Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin tehdä pakkaspäivän ruoaksi chili con carnea johon tulee myös tummaa suklaata + korianteria, onkohan hyvää?

Vierailija
16.01.2021 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän

Vierailija
2/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aidolta meksikolaisruoalta noilla lisäyksillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök.

Vierailija
4/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma suklaa on tosi hyvä lisäys chili con carneen! Autenttinen maku tulee :)

Vierailija
5/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli todella hyvää vaikka ihan oikeaoppisesti en pystynyt noudattamaan reseptiä kun kaupassa ei ollut tuoretta korianteria ollenkaan. Tein ruoan näin:

Paistoin 500 g naudan paistijauhelihaa ja sekaan loppuvaiheessa 4 valkosipulinkynttä, korianterijauhetta, jeeraa, chilisekoitusta ja savupaprikaa. Sitten purkki tomaattimurskaa + pieni tötterö tomaattipyrettä sekaan. Nämä kiehuivat miedosti kannen alla noin 20 min jonka jälkeen sekoitin joukkoon purkillisen kidneypapuja valutettuna. Vielä 10 min jälkeen 2 riviä tummaa suklaata (sellainen ohuen ohut levy) paloina ja sen sulattaminen kastikkeeseen.

Tarjosin ruoan keitetyn villiriisiseoksen kanssa sekä vieressä vielä avokado-punasipuli-limesalaatti ja kermaviiliä. Upposi hyvin kaikille eikä suklaa maistunut yhtään liikaa vaikka tuoksui kyllä hyvin.

Vierailija
6/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus jotain tex mex -maustetta jossa ihan selvästi havaitsi kaakaon, joten se suklaa sopii varmasti. Minulle ei vaan ne korianterin lehdet, siemenistä tykkään.

Vierailija
7/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaan puuttuessa raakakaakaojauhekin toimii.

Vierailija
8/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aidolta meksikolaisruoalta noilla lisäyksillä.

Nimenomaan! Nam.

Vierailija
9/11 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on muita syöjiä niin kysy maistuuko niille korianteri. Kun toisillehan, kuten esim. minulle, Joka muuten olen melko kaikkiruokainen, korianteri maistuu saippualta.

Vierailija
10/11 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä ihan nostaa tätä kun tein tätä ruokaa pitkästä aikaa ja piti googlaamalla etsiä viime resepti. Tällä kertaa lisäsin suippopaprikan tuohon chiliin ja riisin joukkoon höyrytettyä maissia. Kermaviili puuttuu. 

Mutta ai että kuinka hyvää on nam nam :) Suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
11/11 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalassa lämmössä, jos sulla on vielä aikaa pitkään ja hartaasti hauduttaa sitä, niin hyvää tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi