Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ei avaudu ikinä hiukkaakaan asioistaan, luovutanko?

Vierailija
16.01.2021 |

Olemme tunteneet jo vuosia. Tutustuimme, kun asuimme aika lähekkäin ja olimme samassa harrastuksessa. Hän muutti kauas pois kotiseuduilleen takaisin ja itsekin toiselle paikkakunnalle ja olemme lähinnä viestitelleet, tapaamme vain n. kerran vuodessa.
Viestit ovat sellaisia arkisiin hommiimme liittyviä, joidenkin kuvien jakamista, ei sen kummempaa. Jos joskus kysyn vähänkin henkilokohtaisempaa, vaikka vain, että onko miehelläsikin samaan aikaan loma, hän ei vastaa. Seuraavana päivänä kertoo taas jostain lihakeitosta, jota teki perheelleen ison kattilallisen. Sitten taas tällaista viestintää, kunnes kerron oman tyttäreni menosta autokouluun ja kysyn jotain vaikka että onko hänen lapsellaan jo kortti, niin ei vastaa. Taas vähän ajan kuluttua arkinen viestintä jatkuu.
Luovutanko jo? Ei tästä oikein ystävyyttä synny :(

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinä et ole hänen ystävä. Ehkä hän ei arvosta sinua. Ehkä sinä olet hänelle vain riesa.

Tätä olen miettinyt paljonkin. Mutta miksi hän sitten kirjoittelee minulle oma-aloitteisestikin niin usein? Ap

No kysy.

Häneltä.

Älä meiltä.

Vierailija
22/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onko ys täväsi ns terveysnatsi.. tunnetaan sama hlö.. katkeroitunut mieste n nielijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään vastaisi noihin sun kysymyksiin. Meillä perheessä vaalitaan muiden perheenjäsenien yksityisyyttä. Miehen ja lapsien asist ovat heidän yksityisiä! En todellakaan puhu heidän töistä, sairauksista, jutuista yhtään mitään! Mä voin omista asioistani puhua niin paljon ystäville kun itse tahdon. Mitä se edes sulle kuuluu miehen loma? Lapsien ajokortit? Asutte eri paikkakunnilla, niin noista ole sulle minkäänlaista pointtia tietää, en ainakaan keksi. Ystävyyteen ei kuulu kyttääminen ja kyylääminen!

No aika vaikea on perheellisen puhua mitään henkilökohtaista jos ei voi edes "paljastaa" onko lomalla samaan sikaan miehensä kanssa.

En kyllä ymmärrä  miten tuollainen asia kenellekkään perheen ulkopuoliselle kuuluu.

No sellaista jutustelua. Johan me töissäkin kerrotaan tuollaiset asiat. "Onks sun miehelläsikin loma?" Hui kauheeta. Hirvittävää utelua! Multa on udeltu tuollaista topsrcretiä monet kerrat! En ole edes tajunnut....

Vierailija
24/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin tollasen kaveraamisen.

Vierailija
25/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen, joka ei anna mitään itsestään, joutaa romukoppaan. Mulla yksi entinen ystävä, ei kertonut mitään itsestään, mutta oli hyvinkin vastaanottavainen ja kyseleväinen mun tekemisistä jne. Vähitellen väsyin tuollaiseen, ja "häivytin" tuon kyseisen ystävän entiseksi. Puolensa ja puolensa asiassa, mutta eipä tuollaista jaksa, kun ei olla tasavertaisia.

Vierailija
26/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista on kyylätä toisen asioita. Minulla on paljon ystäviä esim harrastuksista, omista ja lasten. Näiden kanssa keskustelen ainoastaan yhteisistä mielenkiinnon kohteista ja muusta aivan yleisellä tasolla. En kerro perheenjäsenteni asioista  enkä omista henkilökohtaisista asioista, jotka ei liity harrastukseen mitenkään . Enkä utele toisten asioita. Jokainen saa päättää ihan itse mitä haluaa kenenkin kanssa jakaa. Toki apkin saa lopettaa yhteydenpidon mikäli ei saa kyyläystarvettaan tuossa tuttavuudessa riittävästi tyydytettyä.

Vierailija
27/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään vastaisi noihin sun kysymyksiin. Meillä perheessä vaalitaan muiden perheenjäsenien yksityisyyttä. Miehen ja lapsien asist ovat heidän yksityisiä! En todellakaan puhu heidän töistä, sairauksista, jutuista yhtään mitään! Mä voin omista asioistani puhua niin paljon ystäville kun itse tahdon. Mitä se edes sulle kuuluu miehen loma? Lapsien ajokortit? Asutte eri paikkakunnilla, niin noista ole sulle minkäänlaista pointtia tietää, en ainakaan keksi. Ystävyyteen ei kuulu kyttääminen ja kyylääminen!

No aika vaikea on perheellisen puhua mitään henkilökohtaista jos ei voi edes "paljastaa" onko lomalla samaan sikaan miehensä kanssa.

En kyllä ymmärrä  miten tuollainen asia kenellekkään perheen ulkopuoliselle kuuluu.

No sellaista jutustelua. Johan me töissäkin kerrotaan tuollaiset asiat. "Onks sun miehelläsikin loma?" Hui kauheeta. Hirvittävää utelua! Multa on udeltu tuollaista topsrcretiä monet kerrat! En ole edes tajunnut....

Miksi haluat jutustella henkilökohtaisista asioistasi? Minua ainakaan ei kiinnosta kenenkään tuttavan miehen lomailut pätkänkään vertaa. Asia ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
28/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah, en minäkään kaikille kavereille avaudu asioistani, monen kanssa ollaan vaan hyvin pinnallisesti tekemisissä ja se riittää. Yhdelle kaverille oli ongelma kun en someen ikinä kertonut mitään henkilökohtaista. Tajusin ettemme ole läheskään samalla aaltopituudella, nykyisin emme ole edes ystäviä (tosin muista seikoista johtuen). Kas kun ihmiset ovat erilaisia, voit ap joko hyväksyä sen tai olla hyväksymättä.

Vierailija
29/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole minkäänlaista kyyläystarvetta! Hän asuu kaukana, en tunne ainoatakaan ihmistä hänen perheensä mukaanlukien, mutta olen yrittänyt jonkinlaista lähentymistä saada aikaan, jossa tietty läheisyys tulisi, että voitais jakaa ajatuksia, elämää, huoliakin joskus. Tykkään hänestä ja olen toivonut ystävyyttä, en vaan arjen esittelyä, siis pelkästään sitä. En ole typerä utelija, mutta toivonut hänen raottavan hieman yksityisyyden verhoa, että tietty läheisyys tulisi. Mutta ei :( Ap

Vierailija
30/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, nuo on ihan normaaleja kuulumisasioita. Ehkä ystävällesi ne ovat vakavampia, mene tiedä, mutta minun mielestäni on normaalia varsinkin pidemmän yhteydenpidon aikana kertoa myös perheen arjesta. Sinun arkeasihan se myös on.

Vierailija
31/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista on kyylätä toisen asioita. Minulla on paljon ystäviä esim harrastuksista, omista ja lasten. Näiden kanssa keskustelen ainoastaan yhteisistä mielenkiinnon kohteista ja muusta aivan yleisellä tasolla. En kerro perheenjäsenteni asioista  enkä omista henkilökohtaisista asioista, jotka ei liity harrastukseen mitenkään . Enkä utele toisten asioita. Jokainen saa päättää ihan itse mitä haluaa kenenkin kanssa jakaa. Toki apkin saa lopettaa yhteydenpidon mikäli ei saa kyyläystarvettaan tuossa tuttavuudessa riittävästi tyydytettyä.

Eivät nuo ole mitään ystäviä, jotain harrastustuttuja/-kavereita. Eikä siinä ole siis mitään vikaa, harrastuskaverit kyllä rikastuttaa elämää. Ystävät on sitten erikseen

Vierailija
32/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on yksi tuttava, jonka kanssa juttelisin ihan mielelläni yhteisestä mielenkiintomme kohteesta. Koen kuitenkin kiusalliseksi sen, että hän yrittää udella minun muita kuulumisiani ilman, että kertoisi vastaavia asioita ensin itsestään. Antaisi minun itse päättää, minkä verran avaudun.

Vierailija
33/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei halua syventää ystävyyttä kaikkien kanssa. On ihan luonnollista että ihmisellä on 1-2 läheistä luottoystävää ja muut ovat arkisenpia tuttavia.

Kunnioita toisen rajoja.

34/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat jutustella henkilökohtaisista asioistasi? Minua ainakaan ei kiinnosta kenenkään tuttavan miehen lomailut pätkänkään vertaa. Asia ei voisi vähempää kiinnostaa.

Miksi haluat pitää yhteyttä ihmiseen jonka asiat ri pätkääkään kiinnosta?

Vierailija
35/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä on sitten typerää väkeä, kun ei ymmärretä, että ihmissuhteet syntyvät ja elävät vuorovaikutuksessa. Jos ystävän ja hänen perheensä lomasuunnitelmista ei voi kysyä, koska se on liian top secret aihe, niin kyllä minä sanon että kyseessä ei ole mikään ystävyys. Te, jotka sanotte että ette ikinä kysy ystäviltänne mitään niin tiedoksi vaan, teillä ei ole mitään ystäviä.

Toi ap:n harrastama viestittely on ihan perus small talkia ja yhteyden pitoa. Jos toinen ei anna itsestään mitään, niin hän ei vain halua antaa itsestään mitään muuta kuin omilla ehdoillaan. Ap voi pysyä samalla tasolla viestittelyssä tai unohtaa koko ihmisen.

Vierailija
36/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

asperger

Vierailija
37/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole minkäänlaista kyyläystarvetta! Hän asuu kaukana, en tunne ainoatakaan ihmistä hänen perheensä mukaanlukien, mutta olen yrittänyt jonkinlaista lähentymistä saada aikaan, jossa tietty läheisyys tulisi, että voitais jakaa ajatuksia, elämää, huoliakin joskus. Tykkään hänestä ja olen toivonut ystävyyttä, en vaan arjen esittelyä, siis pelkästään sitä. En ole typerä utelija, mutta toivonut hänen raottavan hieman yksityisyyden verhoa, että tietty läheisyys tulisi. Mutta ei :( Ap

Et voi yksipuolisesti päättää olla jonkun ystävä. Sellainen yhteys rakennetaan yhdessä molempia miellyttävän kommunikaation kautta. Tämä ihminen on useita kertoja osoittanut ettei halua sinua liian lähelle, joten hyväksy se ja joko jatka tuttavallista juttelua tai lopeta yhteydenpito. Vaikutat vähän rajattomalta ihmiseltä ja se voi karkoittaa muita etäämmälle.

Vierailija
38/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko selittää, miksi tarvitset lähentyäksesi sitä, että toinen "raottaa yksityisyyden verhoa"?  Kysyn tätä ihan uteliaisuuttani, koska mulla ei ole koskaan ollut tarvetta tuollaiseen. Pystyn jakamaan ajatuksia toisen ihmisen kanssa, vaikka tapaisin hänet ensimmäistä kertaa. Maailmassa on vaikka kuinka paljon mielenkiintoisia asioita, joista voi toisen ihmisen kanssa keskustella ilman, että tietää toisesta oikeastaan mitään. Elämän jakaminen? Eikös elämä ole monilla meistä aika pitkälti just niitä arkisia asioita? Jos nyt vaikka mietin, mitä kertoisin ystävälleni tästä päivästäni, niin olen käynyt pari kertaa koiran kanssa ulkona, siivonnut ja pessyt pyykkiä, tehnyt lohikeittoa ja katsellut telkkaria. Ei mun elämässäni ole tänään tapahtunut sen ihmeellisempää. Huominen menee varmaan aika samalla tavalla kotihommia lukuunottamatta ja ruuaksi teen jotain muuta kuin lohikeittoa. 

Vierailija
39/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin ystävälle viestittelyt mesessä jne.. syy yksinkertaisesti se, että ystävä on ottanut kuvakaappauksia hänen ja muiden ystäviensä välisistä keskusteluista ja laittanut niitä minulle arvostellen muiden tekemisiä. Mulla flippas siinä kohtaa, kun hän oletti minun olevan aina hänen puolellaan kaikessa. Muutenkin sellainen olo etten uskalla enää kertoa mitään omasta elämästäni hänelle, koska olen sata varma, että on juorunnut minunkin asioitani eteenpäin.

Vierailija
40/60 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viestittely tapahtuu? Laittaako hän kuvan facebookiin tai instaan sienikorista ja sä kysyt niissä ketjuissa muuta? Ne ketjut näkee kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi