Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini söi ruisleipää voilla, joi punaista maitoa ja konjakkia, söi lihaa-, läskisoosia, kananmunia ja marjoja. Näiilä eväilla hän eli terveenä 99-vuotiaaksi.

Vierailija
17.01.2021 |

Mitäs palstan ravitsemusasiantuntijat tähän kommentoi

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummani söi perunoja, ruskeaa kastiketta, punaista maitoa, mynthoneita, sisuja, pannukakkua, pullaa ja siinä ne oikeastaan olikin. Sairasti hoitamatonta diabetesta nuoresta lähtien. Samoin kilpirauhasen vajaatoimintaa. Kumpaankaan ei ollut siis mitään lääkitystä, koska ei suostunut. Oli niin lihava, että kulki kangaskaavuissa koko ikänsä. Kuoli 84 vuotiaana kaatumisen seurauksena.

Vierailija
62/69 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummani söi perunoja, ruskeaa kastiketta, punaista maitoa, mynthoneita, sisuja, pannukakkua, pullaa ja siinä ne oikeastaan olikin. Sairasti hoitamatonta diabetesta nuoresta lähtien. Samoin kilpirauhasen vajaatoimintaa. Kumpaankaan ei ollut siis mitään lääkitystä, koska ei suostunut. Oli niin lihava, että kulki kangaskaavuissa koko ikänsä. Kuoli 84 vuotiaana kaatumisen seurauksena.

Niin ja hänellä ei ollut ainuttakaan omaa hammasta enää 30 vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä ruokavalio kun tuskin sitä konjakkia kauheasti meni.

Ei karkkia, limsaa, sipsejä, ei teollista prosessoitua sontaa, lisäaineita, kemikaaleja, lightia.

Eikä varmaan ollut läski.

Perusraaka-aineita, normaalia rasvaa, marjoja. Se on parasta. Pahitteeksi ei oo varmaan myöskään olleet omput omasta puusta ja porkkanat, sipulit ja salaatit omasta maasta myöskin.

Vierailija
64/69 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäslaisella ravinnolla ap on itse elellyt, kun et ihan nuori ole itsekään?

Nimittäin jos aloittajan trolli olisi totta, niin aloittajakin olisi jo kasikymppinen, kun aloituksesta saa sellaisen kuvan, että sen kuvitteellisen äidin kuolemastakin jo jokunen vuosi aikaa.

Vierailija
65/69 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ukkini söi jatkosodassa ihmistä ja joi vuosikymmenet paljon viinaa. Kuoli joskus 90-luvulla itsemurhan seurauksena. Tappoi samalla mummini.

Vierailija
66/69 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi ivaihtanut voin margariiniin ja punaisen maidon rasvattomaan, jättänyt konjakit ja kanan munat pois niin olisi elänyt yli 100 vuotiaaksi

Miksi?!

On tärkeämpää lisätä elämää päiviin kuin lisätä päiviä elämään.

Vierailija
67/69 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummoni oli ylipainoinen keski-iästä lähtien. Hän ei ikinä käynyt yhdelläkään jumpalla tai zumballa. Söi harvoin kalaa tai hedelmiä, vaan pääasiassa tavallista kotiruokaa ja ruokajuomana punaista maitoa. Hän eli omatoimisesti kotonaan 95 vuotiaaksi ja kuoli flunssan jälkeiseen keuhkokuumeeseen. Ylipainosta hänellä ei ollut mitään haittaa koko elämänsä aikana.

Vierailija
68/69 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiihtikö myös kymmeniä kilometrejä päivässä? Kovassa pakkasessa?

Mun mieheni ukki osallistui joka talvi Porvoossa pidettyyn hiihtokisaan jossa hiihdettiin Porvoosta Loviisaan.

Ensin hiihti aamulla Loviisasta Porvooseen ja sitten kisadi takaisinpäin:) Tuleehan tuosta päivämatkaa

Vierailija
69/69 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin oli terve, sairauksia ei vain oltu diagnosoitu.

Minun mummi eli samoilla eväillä 95 vuotiaaksi. Hänellä ainoastaan matala verenpaine, ei muuta. Ei lääkityksiä.

Samoin mun mummi. Ainoa lääke kamferitipat. Alhainen verenpaine eikä mitään sairauksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi