Kaveri sai vauvan ja tuli hulluksi. Esimerkiksi nimi on valtionsalaisuus, jota hillonnut jo 2,5 kk
Nyt kuulemma tulossa sen "julkistaminen" harvoille ja valituille jossain etänimenantojuhlassa. Tämä piti kuitenkin ilmoittaa julkisesti kaikille. Joka päivä jakaa miehensä kanssa kuvia ja videoita pitkin somea, joista osa hyvin henkilökohtaisia. Ilmeisesti he ovat maailman ainoat vauvan saaneet ihmiset koskaan.
Kommentit (141)
Mikä on juhlan ohjelma? Varmasti joku kiva arvuutteluleikki nimestä. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta mitä asia sinulle kuuluu? Eikö oma perheesi ole tarpeeksi kiinnostava, kun pitää toisia kytätä? T. Lapseton
Missä ap on kytännyt?
Nykyään kaverin seuraaminen somessa = kyttäys, stalkkaaminen.
Ärsyttääkö, kun et saa enää huomiota kaveriltasi vai mikä mättää? Lopeta seuraaminen ja keskity omaan elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttääkö, kun et saa enää huomiota kaveriltasi vai mikä mättää? Lopeta seuraaminen ja keskity omaan elämääsi.
Ei ärsytä, saan kaverilta saman verran huomiota kuin ennen vauvaa. Pidän vaan hänen toimintaansa naurettavana. Onko se niin vaikea ymmärtää? Ei ärsytä, en ole kateellinen, olen vaan huvittunut.
Meidän lasten nimet oli päätetty ja julkisia jo odotusaikana, mutta kukin tyylillään.
Veikkaan jotain kolmiosaista, joista ekat kaksi trendinimiä ja kolmas joku suvussa kulkenut vanha nimi.
Huvittavaa, että ketään ei kiinnosta kenenkään toisen ihmisen lapsen nimi, ja sitten tällainen vouhkaus ja lällättely asiasta joka ei muka kiinnosta...
No mutta. Me kerrottiin lasten nimet vasta ristiäisissä. Mun mielestä se on vaan kivempi tapa, siellä sitten kaikki kuulee sen kerralla. Lisäksi siihen liittyy se, että jos on samanlaisia sukulaisia kuin mulla, niin etukäteen ei viitsi nimeä kertoa, kun siitä tulisi niin paljon sanomista ja ihmettelyä ja yrityksiä vaikuttaa siihen. Helpompi näin.
Ja kyllä mua itseäni todellakin ja varsin paljon kiinnostaa ystävieni lasten nimet, ja ihmisten nimet muutenkin. Tuskin olen kovin erikoinen tämän kiinnostukseni kanssa.
Noin muuten: harva asia on yhtä ärsyttävää, kuin ihmiset, jotka julkaisevat yksityisiä asioita somessa. Siis sellaisia, mitkä on selkeästi tarkoitettu vain omalle puolisolle tai tässä tapauksessa tuollaista vauvakuplailua. Mun mielestä sosiaalisen median on tarkoitus olla nimenomaan sosiaalista, ei mitään oman parisuhteen tai perheen näyteikkunaa, jota muiden oletetaan ulkopuolelta ihailevan ja kadehtivan.
Vouhkaus? Yksi aloitus palstalle, jolla jaetaan pienempiäkin huvituksen aiheita. Voihan se sun mielestä olla vouhkaamista, mun mielestä sä vouhkaat pitkällä kommentillasi enemmän kun sun nimensalailulle on pikkuisen nyt naljailtu.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole kertonut raskauksistakaan. Ei kuulu kellekään.
Ei ehkä kuulu, mutta näkyy. Mikä järki olla kertomatta?
Miksi vouhkaat nimestä, kuulet sitten aikanaan?
Sitä en tosin ymmärrä miksei niitä ristiäisiä voi pitää pian syntymän jälkeen.
2,5kk ikäinen vauvahan on jo ihan ohi siitä vastasyntynyt vauva-vaiheesta.
On ihan normaali käytäntö, että vauvan nimi ilmoitetaan joko kastejuhlan tai nimiäisten yhteydessä, joihin on kutsuttu isovanhemmat, kummit ja vauvan vanhempien sisarukset perheineen.
Ap on ilmeisesti itse lapseton eikä ole myöskään kummina kenellekään, kun noin ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä, saan kaverilta saman verran huomiota kuin ennen vauvaa. Pidän vaan hänen toimintaansa naurettavana. Onko se niin vaikea ymmärtää? Ei ärsytä, en ole kateellinen, olen vaan huvittunut.
Kuulostat lähinnä v^ttuuntuneelta, etkä ymmärrä että kyseessä on normi käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaali käytäntö, että vauvan nimi ilmoitetaan joko kastejuhlan tai nimiäisten yhteydessä, joihin on kutsuttu isovanhemmat, kummit ja vauvan vanhempien sisarukset perheineen.
Ap on ilmeisesti itse lapseton eikä ole myöskään kummina kenellekään, kun noin ihmetyttää.
Ap on synnyttänyt kolme lasta, joiden nimi ei ollut valtionsalaisuus. Kummina olen myös kahdelle. Miksi luulet asian ihmetyttävän mua kun olen jo useasti todennut sen vaan naurattavan?
Miten tämä asia voi häiritä jotakuta noin paljon. Et ole niin läheinen ihminen, että sitä sulle ekana kerrottaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on ilmeisesti itse lapseton eikä ole myöskään kummina kenellekään, kun noin ihmetyttää.Ap on synnyttänyt kolme lasta, joiden nimi ei ollut valtionsalaisuus. Kummina olen myös kahdelle. Miksi luulet asian ihmetyttävän mua kun olen jo useasti todennut sen vaan naurattavan?
Valtiosalaisuus? Olemme puolison kanssa kummeja viidelle lapselle ja nimi on kuultu aina vasta kastetilaisuudessa. Samoin toimittiin oman lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on ilmeisesti itse lapseton eikä ole myöskään kummina kenellekään, kun noin ihmetyttää.Ap on synnyttänyt kolme lasta, joiden nimi ei ollut valtionsalaisuus. Kummina olen myös kahdelle. Miksi luulet asian ihmetyttävän mua kun olen jo useasti todennut sen vaan naurattavan?
Valtiosalaisuus? Olemme puolison kanssa kummeja viidelle lapselle ja nimi on kuultu aina vasta kastetilaisuudessa. Samoin toimittiin oman lapsen kanssa.
No se on teidän asianne. Sille, että muut pitävät sitä typeränä, ette voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutta siltä että mammat närkästyy kun ovat itse hormonihekumoissaan somettaneet vauvankuvia ja salailleet nimiä ja nyt totuus lävähtää silmille, että me muut tykätään kuvista kohteliaisuudesta muttemme oikeasti niin kauheasti välitetä, pidetään ehkä hiukan huvittavana tapana.
Eikö tämä sitten koske about kaikkia someen postattuja kuvia? Ei minua ainakaan nyt niin hirveästi kiinnosta myöskään nähdä jotain uima-allas- tai ruoka-annoskuvia, mutta ajankuluksi tulee niitäkin instasta katsottua ja joskus tykkäiltyä. Muuta kuin että toki kavereiden kuulumiset noin yleisesti ottaen kiinnostaa. Tätä sitten ne tykkäilyt oikeastaan osoittaakin. Ja läheisten ystävien arkipuuhia koskevatkin päivitykset kiinnostaa kyllä. Itse en ole vauvastani julkaissut yhtään kuvaa tai päivitystä, mutta se johtuu siitä, että mielestäni ei ole minun asia päättää hänen kuvien julkaisemisesta. Julkaiskoon aikanaan itse jos haluaa.
Naapurin kotiäiti panttaa lastensa nimiä ja sukupuolia. Nyt viisivuotiaan nimi on paljastettu kun leikkii niin paljon meidän lapsen kanssa. Sitten on Taapero ja Vauva. En ole jaksanut kysellä heidän nimiään, olkoon Keskimmäinen ja Nuorin vaikka miten pitkään. Arjessa hiukka hankalaa. Ei tykkää naapuri tuostakaan, en jaksa välittää.
Suurin osa lapsellisista ei ole tuollaisia. Mutta joistakin kuoriutuu täysiä kaheleita. Yleensä ensimmäisen lapsen kohdalla. Joillakin tosin jatkuu jokaisen kanssa. Hirveesti varmaan kaikkia kiinnostaa mikä sen neljännen Aada Sofian nimi tulee olemaan.