Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vaihtaa laitosta?

Vierailija
17.01.2021 |

Haluan hakea eri paikkakunnan lukioon (painotettu opetus).
Asun n. 400km päässä sieltä tällä hetkellä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää saada oma sosiaalityöntekijäsi vakuuttuneeksi siitä, että ko. painotettu opetus olisi todella eduksi toipumusesi kannalta. Minkä alan painotuksesta on kysymys?

Vierailija
6/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää saada oma sosiaalityöntekijäsi vakuuttuneeksi siitä, että ko. painotettu opetus olisi todella eduksi toipumusesi kannalta. Minkä alan painotuksesta on kysymys?

Matematiikkapainotus, olen matemaattisesti lahjakas (ei ole mun mielipide pelkästään vaan lääkärin/psykologin/opettajan ym.)

Vierailija
7/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh

Vierailija
8/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä saat matikan opetusta lähilukiossakin. Miksi ihmeessä lähtisit 400 km:n päähän? Onko peruskoulun päättötodistus vai onko kesken?

Vierailija
9/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä saat matikan opetusta lähilukiossakin. Miksi ihmeessä lähtisit 400 km:n päähän? Onko peruskoulun päättötodistus vai onko kesken?

Lähilukiossa ei ole erikoiskursseja. :/ suoritan nyt 9lk

Vierailija
10/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivölä?

Vierailija
11/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt ihan varmasti opiskelemaan matematiikan erikoiskurssien asiat jollain tavalla etänä, vaikka et pystyisikään suorittamaan niitä virallisesti. Sen lisäksi voit suorittaa yliopistojen tarjoamia MOOC-kursseja esim. matematiikasta ja ohjelmoinnista. Sinuna minä keskittäisin energiani (oman toipumisesi lisäksi) siihen, miten saat mahdollistettua tällaisen etäopiskelun. Sen toteutuminen on paljon realistisempaa kuin laitoksen vaihto.

Kirjoitin itse ylioppilaaksi 6,5 sisäänpääsykeskiarvon maalaislukiosta, jossa ei opetettu matematiikasta mitään ylimääräistä. Se ei estänyt minua jatkamasta opiskeluja Otaniemen tefyllä ja väittelemästä tekniikan tohtoriksi.

Vierailija
13/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyt ihan varmasti opiskelemaan matematiikan erikoiskurssien asiat jollain tavalla etänä, vaikka et pystyisikään suorittamaan niitä virallisesti. Sen lisäksi voit suorittaa yliopistojen tarjoamia MOOC-kursseja esim. matematiikasta ja ohjelmoinnista. Sinuna minä keskittäisin energiani (oman toipumisesi lisäksi) siihen, miten saat mahdollistettua tällaisen etäopiskelun. Sen toteutuminen on paljon realistisempaa kuin laitoksen vaihto.

Kirjoitin itse ylioppilaaksi 6,5 sisäänpääsykeskiarvon maalaislukiosta, jossa ei opetettu matematiikasta mitään ylimääräistä. Se ei estänyt minua jatkamasta opiskeluja Otaniemen tefyllä ja väittelemästä tekniikan tohtoriksi.

No joo mutta haluaisin muutenkin päästä pois.

Vierailija
14/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/15 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo mutta haluaisin muutenkin päästä pois.

Joskus voi joutua odottamaan. Mutta mitä paremmin käyttäydyt ja toimit sinuun asetettujen odotusten mukaisesti sekä noudatat sairautesi hoitosuunnitelmaa, sitä todennäköisemmin pääset pois enemmin kuin myöhemmin. Jos kiukuttelet, et suostu tekemään sinulta pyydettyjä juttuja jne. katsotaan se todisteeksi siitä, että kuntosi ei ole vielä tarpeeksi hyvä sinun kotiuttamiseesi.

Ja mitä tulee laitoksen vaihtamiseen: se toinen laitos voi olla paljon ikävämpi paikka kuin nykyisesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan