Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en ymmärrä leikkauksista sitä miksei potilas saa riisua ja pukea itse itseään

Vierailija
16.01.2021 |

Hmph, tulee sellainen olo että koskemattomuutta on loukattu. Eikä edes kerrotta oikein että mitä siellä salissa tehdään, sain vasta myöhemmin tietää että siellähän on joutunut olla alapää paljaana(minulla leikattiin alavatsaa) ties minkälaisessa asennossa!!!1 Miksi potilaalle edes laitetaan peittoa päälle kun heti kun nuppi sammuu niin riisutaan ja väänellään ties miten!

Sitten vielä sellainen, että miksi joillakin on leikkaukseen mennessä ja tullessa vain kaapu? Olisi paljon siveämpi olo jos tietäisin ettei siellä ole minua jouduttu pukemaan ja riisumaan vaan vain siiretty kaapua. Minulla oli ihan kunnon sairaalan paksut kamppeet päällä kun menin ja kun heräsin!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin, olisithan varmasti saanut itse riisua ja herättyäsi pukeakin, mutta olisit sitten joutunut makoilemaan alasti ja hereillä aika kauan. Olen ollut todennäköisesti samassa leikkauksessa ja sen luonteen vuoksi nyt on vain oltava sekä alavartalo että ylävartalo (EKG) paljaana.

Hui en tiedä oliko minulla ylävartalo paljaana, minulla törkkäsi hoitaja kyllä ne sydänläpät jo sinne rintaan ja lähialueille paidan välistä jo kun olin hereillä! Ja mitenhän he olisivat saaneet minulta riisuttua kaikki sairaalatakit ja pitkähihaiset paidat kun minulle on jo laitettu tippa käteen ja kaikki värmeet ja anturit päähän...en usko että olin ylävartalo paljaana mutta alavartalo ainakin! Hyi olkoon. Mikä leikkaus?!

Ap

Vierailija
22/55 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut parempi vain kuolla.

Minä en olisi kuollut jos en olisi mennyt tuonne, ei ollut niin vakava asia! Olisin vain halunnut etukäteen tietää tapahtumista! Te jotka alapeukutatte kertokaapa oma kantanne sitten?!

Ap

Trollihan tämä, turha kommentoida typeryyksiä enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin tehtiin niin että ylläni oli se selästä avoin leikkauspaita ja päälleni laitettiin vielä lämmitetty peitto siksi aikaa kunnes nukahdin. Kun heräsin minut oli puettu sairaalan pyjamaan niin kuin pitikin. Pointtini on tämä: On armeliasta että leikkauspotilas ei tiedä mitä kaikkea hänelle on tehty vaan nukkuu koko operaation ajan. Eli vähän nyt pipoa löysemmälle ap!

Vierailija
24/55 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, mitä väliä? Luulin ettei me suomalaiset olla noin arkoja alastomuuden suhteen

Vierailija
25/55 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökin aina luudanvarrella joka koloon mihin se luuta vain mahtuu kun potilas on taju kankaalla. Taisin tökkiä sinuakin.

Vierailija
26/55 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha joo siellä ne on kauniit sairaanhoitajattaret nauraneet sun pyhille paikoillesi ja mieshoitajat vähän tumputelleet katsellessaan Betadinen levitystä häpykarvoillesi!

Vierailija
27/55 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi en voi koskaan mennä leikkaukseen.

En ymmärrä miten tämänkaltaisia ajatusmaailmoja omaavat ihmiset pärjäävät elämässä. "iiiiik lääkärit ja hoitajat näkee alasti, kuolen vaikka mielummin" Lähes jokainen ihminen jossain vaiheessa elämäänsä leikkauspöydälle joutuu, joko sitten puudutettuna tai nukutettuna. Toki itse saa aina valita, ei kukaan sairaalasta tule aikuista ihmistä kotoa repimään vaikka olisi kuolemansairas.

Vierailija
28/55 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki leikkaukset pitäisi suorittaa niin, että potilas pystyy observoimaan tilannetta.

