Mikä on viimeisin tyhmä ostoksesi?
Meille ostettiin kahvimylly. No ei ois kannattanut.
1. Siitä lähtee kamala meteli, eli keitä siinä sitten aamuvarhaisella kuppi kahvia, herätät kaikki.
2. Kahvipavut ovat kalliita (no sen tiesin ennen myllyä)
3. Vastajauhettu kahvi on tajuttoman sähköistä, siksi se onnistuu leviämään joka paikkaan.
4. En huomaa kahvin maussa kovinkaan isoa parannusta normikahviin.
Kommentit (674)
Minulle taas ne ovat olleet loisto-ostos! Sopivat hyvin ja yhtään varomatta voi juosta talvella. Viime talvena jäivät kyllä kokonaan käyttämättä, mutta kenkien vika se ei ollut. Tänä talvena sen sijaan on täällä Helsingissäkin ollut tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle taas ne ovat olleet loisto-ostos! Sopivat hyvin ja yhtään varomatta voi juosta talvella. Viime talvena jäivät kyllä kokonaan käyttämättä, mutta kenkien vika se ei ollut. Tänä talvena sen sijaan on täällä Helsingissäkin ollut tarpeen.
Ja tämä kommentti olisi siis Icebugeista.
Taas tuli kiinanpaketti.
Led-päivävalo COP-nauha, 1$/kpl.
Jippiii, joskus jonain päivänä saatan tarvita noita :D
Vierailija kirjoitti:
Selkäkaari
Kerro miksi :) olen harkinnut sellaista
Fazerin Christmas -karkkipussi. Syy: oli älyttömän pahoja karkkeja, laitoin roskiin.
KItchenaid Artisan Kolbe- kahvinkeitin, jossa on lasinen säiliö mihin kahvinpurut laitetaan ja josta ne suodattuvat kahviksi ilman suodatinpussia. Ostin, koska erilaisuus viehätti ja keitin näyttää kauniilta keittiössä. Siis joo, hyvin keittää ja hyvän makuista kahvia tulee, vaan on niin pirun vittum*inen puhdistaa! Eri asia jos olisi useamman kerran päivässä aikaa sitä olla tiskaamassa, mutta näin lapsiperhearkeen turhan työläs ja monimutkainen, juuri kun kaipaa kaiken olevan mahdollisimman käytännöllistä.
Yritin ajatella sen kautta, että olisi ekologinen vaihtoehto kun en tarvitse suodatinpusseja, mutta vettä tuon putsaamiseen menee rutkasti enemmän normikeittimeen verrattuna. Kaunishan tuo keitin on, mutta taidan heivata sen jemmaan odottamaan niitä päiviä kun minulla on aikaa läärätä sen kanssa ja ostan tilalle tavallisen suodatinpussillisen keittimen.
Vara-akkuja tasku- ja otsalamppuun vapaakauppa.netistä. Piti olla 4000mAh mutta todellisuudessa ehkä 200-400mAh. Ja rahoja eivät tietenkään palauttaneet.
400 euron tuli tietokoneella oleskelemiseen. Minulla oli jo aiemmin ostettu ikea-halpis juuri siksi, että olisin tämän ruudun ääressä vähemmän, ja se toimi. En ymmärrä että miksi ostin tämän, meni 400 siihen että elämänlaatuni otti takapakkia.
finlaydson kangamaski. oli niin huonosti suunniteltu että puristaa kasvoilla. no ei onneksi maksanut kuin 2 ja puol euroo
Liian pienet joogatrikoot ja -topin. Ei pysty hengittämään.
Kallis keinovagina. Tuskin saa palauttaa yhden kerran käytön jälkeen :-). Itsetyydytyksessä on se oma käsi kuitenkin paras.
Vierailija kirjoitti:
Kallis keinovagina. Tuskin saa palauttaa yhden kerran käytön jälkeen :-). Itsetyydytyksessä on se oma käsi kuitenkin paras.
Lopeta oman käden käyttö, niin kullisi herkistyy sille keinovaginalle ja oikeillekin. Omalla kädellä pitää aina liian tiukasti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhdet vaan kahdet pyöröpuikot, jotka on liian pitkiä pipojen tekemiseen, joita oli siis tarkoitus tehdä.
Googlaa looppaminen! Ihan hyvin voit tehdä ylipitkillä pyöröillä vaikka mitä, vedät vaan ylimääräisen kaapelin lenkiksi. Just ostin 80 cm pyöröt pipon tekemiseen ja sukat neulon 100 cm pyöröillä kaksi kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkavaivainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan haaveilemani kalliit Icebugin kengät nettikaupasta. Liian pienet. Revin laput heti irti ja heitin palautuslapun roskikseen. Testasin tepastelemalla kotipihassa. Hyvät oli. Sitten lähdin pakkasella lenkille. Ei mahtunut villasukat ja ohuilla sukillakin tuntui kuin koko ajan olisi varpaat osuneet kengän kärkeen. Voi tietysti olla alkukankeutta, mutta liian pienet ne nyt on joka tapauksessa, jos ei mahdu kahta sukkaa. Kakkeli, kun harmittaa! Aion kävellä niillä silti.
