Minä en ymmärrä leikkauksista sitä miksei potilas saa riisua ja pukea itse itseään
Hmph, tulee sellainen olo että koskemattomuutta on loukattu. Eikä edes kerrotta oikein että mitä siellä salissa tehdään, sain vasta myöhemmin tietää että siellähän on joutunut olla alapää paljaana(minulla leikattiin alavatsaa) ties minkälaisessa asennossa!!!1 Miksi potilaalle edes laitetaan peittoa päälle kun heti kun nuppi sammuu niin riisutaan ja väänellään ties miten!
Sitten vielä sellainen, että miksi joillakin on leikkaukseen mennessä ja tullessa vain kaapu? Olisi paljon siveämpi olo jos tietäisin ettei siellä ole minua jouduttu pukemaan ja riisumaan vaan vain siiretty kaapua. Minulla oli ihan kunnon sairaalan paksut kamppeet päällä kun menin ja kun heräsin!
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan joka leikkaukseen olen itse vaihtanut vaatteet, samoin pukenut sen jälkeen.
Onpa erikoista
USAssa on yksityiset pukukopit ja lukolliset sailytyskaapit vaatteita varten. Ei koskaan riisuduta laakarin lasnaollessa vaan han tulee sitten kun on jo kaapu paalla.
Muistaakseni leikkaukseenkin menin kaapu paalla, se mita tapahtui sen jalkeen ei minua kiusaa. Olin vaan onnellinen etta niin hyvin leikattiin ja ommeltiin etta en tarvinnut edes aspiriinia kun mitan kipuja ei ollut.
Ei sulla lapsia ole. Raskauksien ja synnytysten yhteydessä alapäätä räpelletään sen verran, että ei kyllä tunnu missään enää jos sairaalassa joutuu alapää paljaana olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin tehtiin niin että ylläni oli se selästä avoin leikkauspaita ja päälleni laitettiin vielä lämmitetty peitto siksi aikaa kunnes nukahdin. Kun heräsin minut oli puettu sairaalan pyjamaan niin kuin pitikin. Pointtini on tämä: On armeliasta että leikkauspotilas ei tiedä mitä kaikkea hänelle on tehty vaan nukkuu koko operaation ajan. Eli vähän nyt pipoa löysemmälle ap!
Mitä siellä tehdään mikä on niin kamalaa ettei pitäisi tietää? Ei kyllä tule mitään mieleen
Leikkaus on aina traumaattinen kokemus keholle ja useimmille ihmismielille, voisi jäädä aika pahat traumat jos silmät ammoollaan tuijottaisit kuinka vaikka vatsasi avataan täysin auki jne..mietippä nyt vähän.
Alapeukuttajat sitä mieltä ettei leikkaus ole keholle traumaattinen tai että mieli järky jos katselee avattua mahaansa?
Mitä helvettiä nykypäivän nuoret trollit netistä oikein katselevat??
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista, mulla äskettäin tehtiin umpparin poisto(oli jo vähän pahempi tilanne, oli posahtanut ja muuta) ja mulla oli alushousut ihan päällä kun heräsin.
Jaha, kenen alushousut? Heräsipä minun uteliaisuus.
On paljon sellaisia leikkauksia joiden jalkeen ei kylla pysty pukemaan mitaan paalleen. Tai koskisi ihan kamalasti jos puettaisi vasta kun on herannyt. Joku tolkku nyt naihin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattais varmaan sheivata
Kyllä! Ja pitää kroppa kunnossa, ettei tarvi sitten umpisuolen puhjettua hävetä velttoja vatsalihaksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan joka leikkaukseen olen itse vaihtanut vaatteet, samoin pukenut sen jälkeen.
Minä laitan aina leikkauksiin parhaat juhlavaatteet samoin kuin muihinkin tärkeisiin tilaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista, mulla äskettäin tehtiin umpparin poisto(oli jo vähän pahempi tilanne, oli posahtanut ja muuta) ja mulla oli alushousut ihan päällä kun heräsin.
Jaha, kenen alushousut? Heräsipä minun uteliaisuus.
Ihan omat oli :) Oli siinä muutakin juttua mutta niistä en tänne ala avautumaan. Mutta silloin jos on paha tilanne edessä on yks hailee näkeekö joku lääkäri/hoitaja sun alapään vai ei. Ja ne on kyllä työnsä puolesta nähnyt varmasti ihmiskehoja vaikka minkälaisia.
Nyt mua odottaa kolonoskopia, hyi hitto. Sitä en odota ollenkaan ja tietenkin joutuu olemaan persus paljaana.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki leikkaukset pitäisi suorittaa niin, että potilas pystyy observoimaan tilannetta.
Tai ääritapauksessa obduktoimaan.
Synnytyksissäkin käy kaikki hospitaalin mieshoitajat ja lääkärit ottamassa selfietä emäntäs paljaasta pillusta!
Jos sulla alamahaleikkaus, varsinkin jos tähystämällä leikattu, niin sulle laitettu myös virtsakateri, mietipä vielä sitäkin! Kyllä on kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä pidän vasemmalla kädellä kiinni haavanlevittäjästä, että lääkäri näkee leikata :D.
Leka kirjoitti:
Missäs päin Suomea pestään vielä "keltaisilla aineilla", ellei kyseessä ole hätäleikkaus? 🤔
Taitaa olla Porvoon suunnalla.
Olen käynyt pienen elämäni aikana viidessä leikkauksessa, kerran Oulaskankaalla, kerran Oulussa ja kolme kertaa Turussa. Ihan jokaikinen kerta olen ollut aivan keltainen herätessäni. Eli veikkaan että aika monessa paikassa
Älä puhu paskaa, onhan niitä pervoja lääkäreitä ja hoitajia joita on jäänyt kiinni. Nekin ovat ihmisiä joilla on fetissejä samalla lailla kuin muillakin ihmisillä.