Taitaisit observoida itsesi pyorryksiin.

Vierailija
29/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoksi en voi koskaan mennä leikkaukseen.

Mutta synnyttämässä voi käydä, ja alasti saunassa tuntemattomien kanssa? Logiikka

Vierailija
30/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut parempi vain kuolla.

Minä en olisi kuollut jos en olisi mennyt tuonne, ei ollut niin vakava asia! Olisin vain halunnut etukäteen tietää tapahtumista! Te jotka alapeukutatte kertokaapa oma kantanne sitten?!

Ap

Kantamme on, että tämä on sen verran p*ska provo, ettei tähän jaksa edes lähteä mukaan. Ensi kerralla paremmalla onnella sitten.

Vierailija
31/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin tehtiin niin että ylläni oli se selästä avoin leikkauspaita ja päälleni laitettiin vielä lämmitetty peitto siksi aikaa kunnes nukahdin. Kun heräsin minut oli puettu sairaalan pyjamaan niin kuin pitikin. Pointtini on tämä: On armeliasta että leikkauspotilas ei tiedä mitä kaikkea hänelle on tehty vaan nukkuu koko operaation ajan. Eli vähän nyt pipoa löysemmälle ap!

Mitä siellä tehdään mikä on niin kamalaa ettei pitäisi tietää? Ei kyllä tule mitään mieleen

Vierailija
32/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä ihan oikeasti täysin naurettavaa. Olisiko tässä kohta sopivaa sanoa että ”first world problems” tai ”check your privilege”, vaikka noita muuten inhoonkin.

Vierailija
33/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä kun ne hieroskelevat sillä keltaisella desifiointiaineella ympäri ämpäri! Minulla oli ihan häpykarvoissa ja persposkissa asti!! Hyi olkoon!

Ap

Kivempihan se olisi leikkaukset tehdä puhdistamatta leikkausaluetta etukäteen.

Vierailija
34/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista, mulla äskettäin tehtiin umpparin poisto(oli jo vähän pahempi tilanne, oli posahtanut ja muuta) ja mulla oli alushousut ihan päällä kun heräsin. 

Vierailija
35/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä tehdään mikä on niin kamalaa ettei pitäisi tietää? Ei kyllä tule mitään mieleen

Leikkaus on aina traumaattinen kokemus keholle ja useimmille ihmismielille, voisi jäädä aika pahat traumat jos silmät ammoollaan tuijottaisit kuinka vaikka vatsasi avataan täysin auki jne..mietippä nyt vähän. 

Vierailija
36/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista, mulla äskettäin tehtiin umpparin poisto(oli jo vähän pahempi tilanne, oli posahtanut ja muuta) ja mulla oli alushousut ihan päällä kun heräsin. 

Otettu pois ja laitettu takaisin. Umpparihan on niin alhaalla että ei ne voi puhdistaa sitä aluetta jos ne on päällä

Vierailija
37/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs päin Suomea pestään vielä "keltaisilla aineilla", ellei kyseessä ole hätäleikkaus? 🤔

Taitaa olla Porvoon suunnalla.

Vierailija
38/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten vielä kun ne hieroskelevat sillä keltaisella desifiointiaineella ympäri ämpäri! Minulla oli ihan häpykarvoissa ja persposkissa asti!! Hyi olkoon!

Ap

Siellä on joku pervo ruma ukko hieronut ja kurkistellut p illun sisälle.

Vierailija
39/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on sun alapään nähneet ja jos yhtään huulet löpsöttää niin kyllä niistä sisäpiirivitsiä heitetään. Monella pääsee pieruakin kun nukutus päällä ja mieti sitä räkätyksen määrää

Vierailija
40/55 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otettu pois ja laitettu takaisin. Umpparihan on niin alhaalla että ei ne voi puhdistaa sitä aluetta jos ne on päällä

Luultavasti, oli sitä väritöhkää ihan alas asti mutta siinä vaiheessa kun vaihtoehtona oli kuoleminen niin et edes ajattele moisia että hui,lähteeköhän alkkarit :)