. Joo, isovanhemmat ja kummit ehkä ajattelee että ihan mielenkiintoista minkä nimen valitsevat mutta se kuukausien salailu ja sitten se vanhempien mielestä suuri huipentuma jossa nimi paljastetaan ei tunnu kenellekään muulle miltään. Ei muut mieti yhtään kertaa ennen ristiäisiä kotonaan, että mikäköhän tulisi nimeksi.
Jos ei se nimi kerran ketään kiinnosta, niin mitä salailua se muka on, ettei sitä kerro. Päinvastoin osoittaa, että vanhemmat eivät tuputa tietoa, joka ei kuitenkaan ketään kiinnostaisikaan. Vai?
Nykyään ei saada enää vauvoja vaan asusteita. Se uusi ihminen on äidin somekimpale, pienen hetken heruttaja ja huomion kerääjä. Äiti stailaa, kuvaa ja häärää kuvaussihteerinä uupumiseen asti.
Olen miettiny onko nukkeleikit jääneet liian aikaisin pois vai mikä tuohon ajaa?
Se on ihminen mikä sieltä putkahti. Vaatii vain ravintoa ja lämpöä.
Miten niin "tuliko parempi mieli"? Mulla on ollut hyvä mieli koko ajan, kiitos vaan kysymästä.