Mullakin Icebugit tuottivat pettymyksen. Sovituksessa hyvät, mutta ekana käyttöpäivänä hiersivät nilkat vereslihalle. Tilanne ei silti ole toivoton: pitää muistaa laittaa laastarit sukkien alle.
Uudet kengät pitää "ajaa sisään" eli saada mukautumaan omille jaloille. Menee muutama käyttökerta ennen kuin lakkaavat hiertämästä.
Ei hyvin situvien kenkien pitäisi sattua/hiertää vaikka ihan uudet laittaisi jalkaan. Ei se "sisäänoajo" ihmeitä kuitenkaan tee.
En todellakaan suosittele ostamaan hiertäviä kenkiä. Ns. Sisäänajo on ihan humpuukijuttuja. Minulla on kahdet ikivanhat Converset, jotka eivät ole koskaan hiertäneet mistään. Myöhemmin ostin kahdet eri väriset Converset, jotka ovat hiertäneet alusta asti varpaita ja hiertävät edelleen. Valmistusmaa olikin muuttunut ja sitä myötä lesti kaventunut. Luin netistä, että Conversetkin pitäisi "ajaa sisään". No kumma kun noita vanhoja pareja ei tarvinnut, vaan niillä pystyi heti talsimaan koko päivän.
Eikö Dr. Martensitkin tehdä nykyään jossain halpamaassa?
Ei ole mitään humpuukia, nahka löystyy käytössä ja muotoutuu jalkaan. Minulla on Dr. Martensit jotka hiersivät alkuun kun muotoutuivat jalkaan, nykyisin käytän päivittäin eikä mitään ongelmaa. Sama esimerkiksi nahkaisten korkkaireiden kanssa. Kangaskengillä ehkä eri juttu, nahka tosiaan muokkautuu.
Mulle ainakin sanoi erään hyvän kenkäkaupan erittäin asiantuntevan oloinen myyjä, että nahkakenkienkin pitää sopia heti. On nahalle haitallista, jos se joutuu venymällä muotoutumaan. Ihan sama kuin ostaisi jonkin liian pienen vaatteen ja viruttaisi sitä käytössä sopivaksi... Ja olin ostamassa vieläpä juurikin Martenseja, koska ne olivat mielestäni silloin niin kovin coolin näköiset. Noista Martenseista myyjä eritoten varotti, että ne muotoutuvat (eli venyvät) tosi vähän, koska niissä on kovikkeet kärjessä ja kantapäässä toki myös. No minä paukapääidiootti ostin ne silti, koska ulkonäkö ja coolius. Voi jeesus kun olinkin cool ja ennen kaikkea OMAPERÄINEN Helsingin yössä tukka vaaleanvioletiksi värjättynä Martensit jalassa ja jalat hoosiannaa huutamassa. Pitkän "sisäänajon" jälkeen sain järjen päähän, mutta luojan kiitos olen äärimmäisen pedantti kenkien hoitaja joten ne näyttivät uudenveroisilta ja sain niistä todella hyvät rahat myydessäni pois. Huhhei kun voi ihminen olla höntti! Ja tästä voisi sivuta ketjun kysymystä: yksi tyhmä ostos oli nuo Martensit, vaikkei valitettavasti viimeisin.
Musta tuntuu että ihmiset (ml. Se kenkäkaupan asiantunteva myyjä) ovat ymmärtäneet melko väärin. Tarkoitus ei ole siis ostaa liian pieniä kenkiä, ei tietenkään! Mutta nahka löystyy käytössä eli sen verran se muokkaantuu että esimerkiksi hiertyminen lakkaa. Olen entinen futaaja ja jokaisella tuli aina uusista nappulakengistä rakot jalkoihin, ei se todellakaan tarkoittanut että kengät olisivat huonot tai liian pienet vaan meni hetki ennen kuin nahkakenkä muotoutuu koska kellään ei standardikokoinen kantapää. Martenseissa ei kyllä ole mitään kovikkeita kärjessä, että se siitäkin asiantuntemuksesta. Kaikki tuntemani ihmiset kenellä on martensit ovat sanoneet että alkuun tekivät rakot jalkoihin, mutta eivät enää. Joten jännä tuo myyjän kertomus siitä että martensit venyisivät jotenkin erityisen vähän.
Ostin sushia vaikka rahat on vähissä. Yhden annoksen hinnalla olisi parin päivän ruuat. Ärsyttää oma laiskuus
Chrissy kirjoitti:
Ostin sellaisen nyt syksyllä 2020 enkä voisi hehkuttaa enemmän! Pelasti mun mielialan, joka on ollut joka syksy synkkä, ja olo voimaton. Ei enää! Minulle sopii täydellisesti.
Aha. Kiva, kun laitoit monta viestiä, mutta niistä ei käy ilmi mihin kommentoit.
Ja juu, mullakin toimii muuten tosi hyvin!
M -koon slimfit housut Vero Modasta. Hyvät housut sinällään, mutta liian pienet mulle. Myyjän kommentti: "hyvä ostaa vähän napakat". Joo, kuin tunkisi munkkirinkilää säästöpossuun...