Luulin, että minä juon paljon kunnes kuulin miten toiset "kohtuukäyttää" ja "tissuttelee"
Minulla siis menee suunilleen niin että perjantaina 6pack olutta (pieniä) ja nukkumaan. Lauantaina ehkä pullo viiniä, siitä monesti viimeiset tilkat menee viemäriin kun viini alkaa 3 lasin jälkeen tökkimään. Olen ajatellut olevani todella paha alkoholisti jne. Kunnes huomasin että moni joka pitää itseään normaalina vetää samat määrät mitä minä, alkudrinkkeinä ja siitä sit baariin oikeasti juomaan pikkutunneille asti. Joka viikonloppu toistuu, joskus jopa molempina päivinä. ja ovat siis omasta mielestään ihan normaaleja kohtuukäyttäjiä.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Sama kun suomalaisia syyllistetään ja holhotaanvaina juomisesta, mutta verrattuna muihin Euroopan maihin, Suomessa ollaan tosi kohtuukäyttäjiä.
Ulkomaalaiset vielä nauraa ja osa varmasti itkee kun näkee että Suomessa on alkoholi-kauppa näin valvottu ja erillään omana kauppanaan.
Suomessa päättäjät kohtelee aikuisia kuin olisivat holhottavia lapsia. Tää on niinku ihan pyllystä.
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina meni eka 8-packi ennen kuin työpäivä ehti päättyä. En näe ongelmaa.
Kateeksi käy noin hyvä työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Juot paljon. Olet poissa ajokunnosta 2/7 illoistasi.
Mihin pitää ajaa?
Vierailija kirjoitti:
THLn mukaan oot täysin alkoholisoitunut. Jos noin sanoisit hoitajalle ja sulla olis lapsi niin se olis välitön lasu. Ite käyn 4-5 kertaa viikossa saunassa ja otan aina yhen pintin saunaan. Terveystarkastuksissa aina kauhistellaa kuinka oon alkoholisoitunut jne vaikka täysin normaali painonen ja työn puolesta tulee 25km ripeetä kävelyä joka työpäivä.
Alkoholismia ei pidä arvioida katsomalla absoluuttisia määriä, vaan miettiä, onko kyse riippuvuudesta. Riippuvuuden voi kehittää itselleen pienilläkin määrillä, jos juominen on säännöllistä.
Tähän liittyy tipattoman pointti. Kun on kuukauden ilman viinaa, huomaa riippuvuuden, jos sellainen on päässyt syntymään. Tuntuuko että ei rentoudu töiden jälkeen kunnolla, kun ei saa viinilasillista. Eikö uni tule ilman yömyssyä jne.
Meillä on joulupäivänä avattu punkku vielä tuossa pöydällä puolillaan pullo ja saunasiiderikin jäi kesken eilen kun en vaan jaksanut juoda. Oli 0,33cl.
Aika kehnoa menoa siis. Juon muutes maun vuoksi, en osta halpoja enkä olveja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on joulupäivänä avattu punkku vielä tuossa pöydällä puolillaan pullo ja saunasiiderikin jäi kesken eilen kun en vaan jaksanut juoda. Oli 0,33cl.
Aika kehnoa menoa siis. Juon muutes maun vuoksi, en osta halpoja enkä olveja.
Ei kalliimpi hinta välttämättä tarkoita parempaa. Missään tuotteessa. Just sayi'n.
Sama kun suomalaisia syyllistetään ja holhotaanvaina juomisesta, mutta verrattuna muihin Euroopan maihin, Suomessa ollaan tosi kohtuukäyttäjiä.
Ulkomaalaiset vielä nauraa ja osa varmasti itkee kun näkee että Suomessa on alkoholi-kauppa näin valvottu ja erillään omana kauppanaan.