Pakkomielle trans-Siperia rautatiehen
Lapsesta asti on tullut luettua tuosta mystisestä junamatkasta. Koska ei ole rahaa, joudun tyytymään tähän pakkaseen ja K-junaan Saviolta Keravalle.
Kommentit (46)
Oletko suurien taistelukansojen jälkeläinen ja lähdet kotiin?
Älkää vastatko näihin friikkialoituksiin. Maksettuja. Kuivuu kokoin tämä seksuaalivähemmistöjen nosto etualalle.
Vierailija kirjoitti:
Luin Rosa Liksomin kirjan Hytti nro 6, ja siinä oli niin elävästi kuvailtu matkaa Siperian halki, että itsellekin tuli mieli lähteä kokemaan se.
Mikä estää kokemasta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on taistelukansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin Rosa Liksomin kirjan Hytti nro 6, ja siinä oli niin elävästi kuvailtu matkaa Siperian halki, että itsellekin tuli mieli lähteä kokemaan se.
Mikä estää kokemasta?
Se, että Venäjällä aiemminkin käyneenä voin uskoa, että ne junan vessakuvailut ovat täysin tosia. Ja olen sen verran kermaperse, että ihan tämän takia jätän väliin.
/ 21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on taistelukansa?
Oisko mongolit.
Vierailija kirjoitti:
Kohtalosi sinua vain kutsuu. Tulet kuolemaan tuolla matkalla.
Mä en käsitä tätä sun edustamaa ihmistyyppiä kun pitää aina olla ampumassa alas muiden haaveita. Oot ikävä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää kokemasta?
Se, että Venäjällä aiemminkin käyneenä voin uskoa, että ne junan vessakuvailut ovat täysin tosia. Ja olen sen verran kermaperse, että ihan tämän takia jätän väliin.
/ 21
Kyllähän tuonne tarpeensa tekisi.
Aasialaistyyliin ei tarvitse edes peffallaan koskea kylmään bakteeriseen posliiniin.
https://www.alamy.com/toilet-on-the-trans-siberian-express-train-russia…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää kokemasta?
/ 21Kyllähän tuonne tarpeensa tekisi.
Aasialaistyyliin ei tarvitse edes peffallaan koskea kylmään bakteeriseen posliiniin.
Joo, mutta mietipä kun 100 ihmistä on käynyt ennen sinua samassa vessassa, ja lattiatkin ovat tahmeat virtsasta. Ja se haju on kammottava.
Ja olen käynyt Venäjällä myös siisteissäkin vessoissa, mutta tuo kuvailemani ei ollut edes pahimmasta päästä. /21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää kokemasta?
/ 21Kyllähän tuonne tarpeensa tekisi.
Kannattaa harjoitella kyykkypaskomista etukäteen, ettei sitten yllärinä horjahda, lyö päätään porsliiniin ja löydy kuolleena housut kintuissa paskat valuen.
Matkakuumeiset voivat aloittaa vaikka tästä, joku ei-venäläinen maailmanmatkaaja teki matkastaan kehutun videopäiväkirjan kaksi vuotta sitten. 1.osa alkaa Vladivostokista. Hienot maisemat, junat siistejä. Tässä sarjassa on 10 osaa ja on kyllä tylsän näköistä loppupätkä Vainikkalasta Helsinkiin. Linkitän tähän 1. osan, loput löytyvät YouTube - kanavalta nimeltä doc7 austin's Dreamline Central, siellä soittolistat- osastossa on oma lukunsa Transsiberian Railway:
Minä en alkaisi haukkumaan venäläisiä junan vessoja, kun ei meilläkään ABC-huoltamoiden vessat ainakaan miesten puolella ole sen kummempia. Duunarit käyvät ahmimassa siitä räkälinjastosta kukkuroittain possusuikalekastiketta ja perunamuussia. Sen jälkeen paskantavat vessat sen näköisiksi, että simne kuseminenkin tuottaa oksennusnestettä suuhun.
Ap
Jos AP on kivannäköinen sinkku vosu, niin voin maksaa sulle matkan kanssani. Otetaan koko hytti itselle ja vietetään laatuaikaa Shampanjan ja hyvien ruokien parissa.
Otetaanko pikajuna (5pv) vai se normaali (7pv)?
Rekka-Pena tosin on kouluja käymätön luuseri hylkiö ja puhuu Shamppanjasta. Hyvä ruoka tarkoittaa äitinsä tekemää makaronilaatikkoa ja lättyjä mansikkahillolla :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikös keravalla näytäkkin vähän siperialta? Onhan toikin elämysmatkailua.
Minä näin kerran unta että jouduin vaihtamaan junaa Kouvolassa. Astuin junastani ulos Kouvolan rautatieaseman kohdalla, mutta ei siellä mitään asemarakennusta ollut eikä mitään muutakaan. Siellä oli vain jättimäinen jääkenttä tai jäätikkö. Autiota ja tyhjää silmänkantamattomiin. Siellä lähistöllä kulki toinen junarata, ymmärsin että juna jonka tahdon ottaa tulee ennemmin tai myöhemmin sille radalle. Jäin odottamaan. Palelin paljon, koska eihän siellä minkäänlaista tuulensuojaa ollut, silkkaa autiota joka puolella, oli kylmä tuuli ja satoi lunta. Pelkäsin että palellun kuoliaaksi ennen kuin junani saapuu.
--
Jos Siperia on vielä pahempi paikka kuin Kouvola, niin en ikimaailmassa MAKSAISI päätyäkseni Siperiaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö suunnilleen saman pääse kokemaan ajamalla helsinki-rovaniemi välin? Ehtii tylsistymään jo monta kertaa. Jos sahaa viikon edes takaisin saa koko ihanuuden mutta on helpompi lopettaa kesken kaiken.
Ei, koska aikavyöhyke ei vaihdu. Vladivostokiin mennessä aikavyöhykkeet vaihtuu moneen kertaan ja ajantaju häviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junaliput eivät ole kovin kalliita Venäjällä.
Ei ne ilmaisiakaan ole. Viisumikin maksaa ja passi sekä vakuutus. Vodka, suolakurkut ja samovaarista laskettu kuumavesi nuudeleiden päälle on varmasti edullista.
Ap
Kyllä ne itse junaliput ovat hyvin edullisia. Aika pitkän matkaa matkustat yöjunassa (varsinkin halvimmassa eli ns. platskart-vaunussa) siihen hintaan mitä Suomessa maksaa vaikka yksi hotelliyö.
Kokonaisuus vie noin 7k. Olen laskennut sen aika tarkkaan. Lento Kiinaan ja sieltä junaliput Helsinkiin. Tyhmää olisi tehdä retki toisin päin. Kyllähän tuon rahan saa kasaan pitkävedolla, tai sitten ei.
Ap
Ei sitä kannata yhdellä istumalla mennä, vaan pysähtyy ainakin parissa kaupungissa pariksi päiväksi välillä. Esim Irkutsk on Baikal-järvineen ihan näkemisen arvoinen.
Niin ja tuo Kiinasta lähtevä/alkava reitti on sitten Trans-Mongolia. Trans-Siperia päättyy Vladivostokiin.