Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kuulet naapurista avunhuutoja...

Vierailija
15.01.2021 |

... niin soita poliisille! Oikeasti, katson juuri rikostarinoita Suomesta-ohjelmaa ja naapurin todistus on että on kuullut asunnosta avunhuutoja, riitelyä ja mekkalaa. Mutta eipä ole reagoinut mitenkään. Usein näissä jutuissa toistuu tämä kaava, joku ulkopuolinen kyllä kuulee ja huomaa ,että nyt ei ole kaikki kunnossa mutta ei reagoi! Pahimmassa tapauksessa ihminen kuolee! Usein vielä kokee tuskallisen ja väkivaltaisen kuoleman.

Tietenkään omaa turvallisuutta ei pidä eikä tarvitse vaarantaa, mutta soita poliisille jos joku huutaa apua!

Kommentit (61)

41/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran nuorena kuullut kerrostalonaapurin huutavan apua tappeluäänten yhteydessä. Hän taisi vielä huutaa erikseen "soittakaa poliisit!". Asuin silloin kämppäkaverin kanssa, ja soitimme yhteistuumin poliisit. Kotikäynnin jälkeen poliisi soitti meille takaisin ja ilmoitti, ettei mitään vakavaa ollut tapahtunut. Ketään ei viety pois eikä terveydenhoitoa tarvittu. 

Oli kuitenkin oikea ratkaisu soittaa apua, koska ikinä ei tiedä millainen tilanne on. 

Vierailija
42/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurista kuului tappelua - menin rinkuttamaan ovikelloa. Miespari siellä mekkaloi. Lupasivat sopia. Asuivat siinä vielä kun lähdin. Tervehtivät kohteliaaati rapussa. Ei poliisia eikä jälkipuheita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI TÄSSÄ TAPAUKSESSA TARVITSE:

On kotipalvelun Asiakas , hänellä on turvapuhelin , jonka puhelut kuuluu Asuntooni häntä käydään tullaan katsomaan VÄLITTÖMÄSTI

toisella puolella on pahankurinen 80- v isäni , sen sijaan minun on Tarvittaessa soitettava itse Apua

sairaan hoito tai Poliisi jos kylällä häiritsevät ilkeät penikat tulevat häiritsemään kotirauhaani sillin Poliisit ja Sairausauto jos isäni saa Sydärin .

Tai itse saan analyyttisen Allergia reaktion .

Muuten tässä tapauksessa ei kun on naapurillani TURVAPUHELIN .

Vierailija
44/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä rupee vasikoimaan!! Siinä käy itselle vielä huonosti. Laitan kuulokkeet päähän ja musaa kovemmalle. Sitäpaitsi olisi vain hyvä että naapurin akka kylmenisi.

Vierailija
45/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut väkivaltatilanteessa miehen kanssa. Menin naapuriin kertomaan asiasta, että soittavat apua jos kuulevat huutoa. No, tämä naapuri oli mennyt puhumaan mieheni kanssa asiasta, mitä olin puhunut hänelle. Arvaatte varmaan miten mieheni suhtautui asiaan. Ei tykännyt asiasta En voi kun ihmetellä naapurin käytöstä.

Vierailija
46/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos kuulet selkeästi, että joku huutaa apua, pitää se apu tarjota, eli soitto Sinihatuille. Mielestäni ei aina tarvitse edes odottaa avunhuutoja vaan mennä painamaan ovikelloa ja kysyä, onko jotain tarvetta ulkopuoliselle avulle tai olla ainakin aidosti tilanteesta huolissaan, tietenkin pitää varoa omaa turvallisuutta, ehkä paras soittaa kuitenkin vain Sinihatuille.

Vierailija
47/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän suomalainen edes auta kadulle kaatunutta ihmistä kun heti ollaan luulemassa että "JUOPPO SE KUITENKIN ON". Eikä auteta jos joltain on auto hajonnut tai muuten vaan on jossain pulassa. Mitä helvettiä sitä sitten poliisille soittaa naapuririidasta jos ei saa soitettua ambulanssia kaatuneelle?

Vierailija
48/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SNITCHES GET STITCHES!!

Vierailija
49/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut väkivaltatilanteessa miehen kanssa. Menin naapuriin kertomaan asiasta, että soittavat apua jos kuulevat huutoa. No, tämä naapuri oli mennyt puhumaan mieheni kanssa asiasta, mitä olin puhunut hänelle. Arvaatte varmaan miten mieheni suhtautui asiaan. Ei tykännyt asiasta En voi kun ihmetellä naapurin käytöstä.

Helvetillinen mies ja helvetillinen naapuri. Kait olet poistunut tuolta maanpäällisestä helvetistä?

Vierailija
50/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännän stereot isommalle. Ei kuulu minulle.

Vierailija
51/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin akka tykkää ottaa turpaan. pari kertaa viikossa aina sama huuto ja tappelu. eivät silti eroa. nauttivat riitelystään. poliisit soitan vain silloin, kun riitelemisellään häiritsevät nukkumistani. poliisikin on jo kyllästynyt käymään tuolla. sama meno toistuu joka viikko eikä muutu miksikään kun kerran naapurit nauttivat riidoistaan.

Vierailija
52/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää nykyään hämmästele tai edes sen kummemmin ihmettele näitä Iltasanomien ja muiden lehtien juttuja väkivaltatilanteista, naapurikähinöistä tai mistään. Se on jo ihan normimenoa nykyisin. En lainkaan ihmettele mikäli provosoidaan että puukko tai puntari heiluu, pitäisi osata käyttäytyä edes alimman kouluarvosanan arvoisesti, mutta vaikeaa on välttää provosoivia kanssaihmisiä, oikeastaan pitäisi tempaista oikein perkeleen kunnolla keskelle tikkataulua ja soittaa itse poliisi paikalle. Ruvetaan setvimään oikein pidemmän kaavan kautta!

Vierailija
53/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut väleissä naapurin kanssa. En avannut ovea. Onneksi selvittivät välinsä.

Vierailija
54/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko me veronmaksajat maksetaan rikollisille niin ei tosikaan. 

Me veronmaksajat maksetaan rikollisille ja huijareille ja näille kansanedustajille joita elätetään loppuikä vaikka olisivat työkuntoisia niin jätti korvaukset. Köyhät raatavat että kaikille huijareille saadaan elintaso tyhjästä.

Vierailija
55/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks soittasin kytille?  se akka aina palaa takas sinne turpaan ottamaan kuhan pää selvenny.

Ja todellaki kuulostaa siltä että nainen ite alottaa  aina nuo taistelut siellä.

Vierailija
56/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää nykyään hämmästele tai edes sen kummemmin ihmettele näitä Iltasanomien ja muiden lehtien juttuja väkivaltatilanteista, naapurikähinöistä tai mistään. Se on jo ihan normimenoa nykyisin. En lainkaan ihmettele mikäli provosoidaan että puukko tai puntari heiluu, pitäisi osata käyttäytyä edes alimman kouluarvosanan arvoisesti, mutta vaikeaa on välttää provosoivia kanssaihmisiä, oikeastaan pitäisi tempaista oikein perkeleen kunnolla keskelle tikkataulua ja soittaa itse poliisi paikalle. Ruvetaan setvimään oikein pidemmän kaavan kautta!

Jospa puhumalla ensin yrittäisit. Minä en ole koskaan uhkaillut mutta minua on hermo heikko naapuri alkanut uhkailemaan tappamisella ihan mitättömästä ja saa sitten tulla yrittämään jos se helpottaa, vastasin niin etten kuolemaa pelkää. Kannattaako mennä lusiin sen takia. 

Ei jumalauta kun on typeriä ihmisiä tämä maailma pullollaan. Kaikki viat on muissa ihmisissä eikä niissä mitään. 

Vierailija
57/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä varmaankin osaat itse ihan käyttäytyä ihan viimeisen päälle. Miksi sinusta ärsyynnytään jos olet oikein malli kansalainen ja otat kaikki ihmiset huomioon. 

Vierailija
58/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä varmaankin osaat itse ihan käyttäytyä ihan viimeisen päälle. Miksi sinusta ärsyynnytään jos olet oikein malli kansalainen ja otat kaikki ihmiset huomioon. 

Sinä taidat olla sinisilmäinen ruskeanreiän nuolija, varo, ettei sedät ja tädit tule ja pane sua. Etkö osaa lukea, mitä kommentoija kirjoitti. 

Vierailija
59/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet! Hakeutukaa hoitoon...

Vierailija
60/61 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kirjoittaja itse se väkivaltainen, halus vaan muka pelastaa selustaansa kertomalla tarinan naapureille.

Todellinen narsisti kyseessä, hakee muut tukemaan ja itse riehuu sitten.