Miten vaihtaa laitosta?
Haluan hakea eri paikkakunnan lukioon (painotettu opetus).
Asun n. 400km päässä sieltä tällä hetkellä.
Kommentit (15)
Sinun pitää saada oma sosiaalityöntekijäsi vakuuttuneeksi siitä, että ko. painotettu opetus olisi todella eduksi toipumusesi kannalta. Minkä alan painotuksesta on kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää saada oma sosiaalityöntekijäsi vakuuttuneeksi siitä, että ko. painotettu opetus olisi todella eduksi toipumusesi kannalta. Minkä alan painotuksesta on kysymys?
Matematiikkapainotus, olen matemaattisesti lahjakas (ei ole mun mielipide pelkästään vaan lääkärin/psykologin/opettajan ym.)
Kyllä sinä saat matikan opetusta lähilukiossakin. Miksi ihmeessä lähtisit 400 km:n päähän? Onko peruskoulun päättötodistus vai onko kesken?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä saat matikan opetusta lähilukiossakin. Miksi ihmeessä lähtisit 400 km:n päähän? Onko peruskoulun päättötodistus vai onko kesken?
Lähilukiossa ei ole erikoiskursseja. :/ suoritan nyt 9lk
Pystyt ihan varmasti opiskelemaan matematiikan erikoiskurssien asiat jollain tavalla etänä, vaikka et pystyisikään suorittamaan niitä virallisesti. Sen lisäksi voit suorittaa yliopistojen tarjoamia MOOC-kursseja esim. matematiikasta ja ohjelmoinnista. Sinuna minä keskittäisin energiani (oman toipumisesi lisäksi) siihen, miten saat mahdollistettua tällaisen etäopiskelun. Sen toteutuminen on paljon realistisempaa kuin laitoksen vaihto.
Kirjoitin itse ylioppilaaksi 6,5 sisäänpääsykeskiarvon maalaislukiosta, jossa ei opetettu matematiikasta mitään ylimääräistä. Se ei estänyt minua jatkamasta opiskeluja Otaniemen tefyllä ja väittelemästä tekniikan tohtoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Pystyt ihan varmasti opiskelemaan matematiikan erikoiskurssien asiat jollain tavalla etänä, vaikka et pystyisikään suorittamaan niitä virallisesti. Sen lisäksi voit suorittaa yliopistojen tarjoamia MOOC-kursseja esim. matematiikasta ja ohjelmoinnista. Sinuna minä keskittäisin energiani (oman toipumisesi lisäksi) siihen, miten saat mahdollistettua tällaisen etäopiskelun. Sen toteutuminen on paljon realistisempaa kuin laitoksen vaihto.
Kirjoitin itse ylioppilaaksi 6,5 sisäänpääsykeskiarvon maalaislukiosta, jossa ei opetettu matematiikasta mitään ylimääräistä. Se ei estänyt minua jatkamasta opiskeluja Otaniemen tefyllä ja väittelemästä tekniikan tohtoriksi.
No joo mutta haluaisin muutenkin päästä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo mutta haluaisin muutenkin päästä pois.
Joskus voi joutua odottamaan. Mutta mitä paremmin käyttäydyt ja toimit sinuun asetettujen odotusten mukaisesti sekä noudatat sairautesi hoitosuunnitelmaa, sitä todennäköisemmin pääset pois enemmin kuin myöhemmin. Jos kiukuttelet, et suostu tekemään sinulta pyydettyjä juttuja jne. katsotaan se todisteeksi siitä, että kuntosi ei ole vielä tarpeeksi hyvä sinun kotiuttamiseesi.
Ja mitä tulee laitoksen vaihtamiseen: se toinen laitos voi olla paljon ikävämpi paikka kuin nykyisesi.
Up