Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtoehto sähköautolle!

Vierailija
16.01.2021 |

Olen pienituloinen eikä minulla ole missään nimessä varaa edes halvimpaan sähköautoon. (En kyllä pidä sähköautoja Suomeen edes kovin hyvin soveltuvina).

Koska olen luontoihminen, tankkaan diesel-autooni MY dieseliä. Se on jopa sähköautoilua paljon ympäristöystävällisempää kun ottaa koko tuotantoketjun huomioon.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät ministerit eivät käsitä miten moni ajaa alle 5000 euron autolla koska muuhun ei ole varaa. Itse asun pk-seudulla ja ympäristöministerin mukaan täällä on hyvät julkiset liikenneyhteydet. Mutta ei ottanut huomioon miten monessa paikassa bussiyhteydet on lopetettu kokonaan. Eli pk-seudullakin voi olla tilanne että on pakko olla auto!

Vierailija
2/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä valinta. Kuitenkin keskipitkällä aikavälillä biodiesel kannattaa varata raskaan liikenteen käyttöön, koska sitä voidaan tuottaa vain vähäisiä määriä. Henkilöautoliikenne voidaan helpommin sähköistää tai miettiä P2X-ratkaisuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tankkaa e85 etanolia, sitä on helpompi tuottaa monenlaisista jätteistä

Vierailija
5/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koppimopo. Niitä saa muutamalla tonnilla, eikä tarvitse korttia.

Vierailija
6/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten säästää ympäristöä ja kukkaroa ja hermojaankin kun jättää kaikki ylimääräiset ajot ajamatta. Näin niinkun kaksi bensa-autoa omistavana enkä ole autoistani mihinkään luopumassa.

Vierailija
7/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluhan sie pienituloisena oot jos kalliimpaa polttoainetta autoosi tankkaat. Provo!

Vierailija
8/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä valinta. Kuitenkin keskipitkällä aikavälillä biodiesel kannattaa varata raskaan liikenteen käyttöön, koska sitä voidaan tuottaa vain vähäisiä määriä. Henkilöautoliikenne voidaan helpommin sähköistää tai miettiä P2X-ratkaisuja.

----

Olen pienituloinen biologi ja valitettavasti sähköauton hankinta on täysin epärealistinen ajatus. Raha riittää juuri ruokaan ja vuokraan. Sähköauton puffaajat eivät käsitä ihmisten vähävaraisuutta! Ja mitä tulee dieseliin, MY Diesel on parempi kuin sähköauto kokonaispäästöjen (ml tuotantokustannukset) suhteen.

Vierailija
9/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ostamassa Ruotsista dieselin ja tankkaan kanssa tuota MY dieseliä. Luonto kiittää ja minun ei tarvitse hermoilla jonkun sähköauton kanssa Pohjois-Suomessa.

Vierailija
10/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
11/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvä vaihtoehto sähköautolle on auto jossa on vähintään 5-litrainen bensakone.

Vierailija
12/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät ulos halliuksesta! Köyhdyttävät oman maansa kansalaiset ja sallivat terro.istien tulla Suomeen. En äänestä heitä enää.

Vierailija
14/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
15/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ajelen tuolla 4.0l Land-Cruiserilla niin kauan, kuin se käy ja kukkuu. Ja kukkuuhan se. Eikä haittaa, vaikka hankeen jää taakse musta pilvi, kun pakkasaamuna käynnistää.

16/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaan liian myöhään tällaiset my dieselit ym. kurat, olisi pitänyt tulla pari vuosikymmentä sitten.

Nyt moni autonvalmistaja on lopettamassa polttomoottori tuotantoaan.

Vierailija
17/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Tulee vaan liian myöhään tällaiset my dieselit ym. kurat, olisi pitänyt tulla pari vuosikymmentä sitten.

Nyt moni autonvalmistaja on lopettamassa polttomoottori tuotantoaan.

Käytettyjä polttomoottoriautoja tulee olemaan käytössä vielä vuosikymmeniä.

Vierailija
18/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota  muutama vuosi niin vetyautot lyövät itsensä lävitse.

Ylivoimaisen käytännöillisiä.

Vierailija
19/19 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten kaikki olivat huolissaan siitä että oljy loppuu. Nyt ei ole enää kukaan. Mitä jos ajateltaisiin todella ISOSTI ja annettaisiin öljyn loppua. Eiköhän maapallo ala siitä toipua pikkuhiljaa.

Itse ajan pienellä bensiiniautolla, mutta vältän ylimääräistä rissaamista : 4000km/vuosi.

Jos jokainen minimoisi omat ajokilometrinsä, sillä voitettaisiin kaikki autojen päästövähennystoimet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi