Perheellämme EI OLE VARAA savuloheen!
Kyllä on tuskaa mennä perheen kanssa kalatiskin edestä. Lapset kyllä näkevät kaikki ne merenherkut, mutta milläs köyhä niitä ostaa? Napsaa se suu köyhälläkin savulohelle, mutta millä hän sitä ostaa? Millä? Selitäpä se, sinä mokoma möhömaha!
Kyyneleet lasten poskilla
Kommentit (98)
Kannattaa äänestää perussuomalaisten niin tämäkin ongelma korjaantuu.
Teil on sentään perhe. Lohduttakaa toisianne.
Minä tungen yksin itkuntuhruisin silmin savulohta kiduksiini ja harmittelen kun olen aina yksinäinen.
Tasan ei käy onnenlahjat.
Useimmat duunarit ostavat savulohensa vain silloin, kun se on mojovassa tarjouksessa esim. meidän kaupassa to-pe 8,90€/kg.
Me ostetaan mielellään alennuksesta lohi, suolataan ja leikataan valkosipulia päälle. Ja eikun savustuspönttöön, menee 45-60 min ja valmista on. Pönttö on toki arvokas kertasatsaus, omani maksoi jotain 45 egee eli ei ollut kallein mahdollinen. Mutta ajaa asiansa. Ap on trolli, mutta vinkkinä muille.
Olen syönyt savustettua kalaa koko ikäni. Siis jo yksivuotiaana lapsena. Isoisä oli ahkera kalastaja, joten meille tuotiin kalaa pöytään ihan suoraan järvestä. Ja jos ei kalamiehellä tuuri käynyt, haettiin saalis ruokakaupan tiskiltä. 2
Asioin liitissä. 5 eur/päivä/ruho.
Syömme mm. savulohifileetä viikottain. Enempää ei voi kun suolaa tulee liikaa.
Ainiin, meillä ei mene rahaa alkoon ja tupakkaan ;-)
Kokeile sinäkin!
Miksi viety lapset kalatiskin lähelle? Kierrä se kalatiski kaukaa, niin ei napsa lasten suut. Toinen juttu on sitten se, että ostat savustimen. Sähköllä toimivan. Sinne tarjouslohi savustumaan ja on lapsille halpaa savulohta.
Se savustin ei maksa juuri mitään, eli haukkuu hintansa äkkiä pois.
Ei se ole mikään luksusherkku. Pitää olla todella ongelmainen rahankäyttäjä ellei muutamaa kertaa vuodessa ole savuloheen varaa. Jätä röökit ja alkoholi ostamatta!!!
Vierailija kirjoitti:
Asioin liitissä. 5 eur/päivä/ruho.
Syömme mm. savulohifileetä viikottain. Enempää ei voi kun suolaa tulee liikaa.
Ainiin, meillä ei mene rahaa alkoon ja tupakkaan ;-)
Kokeile sinäkin!
AP:llähän kaikki on savustettua, kun keittiössäkin kessuttavat. Askin hinnalla saa tarjouksesta kilon savulohta.
Kerrostalolainen ei tee sähkösavustimella mitään, mutta voi ostaa kympillä savustuslaatikon ja käydä jossain yleisellä laavulla valmistamassa kalansa. Lapsille jää siitä kiva perintö.
Vierailija kirjoitti:
Osta lohi, osta sähkösavustin ja leppähaketta. Savusta ostamasi lohi. Toista seuraavan kerran kun haluat lohta. Jätä savustimen osto pois.
Savukala on halvempaa kaupassa kuin savustin ja leppähake. Jos säästää euron kuussa niin menee 30 kk, että voi ostaa savustimen. Sitten 10 kk säästämistä, että saa haketta. Lisäksi jos asuu kerrostalossa, eikä ole grillipaikkaa, niin on aika hankalaa savustaa. Paljonko klapipussi maksanee? Tulitikut on onneksi edullisia :D
Kyllä en ostanut ruodotonta lohifilettä, kun oli 30% alelappu päällä, parasta ennen huomenna. Kyllä jäi sähkösavustimeni nyt itkuntuhruisin silmin huutamaan lohen perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin silakkafilettä 400 g ja tein laatikon. Kyllä tuli hyvää ja fileet maksoi alle neljä euroa.
Noi ei varmasti maksanut, jos olet Suomessa!
Silakkafileitä saa usein 5-6 eurolla kilon. Mutta sitähän sinä et tiedä, kun tuskin olet silakoita koskaan ostanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Teil on sentään perhe. Lohduttakaa toisianne.
Minä tungen yksin itkuntuhruisin silmin savulohta kiduksiini ja harmittelen kun olen aina yksinäinen.
Tasan ei käy onnenlahjat.
Itkuntuhruisuus helpottanee jos alat laittaa savulohta suuhusi.
Hei ap, keksin teille uuden tavan ansaita rahaa ja päästä taas savulohen makuun!
Aloita vlogi lapsista, joiden suu napsaa. Minua ainakin huvittaisi katsoa videoita, joissa lasten suu napsaa - ehkäpä suorastaan rytmikkäästi.
Sellaiset napsusuuvideot herättäisivät varmasti kiinnostusta, saisit sponsoreita ja rahaa ostaa savulohta.
Älä kuitenkaan anna sitä lapsille, vaan syö itse. Eihän tokikaan kannata tappaa kultamunia munivaa hanhea. Lapset pitää jättää savulohetta, niin että suu napsaa entiseen tapaan.
Entäs sitten? Jääpähän epäterveellinen savukala syömättä.
Itkivätkö ihan ääneen vai valuiko kyyneleet äänettömästi?