Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellämme EI OLE VARAA savuloheen!

Vierailija
16.01.2021 |

Kyllä on tuskaa mennä perheen kanssa kalatiskin edestä. Lapset kyllä näkevät kaikki ne merenherkut, mutta milläs köyhä niitä ostaa? Napsaa se suu köyhälläkin savulohelle, mutta millä hän sitä ostaa? Millä? Selitäpä se, sinä mokoma möhömaha!

Kyyneleet lasten poskilla

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin silakkafilettä 400 g ja tein laatikon. Kyllä tuli hyvää ja fileet maksoi alle neljä euroa.

Noi ei varmasti maksanut, jos olet Suomessa!

En ole tuo edellinen, mutta aamulla ostin 440 g silakkafileita K- supermarketista ja maksoivat alle 4 e.

Ovat just uunissa, eikö tuoksu tunnu?

Vierailija
62/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja täynnä ja ne sinun tulosi ja menosi ovat seurausta omistasi.

Voit valita myös sen käytätkö päiväsi katkeruudessa ja muissa negatiivisissa fiiliksissä vellomiseen vai teetkö jotain tilanteelle? Jos tulojen kasvattaminen ei onnistu niin maailma on täynnä hyviä edullisempia ruokia.

Minäkin voisin alla katkera siitä, että:

1. Rytsölällä ja Keskisellä on Lamborghini ja itse joudun ajelemaan useamman vuoden vanhalla ritsalla.

2. Megan ja Harry asuvat LA:ssa kartanossa palvelijoiden keskellä ja itse joudun tyytymään kerrostaloasuntoon ja siihen että joko minä tai vaimo laitetaan itse ruokaa.

Kyllä se Lambo tai kartano kelpaisi köyhemmällekin ja mitäs minä sitten vastaan, kun lapset kyynelsilmin kyselevät, että iskä miksi me ollaan niin köyhiä? Got the picture? Lapset vertaavat aina ja aina joku on rikkaampi.

Itsekin yksinhuoltajan lapsena tiedän miltä tuo tuntuu, mutta usko pois, ei siitä elämönmittasia arpia tule vaan nälkää tehdä työtä unelmiensa eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suu napsaa?

Minä ja mun ulkomaalainen mies vedetään Kossua, Vitut skideistä.

Vierailija
64/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukkoni osti eilen itselleen ja lapselle savulohta kalatiskiltä. Mä en voi syödä, kun olen kalalle allerginen. Meillä on pienet tulot, mutta silti nuo välillä syö lohta. T. Ammattivalittaja

Vierailija
65/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ette syö savulohta. Menetys ei ole massiivinen.

Vierailija
66/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meiilläkään, harmittaa. Eilen tuli palkka reilut 2900 euroa, tänään laskujen maksamisen jälkeen enää 1400 euroa 😥. Ei paljon savulohia ostella.

Voit katsoa peiliin ja syvälle sinne. Jos palkkaa saa käteen 2900 niin kenenkähn vika se on että siitä lähtee laskuihin noin paljon päältä? Ja sitä paitsi lohi kaupassa maksaa luokkaa 20 € ja sen voi hyvin savustaa ihan itse. Tietysti siinä tapauksessa ettei ole ihan tumpelo ja savustus onnistuu omin voimin. Toisaalta en ihmettele yhtä jos ei vaikka onnistuisikaan koska olet onnistunut tuloistasi huolimatta saattamaan itsesi tuollaiseen taloudelliseen ahdinkoon.

Vierailija
67/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheellä ei ole varaa S sarjan Mersuun ja siksi joudummekin ajelemaan 320 iXDrive BMW:llä.

Onneksi lapseni on jo aikuinen joten hän ei joudu kyyneleet silmissä katsomaan kun muut ajelevat S sarjan Mersulla.

Elämä on julmaa ainakin aloittavalla trollilla...

Vierailija
68/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savulohen sijaan voi savustaa itse takassa soijarouhetta. Lapsille maistuu ja ilmasto kiittää!

Vierailija
69/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioin liitissä. 5 eur/päivä/ruho.

Syömme mm. savulohifileetä viikottain. Enempää ei voi kun suolaa tulee liikaa.

Ainiin, meillä ei mene rahaa alkoon ja tupakkaan ;-)

Kokeile sinäkin!

AP:llähän kaikki on savustettua, kun keittiössäkin kessuttavat. Askin hinnalla saa tarjouksesta kilon savulohta.

Keittiössä kessuttelu on kätevää, tulee ruokiin samalla savustus ja tervanmaku.

Vierailija
70/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin. Meeeee tttöööööiiiiiihin.

Vierailija
71/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meiilläkään, harmittaa. Eilen tuli palkka reilut 2900 euroa, tänään laskujen maksamisen jälkeen enää 1400 euroa 😥. Ei paljon savulohia ostella.

Peilissä vika. Minä saan tuon 1400 euroa käteen kuukaudessa, kuten puolisonikin. Silti ostamme usein lohta. Mutta savustankin sen itse, niin saa tuoretta savulohta.

Vierailija
72/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta. (Savustuslaatikko on 10€, purut 5€ ja lohenpala 5-10€.) Jos valmiina ostaa niin just katoin että valmiiksi savustettu lohenpala 700 g 5-10€. Säästä vuosi niin varmaan syötte savulohta.

Vierailija
73/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette osta kokonaista norjalaista lohta alemyynnistä, ja nakkaa sähkösavustimeen... tulee ok makuista niinkin

Vierailija
74/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei savulohi ole ihmiselle pakollista. Osta pussi kuivia herneitä, alle euron maksaa, ja liota ha keitä soppa. Syötte monta päivää, kun sitä tulee iso kattilallinen mäskiä, jota pitää lantrata. Menkää ulkoilemaan ja katsomaan kaunista talvimaisemaa. Asennekysymys!

Vierailija
75/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat siis joskus saaneet savulohta ja ovat pitäneet siitä niin paljon, että itkettää, jos sitä ei saa?

Jotenkin epäuskottavaa. En ole vielä tavannut lapsia, jotka pitävät noin paljon kalasta.

Vierailija
76/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää lasten kannalta, mutta tällaisia tilanteita voisi ennaltaehkäistä kouluttautumalla niin, että oikeasti työllistyy ja saa kunnon palkan jolla elää mukavasti. Ehkä lapset ottavat tilanteesta opikseen, jotta näiden omat mahdolliset lapset eivät joudu elämään tulevaisuudessa yhtä ankeaa elämää.

Vierailija
77/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohi 6e kilo ja savstuspussi pari euroa. Ihan kotiuunissa valmistuu. Ja parempaa kuin kaupan kun saa lämpimänä lautaselle!

Vierailija
78/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalolainen ei tee sähkösavustimella mitään, mutta voi ostaa kympillä savustuslaatikon ja käydä jossain yleisellä laavulla valmistamassa kalansa. Lapsille jää siitä kiva perintö.

Hieno idea, ei vaan taida moni vanhempi vaivautua. Sen kun pitää olla valmista.

Ovatkos savustuspussit vielä markkinoilla? Tulos (maku) ei ollut niin hyvä kuin savustuspöntöllä, ehkä muutama extra-sokerinpala pussiin auttaisi?

Vierailija
79/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savustettu kala on aina sitä mikä ei ole myyty tuoreena eli vähän vanhaa. Sun lapset näkee nälkää koska sä käytät niiden lapsilisät tupakkaan ja viinaan vaikka voisit ostaa niille alusvaatteet hammasharjat pullovettä ja savulohta kerran kuussa . Lapsilisä on lapsille eikä aikuisille .

Vierailija
80/98 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motonetistä sähkösavustin, n. 40e. Kaupasta lohi, n. 10e/kg. Veitsi fileointiin n.20e. Merisuola n. 1e/kg. Leppälastut, n. 1,50e. Sokeripalat n. 1,50e.

Noin.

Juu, saattaa kirpaista alkuinvestointi, mutta lapsilisät tulee jo parin viikon päästä. Niillä kun ostat koko setin niin jatkossa kun lasten suut napsaa savulohelle niin ei tarvitse enää mennä kalatiskin ohi vaan menette tiskille ostamaan kalaa ja kotiin savustamaan.

Ai niin, leivinpaperia tarvitset myös, n. 1,50e/rulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän